|
| motorstop i kattegat Fra : jan krogh |
Dato : 05-08-05 00:24 |
|
Hejsa
Nu er jeg spændt , hvad gør i andre når i får motorstop på havet, her
i Danmark , jeg har desværre være i denne situation.
Kalder Lyngby radio , ja goddaw do , de sender lige en helikopter og
kan hejse dig op , men så skal du lade båden forlise.
Marinehjemmeværnet , jeg vil gerne betale (nix ,regler for
fritidsbåde, nul ).
Jeg kan se svizter ligger i nærheden må vi komme på slæb med ind ,
nix, regler for fritidsbåde , desværre, .
Ok nu er lodsbåden på vej ud til en tanker kan vi se , og er ved at
sejle tilbage til land , nix selskabet må ikke have med fritidsbåde at
gøre , øv øv.
Nå kære venner , jo det er dejligt at kunne kalde Lyngby radio
og?????????.
| |
Bent Frederiksen (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Bent Frederiksen |
Dato : 05-08-05 07:29 |
|
jan krogh (slet 4BKXY) wrote:
> Hejsa
> Nu er jeg spændt , hvad gør i andre når i får motorstop på havet, her
> i Danmark , jeg har desværre være i denne situation.
> Kalder Lyngby radio , ja goddaw do , de sender lige en helikopter og
> kan hejse dig op , men så skal du lade båden forlise.
> Marinehjemmeværnet , jeg vil gerne betale (nix ,regler for
> fritidsbåde, nul ).
> Jeg kan se svizter ligger i nærheden må vi komme på slæb med ind ,
> nix, regler for fritidsbåde , desværre, .
> Ok nu er lodsbåden på vej ud til en tanker kan vi se , og er ved at
> sejle tilbage til land , nix selskabet må ikke have med fritidsbåde at
> gøre , øv øv.
> Nå kære venner , jo det er dejligt at kunne kalde Lyngby radio
> og?????????.
Kort og godt hvis du ikke kan vente til der kommer en fritidssejler forbi så
kan du tegne abbonement her.
http://tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_m_lr_maritine_soass
| |
jan krogh (05-08-2005)
| Kommentar Fra : jan krogh |
Dato : 05-08-05 20:56 |
|
>Kort og godt hvis du ikke kan vente til der kommer
>en fritidssejler forbi så
>kan du tegne abbonement her.
>
> http://tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_m_lr_maritine _soass
Jo Bent jeg har ikke problemmer med lyngby radio og min radio
fungere fint , men et søassistance abonnement hjælper vist ikke
her, jeg har ikke brug for info over danske havne mv. samt
seværdigheder ,men en supermand som sejler ud og haler os ind.
Jeg kan ikke lige læse noget om at de henter os ind hvis motoren
er kaput e.lign.
? eller har jeg misset deres muligheder.
| |
Bjarke Christensen (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Bjarke Christensen |
Dato : 05-08-05 21:04 |
|
Læs brochurens side 2
( http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/fastnet/lyngbyradio/pdf/3349_faktablad_lyngby_radio.pdf)
om "slæbeassistance".
Det eneste andet alternativ er da at kalde alle skibe over kanal 16 og høre
om der er en der har lyst til en sejltur mod at få betalt brændstof plus
lidt mere.
Bjarke
"jan krogh" <kroghen@privat.dk> wrote in message
news:11232719700.250778668889875@dtext.news.tele.dk...
> >Kort og godt hvis du ikke kan vente til der kommer
>>en fritidssejler forbi så
>>kan du tegne abbonement her.
>>
>> http://tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_m_lr_maritine _soass
> Jo Bent jeg har ikke problemmer med lyngby radio og min radio
> fungere fint , men et søassistance abonnement hjælper vist ikke
> her, jeg har ikke brug for info over danske havne mv. samt
> seværdigheder ,men en supermand som sejler ud og haler os ind.
> Jeg kan ikke lige læse noget om at de henter os ind hvis motoren
> er kaput e.lign.
> ? eller har jeg misset deres muligheder.
>
| |
Bent Frederiksen (06-08-2005)
| Kommentar Fra : Bent Frederiksen |
Dato : 06-08-05 07:03 |
|
jan krogh wrote:
>> Kort og godt hvis du ikke kan vente til der kommer
>> en fritidssejler forbi så
>> kan du tegne abbonement her.
>>
>> http://tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_m_lr_maritine _soass
> Jo Bent jeg har ikke problemmer med lyngby radio og min radio
> fungere fint , men et søassistance abonnement hjælper vist ikke
> her, jeg har ikke brug for info over danske havne mv. samt
> seværdigheder ,men en supermand som sejler ud og haler os ind.
