/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så meget for Renaults sikkerhed...
Fra : TDN


Dato : 30-07-05 20:10

Renaults billig bil Dacia Logan må ikke alene nøjes med 3 stjerner i Euro
NCAP, men også lide den tort at vælte i elgtesten ligesom Mercedes i sin
tid.....

http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=224351

Mvh
Thomas



 
 
me_marco (30-07-2005)
Kommentar
Fra : me_marco


Dato : 30-07-05 23:27


TDN wrote:
> Renaults billig bil Dacia Logan må ikke alene nøjes med 3 stjerner i Euro
> NCAP, men også lide den tort at vælte i elgtesten ligesom Mercedes i sin
> tid.....
>
> http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=224351
>
> Mvh
> Thomas


Renault har kaldt uheldet uforståeligt og unfair idet ADAC ikke har
fulgt deres egen norm for test af undvigemanøvrer.

Uheldet var derimod et resultat af en ikke reproducerbar test, hvor
køreren vilkårligt kastede bilen ud i nogle ekstreme manøvrer.
Hvilket må siges at være unfair, da det ikke kan vides hvordan andre
biler ville have reageret under samme vilkår.

Renault har derfor bedt om yderligere tests, som blev udført ved 100
km/t efter ADAC's egen norm og forløb uden problemer.

http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=9354

"Aus Sicht von Renault führte der ADAC zunächst zwei Ausweichtests
gemäß seiner eigenen Norm mit 100 km/h durch - dabei traten keine
Probleme auf".


Hvad angår Dacia Logan's crashsikkerhed, så må man tage i
betragtning hvad alternativet i samme prisklasse er. Her taler vi om
biler som Suzuki Alto, Chevrolet Matiz og Kia Picanto allesammen
betydeligt mindre og lettere biler. Hvis vi ser på vægtforskellen:

Logan : 1040 kg
Matiz : 775 kg
Alto : 775 kg
Picanto: 875 kg

Så er spørgsmålet om loganen i virkligheden er mere usikker end de
øvrige nævnte biler.

Chrysler voyager er den dårligste bil Euro Ncap nogensinde har testet.
Og Toyota Aygo klarede 4 stjerner. Men hvilken bil ville du helst sidde
i, i et frontalsammenstød mellem de 2 ?


TDN (31-07-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 31-07-05 07:43


"me_marco" <me_marco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1122762408.425269.11250@g43g2000cwa.googlegroups.com...

TDN wrote:
> Renaults billig bil Dacia Logan må ikke alene nøjes med 3 stjerner i Euro
> NCAP, men også lide den tort at vælte i elgtesten ligesom Mercedes i sin
> tid.....
>
> http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=224351
>
> Mvh
> Thomas


Renault har kaldt uheldet uforståeligt og unfair idet ADAC ikke har
fulgt deres egen norm for test af undvigemanøvrer.

Uheldet var derimod et resultat af en ikke reproducerbar test, hvor
køreren vilkårligt kastede bilen ud i nogle ekstreme manøvrer.
Hvilket må siges at være unfair, da det ikke kan vides hvordan andre
biler ville have reageret under samme vilkår.

Renault har derfor bedt om yderligere tests, som blev udført ved 100
km/t efter ADAC's egen norm og forløb uden problemer.

http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=9354

"Aus Sicht von Renault führte der ADAC zunächst zwei Ausweichtests
gemäß seiner eigenen Norm mit 100 km/h durch - dabei traten keine
Probleme auf".


Hvad angår Dacia Logan's crashsikkerhed, så må man tage i
betragtning hvad alternativet i samme prisklasse er. Her taler vi om
biler som Suzuki Alto, Chevrolet Matiz og Kia Picanto allesammen
betydeligt mindre og lettere biler. Hvis vi ser på vægtforskellen:

Logan : 1040 kg
Matiz : 775 kg
Alto : 775 kg
Picanto: 875 kg

Så er spørgsmålet om loganen i virkligheden er mere usikker end de
øvrige nævnte biler.

Chrysler voyager er den dårligste bil Euro Ncap nogensinde har testet.
Og Toyota Aygo klarede 4 stjerner. Men hvilken bil ville du helst sidde
i, i et frontalsammenstød mellem de 2 ?
>
>
>
Repræsenter du Renault eller gengiver du deres svar ?

Ifølge Århus stiftstidende kan jeg ikke se at det skulle være tilfælde ved
"resultat af en ikke reproducerbar test, hvor køreren vilkårligt kastede
bilen ud i nogle ekstreme manøvrer" De referer at det er den såkaldte
elgtest og alle andre biler i testen klarede det uden problemer. At taget så
også delvist klappede sammen gør det heller ikke bedre.

Den virkelige verden er ikke reproducerbar på en testbane så undskylde med
bilen ikke vælter ved de kendte test, men kun under andre forhold er da helt
hul i hovedet.

FDM skriver i en kommentar til chrashtesten at de ikke håber den kommer til
Danmark.

Mvh
Thomas



me_marco (31-07-2005)
Kommentar
Fra : me_marco


Dato : 31-07-05 10:48



> Repræsenter du Renault eller gengiver du deres svar ?
>
> Ifølge Århus stiftstidende kan jeg ikke se at det skulle være tilfælde ved
> "resultat af en ikke reproducerbar test, hvor køreren vilkårligt kastede
> bilen ud i nogle ekstreme manøvrer" De referer at det er den såkaldte
> elgtest og alle andre biler i testen klarede det uden problemer. At taget så
> også delvist klappede sammen gør det heller ikke bedre.
>
> Den virkelige verden er ikke reproducerbar på en testbane så undskylde med
> bilen ikke vælter ved de kendte test, men kun under andre forhold er da helt
> hul i hovedet.
>
> FDM skriver i en kommentar til chrashtesten at de ikke håber den kommer til
> Danmark.

Repræsenterer ikke Renault. *LOL*
Jeg taler bare om at "stiften" ofte kopierer artikler fra det tyske
blad AUTOBILD. Hvis du læser den originale artikel på autobilds
hjemmeside:
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=9354

vil du se at uheldet var et "resultat af en ikke reproducerbar test,
hvor køreren vilkårligt kastede
bilen ud i nogle ekstreme manøvrer" og at ingen andre biler derfor
blev underkastet samme test.

Uheldet skete som du kan se ved kun 65 km/t i timen, mens 2 faktiske
test's ved 100 km/t og i følge ADAC's egen norm forløb uden
problemer.

Det er klart at Renault reagerer på at blive hængt ud på den måde,
hvor deres produkt har klaret den officielle test, men derefter bliver
hængt ud i pressen som værende dårligere end alle andre biler i
"elgtesten" fordi en testkører efterfølgende har fremprovokeret en
hændelse under fuldstændigt subjektive forhold.

Det er klart at skal man sammenligne bilers sikkerhed må det ske under
ensartede forhold.


TDN (31-07-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 31-07-05 11:14


"me_marco" <me_marco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1122803292.689779.58560@g44g2000cwa.googlegroups.com...


> Repræsenter du Renault eller gengiver du deres svar ?
>
> Ifølge Århus stiftstidende kan jeg ikke se at det skulle være tilfælde ved
> "resultat af en ikke reproducerbar test, hvor køreren vilkårligt kastede
> bilen ud i nogle ekstreme manøvrer" De referer at det er den såkaldte
> elgtest og alle andre biler i testen klarede det uden problemer. At taget
> så
> også delvist klappede sammen gør det heller ikke bedre.
>
> Den virkelige verden er ikke reproducerbar på en testbane så undskylde med
> bilen ikke vælter ved de kendte test, men kun under andre forhold er da
> helt
> hul i hovedet.
>
> FDM skriver i en kommentar til chrashtesten at de ikke håber den kommer
> til
> Danmark.

Repræsenterer ikke Renault. *LOL*
Jeg taler bare om at "stiften" ofte kopierer artikler fra det tyske
blad AUTOBILD. Hvis du læser den originale artikel på autobilds
hjemmeside:
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=9354

vil du se at uheldet var et "resultat af en ikke reproducerbar test,
hvor køreren vilkårligt kastede
bilen ud i nogle ekstreme manøvrer" og at ingen andre biler derfor
blev underkastet samme test.

Uheldet skete som du kan se ved kun 65 km/t i timen, mens 2 faktiske
test's ved 100 km/t og i følge ADAC's egen norm forløb uden
problemer.

Det er klart at Renault reagerer på at blive hængt ud på den måde,
hvor deres produkt har klaret den officielle test, men derefter bliver
hængt ud i pressen som værende dårligere end alle andre biler i
"elgtesten" fordi en testkører efterfølgende har fremprovokeret en
hændelse under fuldstændigt subjektive forhold.

Det er klart at skal man sammenligne bilers sikkerhed må det ske under
ensartede forhold.
>
>
>
>

Elg testen bruges da mange steder, det er bare Renault der ikke vil
anerkende ADAC's måde at udføre den. Det er bilen evne til at skifte spor de
tester, hvilket ikke er helt uvæsentlig. Renaults egen test kan den klare
med 100 km/t, men ADAC's som andre biler klarer uden problemer vælter den
ved 65 km/t, det er da et problem !!!!!

