|
| BMW slidte dæk. God historie. Fra : Morten Lorenzen |
Dato : 30-07-05 21:49 |
|
Min BMW har nu gået 34.000 km, og bagdækkene er ret slidte, og har derfor
bestilt tid på værksted til nye.
Dog syntes jeg at de var mere slidt på indersiden end ydersiden. Tog jeg et
par billeder af dækkene og sendte dem til forhandleren. Jeg spurgte om det
var et problem pga. sænkning.
Så kom svaret: "Dette dækslid opnår man især ved at køre med meget høj fart
over længere strækninger". - Det forstår jeg da ikke noget af.... Så jeg
lader dem vidst bare skifte dækkene og så snakker vi ikke mere om det :)
-M
2005 BMW 325i E90
| |
Ukendt (30-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-07-05 21:57 |
|
"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:42ebe78b$0$7378$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Min BMW har nu gået 34.000 km, og bagdækkene er ret slidte, og har derfor
> bestilt tid på værksted til nye.
>
> Dog syntes jeg at de var mere slidt på indersiden end ydersiden. Tog jeg
> et par billeder af dækkene og sendte dem til forhandleren. Jeg spurgte om
> det var et problem pga. sænkning.
>
> Så kom svaret: "Dette dækslid opnår man især ved at køre med meget høj
> fart over længere strækninger". - Det forstår jeg da ikke noget af.... Så
> jeg lader dem vidst bare skifte dækkene og så snakker vi ikke mere om det
> :)
Jep, når bilen sænkes så kommer der skævt dækslid på indersiden af dækkene.
Min Sierra sled dem også rimelig skævt, så der var metaltråde på indersiden
og 3 mm på ydersiden.
Lige inden nogen hyler op over metaltrådende så blev de "lavet" på et lukke
område 5 min. før bilen skulle have nye dæk
--
Tom
| |
Anders Christensen (30-07-2005)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 30-07-05 22:31 |
|
Tom wrote:
> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:42ebe78b$0$7378$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>>Min BMW har nu gået 34.000 km, og bagdækkene er ret slidte, og har derfor
>>bestilt tid på værksted til nye.
>>
>>Dog syntes jeg at de var mere slidt på indersiden end ydersiden. Tog jeg
>>et par billeder af dækkene og sendte dem til forhandleren. Jeg spurgte om
>>det var et problem pga. sænkning.
>>
>>Så kom svaret: "Dette dækslid opnår man især ved at køre med meget høj
>>fart over længere strækninger". - Det forstår jeg da ikke noget af.... Så
>>jeg lader dem vidst bare skifte dækkene og så snakker vi ikke mere om det
>>:)
>
>
> Jep, når bilen sænkes så kommer der skævt dækslid på indersiden af dækkene.
> Min Sierra sled dem også rimelig skævt, så der var metaltråde på indersiden
> og 3 mm på ydersiden.
> Lige inden nogen hyler op over metaltrådende så blev de "lavet" på et lukke
> område 5 min. før bilen skulle have nye dæk
Det lyder godt nok besværligt at lægge metaltråde i et dæk, og så på fem
minutter - Er det noget man kan få gjort i FAKTA?
Det er da vist spild af tid, dækkene skulle jo alligevel skiftes kort
efter
| |
Brizz (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Brizz |
Dato : 31-07-05 00:55 |
|
Tom wrote:
> Jep, når bilen sænkes så kommer der skævt dækslid på indersiden af dækkene.
> Min Sierra sled dem også rimelig skævt, så der var metaltråde på indersiden
> og 3 mm på ydersiden.
> Lige inden nogen hyler op over metaltrådende så blev de "lavet" på et lukke
> område 5 min. før bilen skulle have nye dæk
Kan det egentlig være rigtigt at de skal det? er der ikke sporings
muligheder bagpå for det sådan generelt set?
Mvh Brian
---
www.fotob.dk
| |
Ukendt (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-07-05 01:38 |
|
"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
news:42ec0551$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom wrote:
>> Jep, når bilen sænkes så kommer der skævt dækslid på indersiden af
>> dækkene.
>> Min Sierra sled dem også rimelig skævt, så der var metaltråde på
>> indersiden og 3 mm på ydersiden.