> Jeg kan ikke lige læse noget om at de henter os ind hvis motoren
> er kaput e.lign.
> ? eller har jeg misset deres muligheder.
Hvis du trykker på søassistance kommer der en ny link op der hedder
faktablad der står at de ordner indslæbning.
Det skrev de iøvrigt også i den reklamefolder jeg fik ind af døren.
Mvh Bent.
| |
Carsten Holck (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Holck |
Dato : 05-08-05 10:05 |
|
jan krogh (slet 4BKXY) wrote:
> Hejsa
> Nu er jeg spændt , hvad gør i andre når i får motorstop på havet, her
> i Danmark , jeg har desværre være i denne situation.
> Kalder Lyngby radio , ja goddaw do , de sender lige en helikopter og
> kan hejse dig op , men så skal du lade båden forlise.
> Marinehjemmeværnet , jeg vil gerne betale (nix ,regler for
> fritidsbåde, nul ).
> Jeg kan se svizter ligger i nærheden må vi komme på slæb med ind ,
> nix, regler for fritidsbåde , desværre, .
> Ok nu er lodsbåden på vej ud til en tanker kan vi se , og er ved at
> sejle tilbage til land , nix selskabet må ikke have med fritidsbåde at
> gøre , øv øv.
> Nå kære venner , jo det er dejligt at kunne kalde Lyngby radio
> og?????????.
>
Ja, det er surt - men grunden er faktisk en del (nogle) sager hvor
fritidssejlere efter de var kommet i havn anlagde sag mod den hjælpsomme
fordi de mente at der var kommet en ridse som følge af
bugseroperationen. ( En af sagerne var nu vist et bøjet scepter til
søgelænderet, anyway...)
Fsv. MHV er det er så ikke helt så slemt idag, men du kommer til til at
skrive under på en erklæring om at det er på dit eget ansvar at man
forsøger at assisterer, inden du får en line ombord.
Hvis du kigger på SOK oversigten over assistancer er der en del sager
hvor folk er hjulpet sikkert ihavn efter motorstop.
Så kald du trygt Lyngby Radio, og forklar dem hvad der er dit problem -
Hvis det gå den vej er der styr på det hvis situationen skulle udvikle
sig, og Lyngby kan sagtens finde ud af at spørge om der er nogen i
nærheden der kan assisterer. VHF er jo den eneste måde hvor du kan få
budskabet ud til kollegaerne, atter et godt argument for at have VHF i
båden...
SOK sender ikke en HELO med mindre der er brug for det.
Som sædvanligt er det nogle få "Klaphatte" der skal ødelægge det for
mange andre fornuftige, der heldigvis er de fleste.
btw. er du i familie med Harding E. Larsen? samme NNTP-posting IP
/carsten
| |
Harding E. Larsen (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Harding E. Larsen |
Dato : 05-08-05 11:48 |
|
>> Nu er jeg spændt , hvad gør i
>>andre når i får motorstop på havet, her
>> i Danmark , jeg har desværre være
>>i denne situation.
I større skibe forsøger man at reparere motoren til havs.
I en mindre båd kunne man, hvis man har en påhængsmotor ombord, få
fremstillet et beslag til påhængsmotoren som kan fæstnes til
f.eks. nederst på en opslået badestige.
Jeg har lavet en lille kran som påhængsmotoren kan hejses op i og
derefter kan beslaget som sidder på søgelenderet agter løsnes på
de to påbyggede vantskruer og beslaget kan flyttes ned på
badestigen og vantskruerne strammes igen. Herefter sænkes
påhængsmotoren ned, benzinslangen tilsluttes og så sejler jeg om
end med reduceret motorkraft.
Jeg har brugt det en del gange da jeg havde en Arona monteret i
båden. Den var upålidelig på 16 år var den ude for rep. 16 gange.
Til sidst eksploderede den i Stralsund og her fik jeg en ny 3-cyl.
Perkins monteret (billigt) siden har jeg ikke haft glæde af at
flytte påhængsmotorbeslaget ned på badestigen.
>btw. er du i familie med Harding E.
>Larsen? samme NNTP-posting IP
>
>
>/carsten
Hej Carsten,
Jeg benytter mig af dynamisk IP så det må være et tilfælde at Jan
Krogh har fået tildelt samme adresse.
Holder du øje med det? hvordan?
