|
| MB w124 eller BMW e34? Fra : Martin Sorensen |
Dato : 03-08-05 21:55 |
|
Hej ng, det er stadig Schweizerbilerne der spøger.
Min kone er i Schweiz et års tid, og vi vil købe en bil som vi kan have
nogle år. Skal være stationcar, komfortabel, sikker, pålidelig, med A/C,
og med plads til et par børn på bagsædet (nr 2 kommer forhåbentlig mens vi
har bilen).
Efter at have set på markedet vil vi nok gå op til ca CHF8000 (ca
DKK40000), for det kan man f.eks. få:
MB E220, 230TE, , E280, 300TE (12v), 1988-94, 190-240000, 6-8000,-.
(ingen 4-matic, tak)
BMW 525i 24v Touring, 93-95, 150-180000km (3 stk 7500-8000,-)
BMW 520i 24v Touring, 93, 145000 (kun en, men til 5900,-)
Alle bilerne er i følge min research uden specielle problemer, bortset
måske fra tomatkasserne på BMWerne fordi der ikke foreskrives skift af
converter-olie.
Hvilken bil vil være bedst om 5 år/75.000km? Der forudsættes alm vedlighold.
MB har jo et godt ry, men de har typisk kørt 50000 mere en bimmerne.
Har en fornemmelse af at det kommer en på en prøve, hvor vi befinder os bedst.
Har hovedsageligt hent oplysninger på www.e34.de og
www.f22.parsimony.net/forum43054/
mvh
Martin
PS: Lad være med at bekymre jer om afgifter mv, det er en anden og længere
historie
| |
Brian S Jensen (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 04-08-05 16:23 |
|
"Martin Sorensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:santana.sorensen-0308052255070001@192.168.0.132...
> Hej ng, det er stadig Schweizerbilerne der spøger.
>
> Min kone er i Schweiz et års tid, og vi vil købe en bil som vi kan have
> nogle år. Skal være stationcar, komfortabel, sikker, pålidelig, med A/C,
> og med plads til et par børn på bagsædet (nr 2 kommer forhåbentlig mens vi
> har bilen).
>
> Efter at have set på markedet vil vi nok gå op til ca CHF8000 (ca
> DKK40000), for det kan man f.eks. få:
>
> MB E220, 230TE, , E280, 300TE (12v), 1988-94, 190-240000, 6-8000,-.
> (ingen 4-matic, tak)
>
> BMW 525i 24v Touring, 93-95, 150-180000km (3 stk 7500-8000,-)
> BMW 520i 24v Touring, 93, 145000 (kun en, men til 5900,-)
>
> Alle bilerne er i følge min research uden specielle problemer, bortset
> måske fra tomatkasserne på BMWerne fordi der ikke foreskrives skift af
> converter-olie.
>
> Hvilken bil vil være bedst om 5 år/75.000km? Der forudsættes alm
> vedlighold.
>
> MB har jo et godt ry, men de har typisk kørt 50000 mere en bimmerne.
>
> Har en fornemmelse af at det kommer en på en prøve, hvor vi befinder os
> bedst.
>
> Har hovedsageligt hent oplysninger på www.e34.de og
> www.f22.parsimony.net/forum43054/
>
> mvh
>
> Martin
Hej Martin
Jeg kender intet til Mercedes - men BMW E34 kender jeg.
Vi har haft vores E34'er (525i 24v årg. 92) i 7-8 år nu og den har lige
rundet 280.000km
- det er den absolut mest velkørende og fejlfri bil vi har haft (6-7 stk.
BMW 3 serie, Toyota m.v.)
Kører stadig "som ny" og virker som om der er masser af KM i den endnu
Eneste automatgearkasse-problem jeg har hørt om på E34, er nogle af de
første 540i'er - de
havde vist en lidt for svag gearkasse - ellers kun rosende ord
Ang. motor - så er den klippestabil og trækker godt (525i'ern) men der KAN
forekomme
støj fra Vanos'en på nogle af dem - betyder ikke noget, men kan laves
billigt
Jeg ville gå uden om 520i og snuppe en 525i - benzinøkonomien er den samme
(hvis ikke bedre)
og den er betydelig mere kvik.
