|
| Volvo v70 2,4 T ... chip Fra : Johnny B [2000] |
Dato : 02-08-05 18:45 |
|
hvor meget kan der rives ud af sådan en fætter med chip og evt. udstødning ?
og hvor i Kbh. gøres det ?
--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail
| |
Morgan Jones (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 02-08-05 19:13 |
|
http://www.bsrab.se/
Er STEDET. Find nogen der monterer deres grej. Elelrs smut en tur til
Sverige. ;)
Mvh Morgan :)
> hvor meget kan der rives ud af sådan en fætter med chip og evt. udstødning
> ?
>
> og hvor i Kbh. gøres det ?
| |
Mogens (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 02-08-05 19:25 |
|
On Tue, 2 Aug 2005 20:12:51 +0200, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
wrote:
> www.bsrab.se Er STEDET.
Det er Bjørn næppe enig (Volvo T6). Han svarer nok ikke idag, da han
er i Holland. Jég har gode erfaringer med dette firma:
www.samsteffansson.se - som Volvo i Dk har arbejdet sammen med.
Mvh
Mogens
| |
Morgan Jones (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 02-08-05 19:50 |
|
>Han svarer nok ikke idag, da han
> er i Holland.
Det forklarer hvorfor han ikke svarer på mine mails.
M
| |
Johnny B [2000] (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Johnny B [2000] |
Dato : 02-08-05 19:04 |
|
fandt dette sted : http://www.turbo-teknik.dk/Chipliste/volvo.html
,em 2,4T er ikke på listen ???
--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail
| |
Niels Bengaard (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 02-08-05 21:00 |
|
> hvor meget kan der rives ud af sådan en fætter med chip og evt. udstødning
> ?
>
> og hvor i Kbh. gøres det ?
>
> --
> Johnny [2000 Frb.]
> "all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail
Jeg ville satse på
http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=60&c=25434
Havde jeg råd og ikke automatgear kunne jeg få denne til en Volvo 850.
Steg 7 400hk/570Nm
Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar, Mod block, 3" avgas
inkl racekat, Byte turbo, Alu intercooler, Sportkoppling, Spridare, Lmm,
Bränslepump, Mappning, Övr mtrl
139.995,00 kr
Niels
| |
Torben E (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 03-08-05 16:24 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42efd0ca$0$76169$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg ville satse på
> http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=60&c=25434
>
> Havde jeg råd og ikke automatgear kunne jeg få denne til en Volvo 850.
> Steg 7 400hk/570Nm
> Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar, Mod block, 3"
> avgas inkl racekat, Byte turbo, Alu intercooler, Sportkoppling, Spridare,
> Lmm, Bränslepump, Mappning, Övr mtrl
> 139.995,00 kr
>
>
> Niels
>
Så er den nu billigere at køre saab
Stage 6 - 400 Hp, 540 Nm Saab 9000 2.3T Aero 225 Hk 94-98
Price: 5 924.87 EUR (excl. VAT) (Stage 6 excl. mounting)
Torben E
| |
Niels Bengaard (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 03-08-05 17:20 |
|
>> Jeg ville satse på
>> http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=60&c=25434
>>
>> Havde jeg råd og ikke automatgear kunne jeg få denne til en Volvo 850.
>> Steg 7 400hk/570Nm
>> Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar, Mod block, 3"
>> avgas inkl racekat, Byte turbo, Alu intercooler, Sportkoppling, Spridare,
>> Lmm, Bränslepump, Mappning, Övr mtrl
>> 139.995,00 Skr
>>
>>
>> Niels
>>
>
>
> Så er den nu billigere at køre saab
> Stage 6 - 400 Hp, 540 Nm Saab 9000 2.3T Aero 225 Hk 94-98
> Price: 5 924.87 EUR (excl. VAT) (Stage 6 excl. mounting)
>
> Torben E
Man får hvad man betaler for er min erfaring. Hvad indeholder det sæt du
refererer til af udstyr og arbejde?
Autotechs trimmede Volvo 850 modeller er mig bekendt hurtigst i forhjulstræk
med turbo i Sverige, 10,91 og 226 kmh. Ret mig hvis jeg tager fejl, tiderne
forbedres jo løbende.
Ved mildere tuninger tilbyder eks. BSR samme effekt med færre ændringer end
Autotech på mange produkter, så kan man undre sig over hvordan det kan lade
sig gøre, men effekten er der nok kun kortvarigt og holdbarheden derefter.
Effekttal er taknemmelige at arbejde med.
