Hvad bruger "de" dog bådene til ??
Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-07-05 00:23

Hej

Efter en mindre tur (i bil) langs noget sydfynsk kyst, kom jeg til at
undre mig lidt :

Det var nok en af de flotteste/bedste aftener med hensyn til at få
luftet motorbåden - der var faktisk havblik flere steder - perfekt !

Men vi så MAX. 5 både i "aktivitet" ?? - i havnene ligger der
for millioner og atter millioner af fine både - men hvorfor pokker
bliver de ikke brugt til andet end at sidde i og drikke kaffe og fortælle
røverhistorier ?

Havde det ikke været fordi vi skulle skynde os lidt hjem, så havde jeg
nok lånt min fars motorbåd til en lille aftentur

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Per Nordahl

Dato : 29-07-05 05:01

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for millioner og atter millioner af fine både - men hvorfor pokker
> bliver de ikke brugt til andet end at sidde i og drikke kaffe og
Øhh Ingen vind = ingen sejl

> Havde det ikke været fordi vi skulle skynde os lidt hjem, så havde jeg
> nok lånt min fars motorbåd til en lille aftentur
Men han var vel selv ude i det gode vejr / aftenstund

> Mvh.
> Brian S Jensen

Mvh. P Nordahl.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-07-05 11:25

"Per Nordahl" <nordahl_/)MASCOT28_/)@image.dk> skrev i en meddelelse

> fortælle
> Øhh Ingen vind = ingen sejl

Nu skrev jeg jo netop også MOTORbåde

Jeg har fuld forståelse for at sejlbådene ligger stille

> Men han var vel selv ude i det gode vejr / aftenstund

Måske ikke - men han bruger den faktisk en del - en del over gennemsnittet
vil jeg tro

Fra : Per Nordahl

Dato : 30-07-05 12:49

> "Per Nordahl" <nordahl_/)MASCOT28_/)@image.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skrev jeg jo netop også MOTORbåde
>
> Jeg har fuld forståelse for at sejlbådene ligger stille

Ja ja, nu fortolkede jeg det bare som både generelt, de fleste sejlbåde
har såmænd også MOTOR.
Og jeg giver dig da ret, at man har vel båd for at være på vandet - når
tiden tillader det

> Måske ikke - men han bruger den faktisk en del - en del over
gennemsnittet
> vil jeg tro

Fint fint, ku bare ikke lade være
PS: Hvad er gennemsnittet?

Mvh. P Nordahl

Fra : Calle.

Dato : 29-07-05 09:14

Brian S Jensen wrote:
> [...]
>
> Havde det ikke været fordi vi skulle skynde os lidt hjem, så havde jeg
> nok lånt min fars motorbåd til en lille aftentur

Andre tænker nok, hvorfor den ikke var i brug
--
Calle.

Fra : ThomasB

Dato : 29-07-05 10:35

> [...]
> for millioner og atter millioner af fine både - men hvorfor pokker
> bliver de ikke brugt til andet end at sidde i og drikke kaffe og fortælle

Jeg har tænkt det samme masser af gange.

Over halvdelen af de både der ligger i de fleste havne kommer ikke ud mere
end et par gange om året.

Cocktail-både kalder vi dem, hvor folk inviterer deres venner ned for en
hurtig drink, uden at tage ud og sejle - bare lige for at vise skivet frem.

Mon ikke mange af bådenes ejerMÆNDs KONER ikke gider tage ud?

Det er ihvertfald pisse irriterende for os andre, der ved at der er ventetid
på op til 25 år......

Mvh Thomas

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-05 14:02

Man skal ikke gøre sig til dommer over andre menneskers hobby. I bund og
grund er hobbies jo sjældent særlig rationelle.

Jeg har for første gang i år været på sommer togt i min båd. Ellers har jeg
haft den liggende stille i hele juli måned i 7 år. - men jeg har andre
glæder ved den.

Jeg har en kollega der har et trollingbåd til 100.000 kr. Han bruger vel 10
dage om året og fanger fisk til en værdi af 1-2000 kr (dækker ikke engang
bådens forsikring)

Nede i vores havn er en efterlønner ved at sætte en båd i stand. - på 3die
år. