"me_marco" <me_marco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1122803292.689779.58560@g44g2000cwa.googlegroups.com...
> Repræsenter du Renault eller gengiver du deres svar ?
>
> Ifølge Århus stiftstidende kan jeg ikke se at det skulle være tilfælde ved
> "resultat af en ikke reproducerbar test, hvor køreren vilkårligt kastede
> bilen ud i nogle ekstreme manøvrer" De referer at det er den såkaldte
> elgtest og alle andre biler i testen klarede det uden problemer. At taget
> så
> også delvist klappede sammen gør det heller ikke bedre.
>
> Den virkelige verden er ikke reproducerbar på en testbane så undskylde med
> bilen ikke vælter ved de kendte test, men kun under andre forhold er da
> helt
> hul i hovedet.
>
> FDM skriver i en kommentar til chrashtesten at de ikke håber den kommer
> til
> Danmark.
Repræsenterer ikke Renault. *LOL*
Jeg taler bare om at "stiften" ofte kopierer artikler fra det tyske
blad AUTOBILD. Hvis du læser den originale artikel på autobilds
hjemmeside:
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=9354
vil du se at uheldet var et "resultat af en ikke reproducerbar test,
hvor køreren vilkårligt kastede
bilen ud i nogle ekstreme manøvrer" og at ingen andre biler derfor
blev underkastet samme test.
Uheldet skete som du kan se ved kun 65 km/t i timen, mens 2 faktiske
test's ved 100 km/t og i følge ADAC's egen norm forløb uden
problemer.
Det er klart at Renault reagerer på at blive hængt ud på den måde,
hvor deres produkt har klaret den officielle test, men derefter bliver
hængt ud i pressen som værende dårligere end alle andre biler i
"elgtesten" fordi en testkører efterfølgende har fremprovokeret en
hændelse under fuldstændigt subjektive forhold.
Det er klart at skal man sammenligne bilers sikkerhed må det ske under
ensartede forhold.
>
>
>
>
Elg testen bruges da mange steder, det er bare Renault der ikke vil
anerkende ADAC's måde at udføre den. Det er bilen evne til at skifte spor de
tester, hvilket ikke er helt uvæsentlig. Renaults egen test kan den klare
med 100 km/t, men ADAC's som andre biler klarer uden problemer vælter den
ved 65 km/t, det er da et problem !!!!!
Betyder det at Renault udvikler sikkerhed så de får en masse stjerner i
Crashtest ved at optimere sikkerheden ved nogle bestemte fastlagte
kolisioner og hvis bilen rammes anderledes så skide være med sikkerheden.
Bilen skal da være sikker ved alle forhold og ikke mindst ikke vælte, ved at
køre udenom en forhindring med 65 km/t.
Jeg forstår ikke helt om du forsvarer Renault. Da Mercedes dumpede i samme
test tilbagekaldte de bilerne og eftermonterede ESP. Da Renault lever højt
på deres sikkerhed kan jeg ikke forstå de afviser problemet.
Mvh
Thomas