>> Lige inden nogen hyler op over metaltrådende så blev de "lavet" på et
>> lukke område 5 min. før bilen skulle have nye dæk
>
> Kan det egentlig være rigtigt at de skal det? er der ikke sporings
> muligheder bagpå for det sådan generelt set?
Nej "normalt" kan man ikke spore en bil bagved. Der er dog nogle enkelte
specialister i danmark som laver nogle simme-ringe (tror jeg de hedder,
eller var det skiver) som kan monteres i bagtøjet og ændre sporingen. Det er
da også muligt at enkelte bilmodeller kan spores bagved, men de fleste kan
ikke (umiddelbart).
--
Tom
| |
Claus & Lene, Ålborg (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Claus & Lene, Ålborg |
Dato : 31-07-05 08:04 |
|
En bmw kan justeres, min er lige blevet sporet
/Claus
330d
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42ec1d75$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> news:42ec0551$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
>> Tom wrote:
>>> Jep, når bilen sænkes så kommer der skævt dækslid på indersiden af
>>> dækkene.
>>> Min Sierra sled dem også rimelig skævt, så der var metaltråde på
>>> indersiden og 3 mm på ydersiden.
>>> Lige inden nogen hyler op over metaltrådende så blev de "lavet" på et
>>> lukke område 5 min. før bilen skulle have nye dæk
>>
>> Kan det egentlig være rigtigt at de skal det? er der ikke sporings
>> muligheder bagpå for det sådan generelt set?
>
> Nej "normalt" kan man ikke spore en bil bagved. Der er dog nogle enkelte
> specialister i danmark som laver nogle simme-ringe (tror jeg de hedder,
> eller var det skiver) som kan monteres i bagtøjet og ændre sporingen. Det
> er da også muligt at enkelte bilmodeller kan spores bagved, men de fleste
> kan ikke (umiddelbart).
>
> --
> Tom
>
>
| |
Hans Jensen (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Hans Jensen |
Dato : 31-07-05 11:04 |
|
> Nej "normalt" kan man ikke spore en bil bagved. Der er dog nogle enkelte
> specialister i danmark som laver nogle simme-ringe (tror jeg de hedder,
> eller var det skiver) som kan monteres i bagtøjet og ændre sporingen. Det
> er da også muligt at enkelte bilmodeller kan spores bagved, men de fleste
> kan ikke (umiddelbart).
>
> --
> Tom
>
>
Ford Focus, Ford Mondeo kan da ! ( de nye )
Mvh Hans
| |
Ukendt (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-07-05 11:08 |
|
> Lige inden nogen hyler op over metaltrådende så blev de "lavet" på et
> lukke
> område 5 min. før bilen skulle have nye dæk
OK! Jeg havde lige løftet pegefingeren fra musen :)
--
/Claus
HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf
| |
Mogens (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 31-07-05 08:07 |
|
On Sat, 30 Jul 2005 22:48:44 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:
>Så kom svaret: "Dette dækslid opnår man især ved at køre med meget høj fart
>over længere strækninger". - Det forstår jeg da ikke noget af.... Så jeg
>lader dem vidst bare skifte dækkene og så snakker vi ikke mere om det :)
Skræver din bil meget? - du kører jo stort altid med masser af
bagage/udstyr i bagagerummet, ligesom farten ofte er på et vist
niveau...
Mvh
Mogens
www.jesperakessonracingteam.com -> tralalalala
| |
Mogens (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 03-08-05 19:36 |
|
On Sun, 31 Jul 2005 09:06:52 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:
>Skræver din bil meget?
Hallo!