God jagt
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Martin Sorensen (09-08-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sorensen |
Dato : 09-08-05 06:22 |
|
In article <42f232d0$0$9900$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Brian S
Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote:
> Hej Martin
>
> Jeg kender intet til Mercedes - men BMW E34 kender jeg.
>
> Vi har haft vores E34'er (525i 24v årg. 92) i 7-8 år nu og den har lige
> rundet 280.000km
> - det er den absolut mest velkørende og fejlfri bil vi har haft (6-7 stk.
> BMW 3 serie, Toyota m.v.)
>
> Kører stadig "som ny" og virker som om der er masser af KM i den endnu
>
Lyder godt, har pt en Accord der har gået 310.000, den virker bare.
> Eneste automatgearkasse-problem jeg har hørt om på E34, er nogle af de
> første 540i'er - de
> havde vist en lidt for svag gearkasse - ellers kun rosende ord
Læste det på www.e34.de, skulle kunne forhindres/udsættes væsentligt ved
skift af olie/filter i konverter.
> Ang. motor - så er den klippestabil og trækker godt (525i'ern) men der KAN
> forekomme
> støj fra Vanos'en på nogle af dem - betyder ikke noget, men kan laves
> billigt
>
> Jeg ville gå uden om 520i og snuppe en 525i - benzinøkonomien er den samme
> (hvis ikke bedre)
> og den er betydelig mere kvik.
>
Joeh, en 520er er til gengæld noget billigere. Vi prøver. Der er under
alle omstændigheder flest 525ere.
> God jagt
>
Tak. I Schweiz er de iøvrigt glade for Subaru. En Legacy 2.2 står i ca det
samme som en 525i 24v, med tilsvarende år og km. Mekanisk er de nok lige
så holdbare, men hvordan de er at køre ved jeg ikke.
mvh
Martin
| |
Mogens (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 04-08-05 19:47 |
|
On Wed, 03 Aug 2005 22:55:07 +0200, santana.sorensen@get2net.dk
(Martin Sorensen) wrote:
>Hej ng, det er stadig Schweizerbilerne der spøger.
>Min kone er i Schweiz et års tid, og vi vil købe en bil som vi kan have
>nogle år. Skal være stationcar, komfortabel, sikker, pålidelig, med A/C,
>og med plads til et par børn på bagsædet (nr 2 kommer forhåbentlig mens vi
>har bilen).
>Efter at have set på markedet vil vi nok gå op til ca CHF8000
Jeg synes heeelt, du glemmer en vigtig model i dén prisklasse - en
Audi A6 Avant - hér er en 2.8 med det hele:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=35&id=11111111172382460&
Mvh
Mogens
| |
Brian (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-08-05 20:19 |
| | |
Mogens (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 04-08-05 20:24 |
|
On Thu, 4 Aug 2005 21:18:32 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:
>Jesus - det er samme pris som en Golf III fra samme periode, koster
>herhjemme
Eet af de største problemer for en bilfreak ved at flytte til udlandet
er nok, hvad man egentlig skal vælge, når det kommer til stykket.
Som jeg skrev min tråd om emnet, er det jo vanvittigt blot at TÆNKE
på, at man for 400.000 kr ialt (!) kan erhverve sig en '92 Ferrari 348
TS og en '02 VW Passat W8 m/275 hk !
Mvh
Mogens
| |
Frederik (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Frederik |
Dato : 05-08-05 11:53 |
|
SNIP
> Som jeg skrev min tråd om emnet, er det jo vanvittigt blot at TÆNKE
> på, at man for 400.000 kr ialt (!) kan erhverve sig en '92 Ferrari 348
> TS og en '02 VW Passat W8 m/275 hk !