Mvh/Harding
| |
Carsten Holck (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Holck |
Dato : 05-08-05 22:11 |
|
Harding E. Larsen (slet KWQVW) said the following on 05-08-2005 12:47:
>>>Nu er jeg spændt , hvad gør i
>>>andre når i får motorstop på havet, her
>>>i Danmark , jeg har desværre være
>>>i denne situation.
>
.....
>>btw. er du i familie med Harding E.
>>Larsen? samme NNTP-posting IP
>>
>>
>>/carsten
>
>
> Hej Carsten,
> Jeg benytter mig af dynamisk IP så det må være et tilfælde at Jan
> Krogh har fået tildelt samme adresse.
> Holder du øje med det? hvordan?
Hej,
Ok så (Claus Tersgov gav forklaring) - nej jeg holder ikke normalt øje
med det - men det der triggede mig var at der var brugt samme news s/w
der "nospammificerer" afsenderens mail adresse. Du er en af de få jeg
ser bruger den.
Hvis du kigger i headerne kan du se en linie der hedder "NNTP-posting
host", det er den maskine der har sendt indlægget til News serveren. Men
selvfølgelig går det galt men Webbaserede online systemer, her er det -
"X-Originating-IP:" der er afsenderens maskine - det havde jeg overset...
/carsten
| |
Harding E. Larsen (07-08-2005)
| Kommentar Fra : Harding E. Larsen |
Dato : 07-08-05 19:17 |
|
Carsten Holck <cholck@malling.com.invalid> skrev:
>Harding E. Larsen (slet KWQVW) said
>the following on 05-08-2005 12:47:
>>>>Nu er jeg spændt , hvad gør i
>>>>andre når i får motorstop på havet, her
>>>>i Danmark , jeg har desværre være
>>>>i denne situation.
>>
>....
>>>btw. er du i familie med Harding E.
>>>Larsen? samme NNTP-posting IP
>>>
>>>
>>>/carsten
>>
>>
>> Hej Carsten,
>> Jeg benytter mig af dynamisk IP så
>>det må være et tilfælde at Jan
>> Krogh har fået tildelt samme adresse.
>> Holder du øje med det? hvordan?
>
>Hej,
>Ok så (Claus Tersgov gav forklaring)
>- nej jeg holder ikke normalt øje
>med det - men det der triggede mig
>var at der var brugt samme news s/w
>der "nospammificerer" afsenderens
>mail adresse. Du er en af de få jeg
>ser bruger den.
>
>Hvis du kigger i headerne kan du se
>en linie der hedder "NNTP-posting
>host", det er den maskine der har
>sendt indlægget til News serveren. Men
> selvfølgelig går det galt men
>Webbaserede online systemer, her er det -
>"X-Originating-IP:" der er
>afsenderens maskine - det havde jeg overset...
>
>/carsten
Hej,
Tak for info, ja jeg bruger TDC´s produkt med deres forvansknings
produkt.
Ja når du klikker på "Vis detaljer" får du denne information om
afsender adressen med, her er TDC med i spillet.
Jeg anvender selv et program som jeg har fået. Det er fra det
israelske efterretningsvæsen og "pinger" i detaljer hele linien
fra afsender til modtager med alle de krumspring som der måtte
forekomme.
Nå; men vi er hoppet lidt af linien i forhold til det oprindelige
spørgsmål.
M.h.t. spørgsmålet så vi jeg fremhæve det som er karakteristisk
for dem som til stadighed færdes på havet. Man hjælper sig selv
ved lidt forudseenhed og ringer ikke efter hjælp fordi en motor er
gået i stå. Har man en motorbåd må man forudse at motoren kan gå i
stå og finde løsninger således at man kan bjærge sig selv i havn.
Med en sejlbåd har man muligheden for at anvende sejlene om så der
skal gå mange timer inden vinden kommer. Lidt tid til
eftertænksomhed tager man ikke skade af, det kan give mange
hyggelige timer at ligge og drive lidt rundt til havs og endeligt
er ankeret opfundet om man er på lavt vand.
Vi har et medlem i klubben som kun anvender motoren hvor det er
nødvendigt til havnemanøvre. Han og familien lå i vindstille i 14
timer syd for Sverige og ventede på vind. De havde det lige så
godt som hvis de havde været fortøjet ind til et boldværk.
Mvh/Harding
| |
Carsten Holck (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Holck |
Dato : 08-08-05 10:27 |
|
Harding E. Larsen (slet UED8A) wrote:
> Carsten Holck <cholck@malling.com.invalid> skrev:
>
>>Harding E. Larsen (slet KWQVW) said
>>the following on 05-08-2005 12:47:
>>
.........
