On Wed, 10 Aug 2005 18:52:44 +0200, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid> wrote:
>Det bliver ikke nemt, regn med at skulle af med 5-6000 i forsikring.
>2-5000 i vægt/grøn afgift, så er vi på ca. 40kkr for bilen alene.
En af de biler jeg har kik på for tiden har jeg fået et tilbud på 5100 i
forsikring, og vægtafgiften ligger på ca 2800 helårligt for den, Men det
er så en benziner :S
Men den jeg pt lige kigger på er:
http://www.nysynet.dk/prod133.htm
>Jeg giver dig ret i at diesel nok vil være det billigste... så måske
>lede efter en VW Golf 2 TD evt. på gule plader... Den er ikke ligeså
>komfortfuld som dem du lister, men det er så også nogen som du ikke har
>råd til...
Jeg synes så at de ældre Golfer er noget værre bras at se til, og når at
jeg skal kører 71 km om dagen vil jeg heslt gerne nå frem uden at have
ondt i ryggen og deslige. Men dem jeg lister, er nu også mest ment som
mit blik på nogle som jeg ville kalde friske så at folk har et indtryk
af hvad fro et kraft/væft forhold jeg nok skal ud i.
Jeg har på ingen måde realistisk tænkt mig at jeg skulle købe en af dem
og så bruge til det ;)
>Alternativt måske noget Toyota Carina fra start-midten af 90'erne.
Er en mulighed
>Måske på gyngende grund men så alligevel måske et forslag: Skoda Felicia
>fra slutningen af 90'erne, der er de IIRC gået over på VW teknik.
Tvivler på at jeg ville finde en til max 48.000 når at forsirking og
vægtafgift er regnet med.
>Du bliver nok nødt til at gå på kompromis med dine krav, for basalt set
>efterlyser du jo: en nyere (max 4-5 år gammel) bil med en fornuftig
>motor (helst turbodiesel) der er billig at forsikre og køre i, men ikke
>må koster over 40.000kr... det bliver sku svært.
Nyere og nyerer er så meget sagt. Den jeg kigger på lige nu er fx fra
1994. Så 4-5 år gammel behøves den absolut ikke værre og en bil der er
så ny ville jeg alligevel ikke kunne få i den klasse jeg kigger bil. Og
TDI er skam ikke et krav, bare enten Benziner, eller en Diesel med
Turbo.
--
Mvh
Flemming Jacobsen