>
> Mvh
> Mogens
BUUUUAAAAAHHHHHHHH :(
Mvh.
Frederik
| |
Mogens (05-08-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 05-08-05 16:34 |
|
On Fri, 5 Aug 2005 12:52:54 +0200, "Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote:
>> Som jeg skrev min tråd om emnet, er det jo vanvittigt blot at TÆNKE
>> på, at man for 400.000 kr ialt (!) kan erhverve sig en '92 Ferrari 348
>> TS og en '02 VW Passat W8 m/275 hk !
>BUUUUAAAAAHHHHHHHH :(
Ja, det kan ikke gå stærkt nok med at flytte. Nuvel - man skal nok
tænke sig en anelse om, idet de 400 kr en tur/retur over broen koster,
sorterer kraftigt i "vennerne..."
Mvh
Mogens
| |
Martin Sorensen (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sorensen |
Dato : 08-08-05 21:43 |
|
In article <5kq4f1dnsv18rk21tr2fkupo2qe6belhhg@4ax.com>, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:
> On Thu, 4 Aug 2005 21:18:32 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
> wrote:
> Eet af de største problemer for en bilfreak ved at flytte til udlandet
> er nok, hvad man egentlig skal vælge, når det kommer til stykket.
>
> Som jeg skrev min tråd om emnet, er det jo vanvittigt blot at TÆNKE
> på, at man for 400.000 kr ialt (!) kan erhverve sig en '92 Ferrari 348
> TS og en '02 VW Passat W8 m/275 hk !
>
> Mvh
> Mogens
Joeh, man skal også lige huske at der skal forsikres, samt at service mm
ikke er _tilsvarende_ billigere.
/Martin
| |
Mogens (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 08-08-05 21:45 |
|
"Martin Sorensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message
news:santana.sorensen-0808052242360001@192.168.0.138...
> Joeh, man skal også lige huske at der skal forsikres, samt at service mm
> ikke er _tilsvarende_ billigere.
En forsikring af bilerme i Sverige er jo ikke noget problem.
Det samme med "vægtafgiften" - meget lav.
Driftsomkostninger (rep.) er noramlt billigere i udlandet end i DK.
Såh det...
| |
Martin Sorensen (09-08-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sorensen |
Dato : 09-08-05 06:02 |
|
In article <42f7c46f$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:
> "Martin Sorensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message
> news:santana.sorensen-0808052242360001@192.168.0.138...
>
> > Joeh, man skal også lige huske at der skal forsikres, samt at service mm
> > ikke er _tilsvarende_ billigere.
>
> En forsikring af bilerme i Sverige er jo ikke noget problem.
> Det samme med "vægtafgiften" - meget lav.
> Driftsomkostninger (rep.) er noramlt billigere i udlandet end i DK.
> Såh det...
Jeg skrev tilsvarende! Jeg ved godt det er noget billigere.
/Martin
| |
Martin Sorensen (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sorensen |
Dato : 08-08-05 21:39 |
|
In article <ogo4f1994tf5l7adpeq2bueagbvai43kp0@4ax.com>, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:
> Jeg synes heeelt, du glemmer en vigtig model i dén prisklasse - en
> Audi A6 Avant - hér er en 2.8 med det hele:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=35&id=11111111172382460&
>
> Mvh
> Mogens
Jotak, har overvejet. Men jeg læste en fælles test (findes på www.e34.de)
af BMW 525i 24v / MB 260E / Audi 100 (den der blev faceliftet til den
første A6), og da brød Audi'en sig lidt mindre om dårlige vejbelægninger -
hvilket nok er hvad bilen kommer til at køre noget på lidt længere ude i
fremtiden. Desuden er jeg ikke vild med designet.
På den anden side, det kan da godt være vi tager et kig på den.
/Martin
| |
|
|