> M.h.t. spørgsmålet så vi jeg fremhæve det som er karakteristisk
> for dem som til stadighed færdes på havet. Man hjælper sig selv
> ved lidt forudseenhed og ringer ikke efter hjælp fordi en motor er
> gået i stå. Har man en motorbåd må man forudse at motoren kan gå i
> stå og finde løsninger således at man kan bjærge sig selv i havn.
> Med en sejlbåd har man muligheden for at anvende sejlene om så der
> skal gå mange timer inden vinden kommer. Lidt tid til
> eftertænksomhed tager man ikke skade af, det kan give mange
> hyggelige timer at ligge og drive lidt rundt til havs og endeligt
> er ankeret opfundet om man er på lavt vand.
> Vi har et medlem i klubben som kun anvender motoren hvor det er
> nødvendigt til havnemanøvre. Han og familien lå i vindstille i 14
> timer syd for Sverige og ventede på vind. De havde det lige så
> godt som hvis de havde været fortøjet ind til et boldværk.
>
Præcist, men det er nok i høj grad et spørgsmål om holdning, hvis ikke
man har et vist (psykisk) overskud, kan det være stærke frustrerende at
sidde og lade sig (selv) ophidse over at man skulle lave noget
andet/være et andet sted/ skulle have haft gjort/osv. osv.
Og så kan man jo passende citere en vis Hr. Møllers udsagn om "rettidig
omhu", som man måske kan tilpasse til Lystsejlads som "rettidig omhygge".
Men selvfølgelig, er man sejlet fra skagen mod gedser i en 20´ motorbåd
uden andet udrustning end en brødkniv og et Shellkort og skal til en
vigtig jobsamtale mandag morgen, kan det da godt være at det er
forståeligt at adrenalinen stiger hvis man søndag eftermiddag får et
motorstop 10sm s for anholt, meen...
Og jo, jeg har også i "gamle dage", i Sjælland Rundts velmagts dage,
ligget 2x6 timer i en Juncker 22 og ventet på vind. 6 timer lidt nord
for Musholm og 6 timer lidt syd for Musholm ! Så vi fik set _alle_
storebæltsfærgerne, og sovet lidt hvilket var tiltrængt.
Så svaret er, som du skriver, Slap af - find ud af om man ligger i vejen
for nogen (eller noget) - og få (nød)repareret så man kan komme i havn.
<dinosaurus mode on>
Men de unge fra denne nu/service generation skal også have alting
serveret og kan ikke klare sig selv uden vejledning, kursus og
støttepædagoger !
<dinosaurus mode off >
/carsten
| |
Peter Ingsø Laursen (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Peter Ingsø Laursen |
Dato : 08-08-05 19:23 |
|
"Carsten Holck" <cholck@malling.com.invalid> skrev i en meddelelse
news:42f72571$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> <dinosaurus mode on>
> Men de unge fra denne nu/service generation skal også have alting
> serveret og kan ikke klare sig selv uden vejledning, kursus og
> støttepædagoger !
> <dinosaurus mode off >
<årsunge mode on>
Og hvem har mon opdraget dem sådan? Og hvordan SKAL det dog ikke gå med den
næste generation?
<årsunge mode off>
--
Mvh, Peter Ingsø Laursen
Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk
| |
Claus Tersgov (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 08-08-05 17:35 |
|
"Harding E. Larsen (slet UED8A)" <harding@UED8Alarsen.tdcadsl.dk> skrev
> Jeg anvender selv et program som jeg har fået. Det er fra det
> israelske efterretningsvæsen og "pinger" i detaljer hele linien
> fra afsender til modtager med alle de krumspring som der måtte
> forekomme.
Hvad skulle det kunne som en almindelige trace route ikke kan?
Claus
| |
Claus Tersgov (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 05-08-05 16:02 |
|
Carsten Holck <cholck@malling.com.invalid> skrev:
>btw. er du i familie med Harding E.
>Larsen? samme NNTP-posting IP
Det er fordi begger bruger web-versionen af TDC online
nyhedsgrupper. Der sætter de serverens IP ind i stedet for
brugeren. Prøv at kigge i min header
OT....
Iøvrigt er det underligt, at TDC onlineservice er åbent for alle,
jeg er f.eks. CC kunde, man har lige uden problemer oprettet mig
som bruger. Men det er nu ikke et system, man bliver afhængig af,
føj hvor er det dog langsomt
Så hellere min gode, gamle Outlook Express..
Claus
under cover..
| |
|
|