|
| Suzuki Baleno 1,3 GL Fra : Anders S.. |
Dato : 08-08-05 20:15 |
|
Hej.
Er der nogle der har erfaringer med Suzuki Baleno 1,3 GL fra 5/1997?
Vi påtænker at anskaffe denne model, men bilen har kørt 156000 km. er der
nogle fælder?
Rødmetal
UDSTYR: el-ruder, træk, c.lås, airbag, servo, service ok, nysynet, ikke
ryger, CD/radio, indfarvede kofangere
Jeg har surfet rundt på google men ikke rigtig kunnet finde noget skidt om
den.
Kun denne link hvor den ligger nr. 1 som en af dem med mindst fejl på?
http://www.erabiler.dk/Profil/toyotas_driftsikkerhed_i_top__de.htm
Hvad må sådan en evt. koste?
--
MVH
Anders
www.sikker-surf.dk
--
| |
Mogens (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 08-08-05 20:20 |
|
"Anders S.." <anderzz@Fjern-dette-og-dette.sikker-surf.dk> wrote in message
news:42f7af0b$0$95923$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogle der har erfaringer med Suzuki Baleno 1,3 GL fra 5/1997?
> Vi påtænker at anskaffe denne model, men bilen har kørt 156000 km. er der
> nogle fælder?
> Jeg har surfet rundt på google men ikke rigtig kunnet finde noget skidt om
> den.
Det har været nævnt her i gruppen, at gearkassen er det helt store
problem - allerede inden 100.000 km. Det skulle f.eks. ikke være
muligt at opdrive en brugt gearkasse hos en hugger jvf. skribenterne,
tidligere. Det "rygte/udsagn"ville jeg checke op på inden et evt. køb.
Jeg kender ellers ikke til bilen, hvor Jan S skriver: "En kammerat har købt
en sådan sag med 1.3 motoren, som virker lidt vel brystsvag i antrittet..."
| |
Martin Bak (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 08-08-05 21:03 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:42f7b09a$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Anders S.." <anderzz@Fjern-dette-og-dette.sikker-surf.dk> wrote in
> message news:42f7af0b$0$95923$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Det har været nævnt her i gruppen, at gearkassen er det helt store
> problem - allerede inden 100.000 km. Det skulle f.eks. ikke være
> muligt at opdrive en brugt gearkasse hos en hugger jvf. skribenterne,
> tidligere. Det "rygte/udsagn"ville jeg checke op på inden et evt. køb.
>
> Jeg kender ellers ikke til bilen, hvor Jan S skriver: "En kammerat har
> købt en sådan sag med 1.3 motoren, som virker lidt vel brystsvag i
> antrittet..."
>
Yep.. det er rigtigt, de vejer dem af i guld, for det er en eftertragtet
vare. På onsdag skal jeg skifte en gearkasse i netop sådan en bil.
Gearkassen (brugt, har gået 130.000) alene koster 5000+moms. dertil kommer
komplet kobling, olie og vel lidt til mig.. Halvdyr rep.. For kun omkring et
år siden skiftede jeg maskinen i samme bil, ca. samme pris, så billigt
køretøj er det ikke.
Jeg ville vælge noget mere stabilt, en Mazda, Toyota eller Nissan, feks.
Martin
| |
Søren (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 08-08-05 21:31 |
|
"Anders S.." <anderzz@Fjern-dette-og-dette.sikker-surf.dk> skrev i en meddelelse
news:42f7af0b$0$95923$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der nogle der har erfaringer med Suzuki Baleno 1,3 GL fra 5/1997?
>
> Vi påtænker at anskaffe denne model, men bilen har kørt 156000 km. er der
> nogle fælder?
>
> Rødmetal
> UDSTYR: el-ruder, træk, c.lås, airbag, servo, service ok, nysynet, ikke
> ryger, CD/radio, indfarvede kofangere
>
> Jeg har surfet rundt på google men ikke rigtig kunnet finde noget skidt om
> den.
>
> Kun denne link hvor den ligger nr. 1 som en af dem med mindst fejl på?
>
> http://www.erabiler.dk/Profil/toyotas_driftsikkerhed_i_top__de.htm
>
> Hvad må sådan en evt. koste?
> --
Jeg har lige fået en Suzuki Baleno 1.6GLX stc. 10/98 "1999 model med den runde front" Motor kørt ca.160000km resten 260000km,
gearkassen bar tegn på rep i form af brug af flydende pakning. Den stod til 40000kr hos forhandleren.
Bilen kører upåklageligt, men vil ikke gå under 1.6'eren, jeg har ikke fundet andet end små ting af fejl eks. en utæt støddæmper, el
rudehejs der skulle smøres, varmeskjold der raslede.
http://www.clubaleno.com/
http://www.bilnorge.no/pdf/2005_-_BRUKT-TESTER/04-05_Suzuki_Baleno.pdf
Mvh Søren
| |
Claus Petersen (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Claus Petersen |
Dato : 10-08-05 00:15 |
| | |
Kim Kristensen (10-08-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 10-08-05 08:23 |
| | |
Ukendt (11-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-08-05 20:20 |
|
> Det er jo så forudsigelserne, erfaringerne placere den i samme gruppe som
> Renault Megane 96-03 og Golf/Bora 98-04 med flere
> http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf
Jeg giver ikke så meget for deres vurderinger, de er godt nok baseret på
undersøgelser af rigtige uheld.
Men de fortæller ikke noget om hvor mange biler af det pågældende mærke der
ligger til grund for vurderingen.
Jeg mener at der er risiko for at "dødsfælder" kan skjule sig i
statistikken, hvis de f.eks har været heldig ikke at være involveret i uheld
med høj hastighed f.eks. Biler der ikke er mange af på gaden vil måske ikke
være repræsenteret nok i statistikken til give et nuanceret billede.
--
Claus
www.vwfanatic.dk
| |
Kim Kristensen (11-08-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 11-08-05 21:31 |
|
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42fba482$0$1183$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> > Det er jo så forudsigelserne, erfaringerne placere den i samme gruppe
som
> > Renault Megane 96-03 og Golf/Bora 98-04 med flere
> > http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf
>
> Jeg giver ikke så meget for deres vurderinger, de er godt nok baseret på
> undersøgelser af rigtige uheld.
>
> Men de fortæller ikke noget om hvor mange biler af det pågældende mærke
der
> ligger til grund for vurderingen.
>
> Jeg mener at der er risiko for at "dødsfælder" kan skjule sig i
> statistikken, hvis de f.eks har været heldig ikke at være involveret i
uheld
> med høj hastighed f.eks. Biler der ikke er mange af på gaden vil måske
ikke
> være repræsenteret nok i statistikken til give et nuanceret billede.
>
> --
> Claus
> www.vwfanatic.dk
>
>
>
>
Jeg ved faktisk ikke hvor mange kollisioner en given model skal være
indblandet i for at komme på listen, men svenskerne plejer ikke at sløse med
den slags så jeg er ret sikker på at en ikke er nok. Jeg kan se at data
stammer fra 94.100 crash mellem 99 og 04, men der må være nogle som kender
det nødvendige antal der skal til at komme på "hit-listen".
Med venlig hilsen Kim
| |
|
|