Betyder det at Renault udvikler sikkerhed så de får en masse stjerner i
Crashtest ved at optimere sikkerheden ved nogle bestemte fastlagte
kolisioner og hvis bilen rammes anderledes så skide være med sikkerheden.
Bilen skal da være sikker ved alle forhold og ikke mindst ikke vælte, ved at
køre udenom en forhindring med 65 km/t.

Jeg forstår ikke helt om du forsvarer Renault. Da Mercedes dumpede i samme
test tilbagekaldte de bilerne og eftermonterede ESP. Da Renault lever højt
på deres sikkerhed kan jeg ikke forstå de afviser problemet.

Mvh
Thomas



KASO (01-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-08-05 17:26

> Elg testen bruges da mange steder, det er bare Renault der ikke vil
> anerkende ADAC's måde at udføre den. Det er bilen evne til at skifte spor
> de tester, hvilket ikke er helt uvæsentlig. Renaults egen test kan den
> klare med 100 km/t, men ADAC's som andre biler klarer uden problemer
> vælter den ved 65 km/t, det er da et problem !!!!!
>
> Betyder det at Renault udvikler sikkerhed så de får en masse stjerner i
> Crashtest ved at optimere sikkerheden ved nogle bestemte fastlagte
> kolisioner og hvis bilen rammes anderledes så skide være med sikkerheden.
> Bilen skal da være sikker ved alle forhold og ikke mindst ikke vælte, ved
> at køre udenom en forhindring med 65 km/t.
>
> Jeg forstår ikke helt om du forsvarer Renault. Da Mercedes dumpede i samme
> test tilbagekaldte de bilerne og eftermonterede ESP. Da Renault lever højt
> på deres sikkerhed kan jeg ikke forstå de afviser problemet.
>
> Mvh
> Thomas

Uden at kende til historien, må det da være rimeligt, at sammenligne biler
på ens vilkår. Der er ingen tvivl om, at en bil skal kunne klare en
undvigemanøvre - men som jeg læser tidligere indlæg, var der tale om en
"hjemmestrikket" test, som ikke er brugt på andre biler. I princippet kan en
Golf eller en Focus derfor også reagere tilsvarende på samme test - det er
bare ikke prøvet - og på den baggrund er det forkert at hænge en enkelt bil
ud. Skal man sammenligne, bør det være på lige vilkår!

Når du henviser til MB glemmer du, at det netop IKKE er samme test - Logan
klarede iflg. tidligere indlæg jo den standardiserede test problemfrit,
hvilket A-klassen ikke gjorde. Derfor kan den selvfølgelig godt have at
problem - se blot Audi TT, der kostede flere menneskeliv før Audi erkendte
problemet - men den klarede de standardiserede tests!



Klaus D. Mikkelsen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-08-05 22:03

KASO skriver:
>
> I princippet kan en
> Golf eller en Focus derfor også reagere tilsvarende på samme test - det er
> bare ikke prøvet - og på den baggrund er det forkert at hænge en enkelt bil
> ud. Skal man sammenligne, bør det være på lige vilkår!

Jeg vil vove den påstand at de fleste biler er umulige at vælte med på
tør vej, uanset, hvor hårdt du preser den. Rammer du noget, trimler den
rundt, men så længe der er plant - nope.... så er det udskridning.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 01-08-05 22:35

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:42EE8DF0.587D09AA@du.kan.finde.den:

> Jeg vil vove den påstand at de fleste biler er umulige at vælte med på
> tør vej, uanset, hvor hårdt du preser den.

De burde være konstrueret til ikke at vælte om du så skrider ud med 400
km/t.

> Rammer du noget, trimler
> den rundt, men så længe der er plant

Ja den mindste "faste" sten, kant osv...

- nope.... så er det udskridning.

I teorien hvis bilen er konstrueret korrekt.

Lad det så være sagt.. jeg tør altså ikke teste det


--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Klaus D. Mikkelsen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-08-05 22:44

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> De burde være konstrueret til ikke at vælte om du så skrider ud med 400
> km/t.

Jep

> Ja den mindste "faste" sten, kant osv...

Ru asfalt er ikke nok.

> I teorien hvis bilen er konstrueret korrekt.

Det er de fleste (minus en billig dacia)

> Lad det så være sagt.. jeg tør altså ikke teste det

Tudeprins !

Din bedagede SÅB er for bred til at vælte alligevel


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 01-08-05 23:04

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:42EE97AA.2ADB73EA@du.kan.finde.den:

> Ru asfalt er ikke nok.

Det burde det ikke være.

> Det er de fleste (minus en billig dacia)

Yes - og Mercedes A-Klasse - var det ikke en lappeløsning med ESP ?