Niels
| |
Torben E (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 03-08-05 20:36 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42f0eed1$0$22981$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Man får hvad man betaler for er min erfaring. Hvad indeholder det sæt du
> refererer til af udstyr og arbejde?
Nok til at det holder spøg til side så er prisforskellen pga. saaben
ikke
skal have krumtap /pejlstænger /stempler skiftet for at klare 400 hk,
forøvrigt skal de heller ikke skiftes for 500 hk sættet til under 10 000
euro.
Du kan se specs på maptun´s hjemmeside.
www.maptun.com
> Autotechs trimmede Volvo 850 modeller er mig bekendt hurtigst i
> forhjulstræk med turbo i Sverige, 10,91 og 226 kmh. Ret mig hvis jeg tager
> fejl, tiderne forbedres jo løbende.
Det gør du, sidste år var hurtigste FWD en 93ng med 10.88, i år kørte
den 10.71 ved første arrangement, og det var med en brækket
hånd på gearskiftet.
> Ved mildere tuninger tilbyder eks. BSR samme effekt med færre ændringer
> end Autotech på mange produkter, så kan man undre sig over hvordan det kan
> lade sig gøre, men effekten er der nok kun kortvarigt og holdbarheden
> derefter. Effekttal er taknemmelige at arbejde med.
Det er de.
Torben E
| |
jakob (04-08-2005)
| Kommentar Fra : jakob |
Dato : 04-08-05 10:39 |
| | |
Niels Bengaard (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 04-08-05 16:13 |
|
>> Autotechs trimmede Volvo 850 modeller er mig bekendt hurtigst i
> forhjulstræk
>> med turbo i Sverige, 10,91 og 226 kmh. Ret mig hvis jeg tager fejl,
> tiderne
>> forbedres jo løbende.
>>
>
> Nordictuning, der tuner saab, har slået ovenstående med et par
> hundrededele... 10.88 s
> http://ftp.nordictuning.com/src/movies/saab_93_25t_gt-04_spon.wmv
>
> http://www.nordictuning.se/se/9-3_25t_gt_concept-nordic.htm
Er det mig der tager fejl, eller kører den ikke i samme klasse, som den
Volvo jeg hentyder til?
Volvoen kører i forhjulstræk med turbo for "standardbiler" som er
indregistreret og kører med E godkendte dæk osv. Den Saab ser mere ud som en
dragster på slicks.
Volvoen kører normalt mod PA Johannsons Saab, og han er mig bekendt ikke
kommet under 11 sek endnu.
Niels
| |
Torben E (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 04-08-05 22:14 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42f23072$0$76167$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Er det mig der tager fejl, eller kører den ikke i samme klasse, som den
> Volvo jeg hentyder til?
> Volvoen kører i forhjulstræk med turbo for "standardbiler" som er
> indregistreret og kører med E godkendte dæk osv. Den Saab ser mere ud som
> en dragster på slicks.
Der bliver jeg dig et svar skyldig, jeg mener den kører i
klassen "Max street" , men jeg vil næsten garantere dig for
at volvoen ikke kørte på mønstrede dæk.
Torben E
| |
Niels Bengaard (04-08-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 04-08-05 22:26 |
|
>> Er det mig der tager fejl, eller kører den ikke i samme klasse, som den
>> Volvo jeg hentyder til?
>> Volvoen kører i forhjulstræk med turbo for "standardbiler" som er
>> indregistreret og kører med E godkendte dæk osv. Den Saab ser mere ud som
>> en dragster på slicks.
>
> Der bliver jeg dig et svar skyldig, jeg mener den kører i
> klassen "Max street" , men jeg vil næsten garantere dig for
> at volvoen ikke kørte på mønstrede dæk.
>
> Torben E
I den klasse Volvoen er med i skal dækkene være E godkendte og altså
godkendte til gadebrug, så lidt mønster er der. Samme regler gælder ved DHB.
Man kan jo købe slicks med mønster idag hvis man vil, men de er jo lidt
halvdyre.
Men ok, der er tæt løb mellem Volvo og Saab i de forskellige klasser. Det er
måske ikke så meget et spørgsmål om 500 eller 550 hk længere, men hvem der
kan lave den bedste start.
Niels
| |
Henrik B. (08-08-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 08-08-05 14:04 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42f287e6$0$22507$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> I den klasse Volvoen er med i skal dækkene være E godkendte og altså
> godkendte til gadebrug, så lidt mønster er der. Samme regler gælder ved
> DHB.
> Man kan jo købe slicks med mønster idag hvis man vil, men de er jo lidt
> halvdyre.
Saab'en kører på gadeslick's = også E-godkendte.
--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
| |
|
|