Mvh
Mogens
| |
Thomas (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 31-07-05 11:00 |
|
> Så kom svaret: "Dette dækslid opnår man især ved at køre med meget
> høj fart over længere strækninger". - Det forstår jeg da ikke noget
> af.... Så jeg lader dem vidst bare skifte dækkene og så snakker vi
> ikke mere om det :)
Gad vide om en tur til LeMans - 4 mand, fuld oppakning - m. 230 kmt på
auotpiloten hele vejen tur/retur kan have noget med det at gøre :) Samt din
efterfølgende tur til Cannes :)
Det er nu - trods ovenstående - ringe holdbarhed, hvis det skulle være
eneste årsag ;)
--
Mvh/TK
| |
Brian Sørup (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 31-07-05 11:16 |
|
"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42eca132$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Så kom svaret: "Dette dækslid opnår man især ved at køre med meget
> > høj fart over længere strækninger". - Det forstår jeg da ikke noget
> > af.... Så jeg lader dem vidst bare skifte dækkene og så snakker vi
> > ikke mere om det :)
>
> Gad vide om en tur til LeMans - 4 mand, fuld oppakning - m. 230 kmt på
> auotpiloten hele vejen tur/retur kan have noget med det at gøre :) Samt
din
> efterfølgende tur til Cannes :)
>
> Det er nu - trods ovenstående - ringe holdbarhed, hvis det skulle være
> eneste årsag ;)
Dæk slides meget mere ved høj hastighed end man lige tror, viss MC'er kan
nedslide et bagdæk på 3-4000Km hvis man fyrer den godt af på Autobahnen -
jeg læste noget et sted om at de hurtige MC'er faktisk lavede hjulspind
konstant når de kom op i fart - noget med at det er lige på grænsen af hvad
det forholdsvis smalle dæk kan overføre af kræfter.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
Anders Houmark (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 31-07-05 12:05 |
|
Brian Sørup wrote:
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42eca132$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Så kom svaret: "Dette dækslid opnår man især ved at køre med meget
>>> høj fart over længere strækninger". - Det forstår jeg da ikke noget
>>> af.... Så jeg lader dem vidst bare skifte dækkene og så snakker vi
>>> ikke mere om det :)
>>
>> Gad vide om en tur til LeMans - 4 mand, fuld oppakning - m. 230 kmt
>> på auotpiloten hele vejen tur/retur kan have noget med det at gøre
>> :) Samt din efterfølgende tur til Cannes :)
>>
>> Det er nu - trods ovenstående - ringe holdbarhed, hvis det skulle
>> være eneste årsag ;)
>
> Dæk slides meget mere ved høj hastighed end man lige tror, viss MC'er
> kan nedslide et bagdæk på 3-4000Km hvis man fyrer den godt af på
> Autobahnen - jeg læste noget et sted om at de hurtige MC'er faktisk
> lavede hjulspind konstant når de kom op i fart - noget med at det er
> lige på grænsen af hvad det forholdsvis smalle dæk kan overføre af
> kræfter.
Jeg kan huske at have læst Suzukis salgsmateriale om deres Hayabusa model..
Der stod, at ved konstant topfart blev bagdækket nedslidt på 18 minutter..
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Eg Egemarke (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Eg Egemarke |
Dato : 31-07-05 19:37 |
|
Ved ca. 300 Km/t snurrer et Mc bagdæk ca. 15% hurtigere end fordækket, så
hjulspin kan man vel godt kalde det !
OG det er ganske korrekt at en tur ned af autobahnen med 250 Km/t æder et
dæk ganske hurtigt
På min egen CBR 1000 F holder et godt bagdæk ca. 10 000 Km, jeg har dog også
oplevet det modsatte nemlig at et helt nyt dæk er høvlet i bund på blot 2500
km ( det er surt at have betalt 2500 for skidtet så derfor aldrig mere avon
azzarro til mig)
--
--
MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk
| |
Hans Jensen (31-07-2005)
| Kommentar Fra : Hans Jensen |
Dato : 31-07-05 17:38 |
|
Ford Focus, Ford Mondeo kan da ! ( de nye )
Mvh Hans
>
| |
langwadt@ieee.org (01-08-2005)
| Kommentar Fra : langwadt@ieee.org |
Dato : 01-08-05 23:35 |
|
Morten Lorenzen skrev:
> Min BMW har nu gået 34.000 km, og bagdækkene er ret slidte, og har derfor
> bestilt tid på værksted til nye.
>
> Dog syntes jeg at de var mere slidt på indersiden end ydersiden. Tog jeg et
> par billeder af dækkene og sendte dem til forhandleren. Jeg spurgte om det
> var et problem pga. sænkning.
>
> Så kom svaret: "Dette dækslid opnår man især ved at køre med meget høj fart
> over længere strækninger". - Det forstår jeg da ikke noget af.... Så jeg
> lader dem vidst bare skifte dækkene og så snakker vi ikke mere om det :)
>
> -M
> 2005 BMW 325i E90
Sænkningen ka' meget vel ha givet mere negativ camber, det er meget
godt h
vis man ska' rundt om hjørner, men hvis man kun ska' lige ud bruger
man så mest den inderste del af dækket....
-Lasse
| |
|
|