> Tudeprins !
>
> Din bedagede SÅB er for bred til at vælte alligevel

Ya men derfor tør jeg sq alligevel ikke - jeg er pivet nok i rutsjebanen



--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Klaus D. Mikkelsen (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-08-05 05:14

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Yes - og Mercedes A-Klasse - var det ikke en lappeløsning med ESP ?

Pas, det kan jeg ikke huske...
(mindes noget med et baghjulsophæng og affjedring, men jeg kan tage
fejl).

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (02-08-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-08-05 10:24


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:42EE8DF0.587D09AA@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> I princippet kan en
>> Golf eller en Focus derfor også reagere tilsvarende på samme test - det
>> er
>> bare ikke prøvet - og på den baggrund er det forkert at hænge en enkelt
>> bil
>> ud. Skal man sammenligne, bør det være på lige vilkår!
>
> Jeg vil vove den påstand at de fleste biler er umulige at vælte med på
> tør vej, uanset, hvor hårdt du preser den. Rammer du noget, trimler den
> rundt, men så længe der er plant - nope.... så er det udskridning.

Det bør de være - men så længe de ikke er testet på lige vilkår, _ved_ vi jo
ikke, hvor mange andre, der reagerer som Logan - og så er det måske ikke
helt fair at hænge den ud alene!



me_marco (02-08-2005)
Kommentar
Fra : me_marco


Dato : 02-08-05 17:21

Netop, man får jo en mistanke af at tyskerne forsætligt forfølger
netop loganen. Det er klart at en så rummelig bil til sådan en pris
udgør en trussel tysklands egne producenter og deres såkaldt premium
producte....nåh ja i hvertfald premium preise !


Mogens (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-08-05 17:24

On 2 Aug 2005 09:21:00 -0700, "me_marco" <me_marco@hotmail.com> wrote:

>Netop, man får jo en mistanke af at tyskerne forsætligt forfølger
>netop loganen.

Du taler om den velrespekterede tyske organisation - ADAC!

>Det er klart at en så rummelig bil til sådan en pris udgør en trussel
>tysklands egne producenter og deres såkaldt premium
>producte

Men næppe noget, der rykker nogle markedsandele...

Mvh
Mogens

Peter Weis (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 02-08-05 18:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jeg vil vove den påstand at de fleste biler er umulige at vælte med på
> tør vej, uanset, hvor hårdt du preser den. Rammer du noget, trimler den
> rundt, men så længe der er plant - nope.... så er det udskridning.

Dæk, som ikke kan stå fast

mvh
Peter

Jesper Krarup Nielse~ (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Krarup Nielse~


Dato : 31-07-05 14:58

Jamen, så er den da osse lige så god som en Mercedes, men koster kun 1/3....
>

/ Jesper


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42ebd082$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
> Renaults billig bil Dacia Logan må ikke alene nøjes med 3 stjerner i Euro
> NCAP, men også lide den tort at vælte i elgtesten ligesom Mercedes i sin
> tid.....
>
> http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=224351
>
> Mvh
> Thomas
>



me_marco (31-07-2005)
Kommentar
Fra : me_marco


Dato : 31-07-05 15:35

I frankrig er der allerede solgt 35.000 Logan, men i Tyskland kun ca.
400.

Pointen er at Tyskerne har været hurtige til at "disse" Renault Logan
og Toyota/PSA AYGO/107/C1 mens de nærmest tisser i bukserne af
begejstring over deres egen bovlamme VW fox, hvis design ligner en polo
fra for 15 år siden udefra og en daihatsu fra 80erne indeni.

Det var forøvrigt ADAC's egen normerede "elgtest" ved 100 km/t
Logan'en klarede hele 2 gange endda. Inden testkøreren besluttede at
gå amok på egen hånd og på den måde fremprovokerede en episode.

Jeg mener du kan tage en hvilken som helst bil uden esp og få den til
at lave kunster, hvis du presser den ud i ekstremer. Men hvis sådanne
tests skal kunne bruges til noget, ifht. at evaluere den relative
sikkerhed hos forskellig modeller, så må det ske ved ad disse
underkastes standardiserede tests.


Morten Fruergaard (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 31-07-05 16:00

me_marco wrote:
> Jeg mener du kan tage en hvilken som helst bil uden esp og få den til
> at lave kunster, hvis du presser den ud i ekstremer.

Der skal noget til at en bil tipper rundt på asfalt...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



me_marco (04-08-2005)
Kommentar
Fra : me_marco


Dato : 04-08-05 18:40

http://www.autoexpress.co.uk/news/58880/budget_renault_rolls_on_test.html

"A Renault UK spokesman dismissed the findings, saying: "This was a
one-off. The car had already passed the ADAC test twice, but on the
third run it got a puncture and the wrong tyre was fitted."


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste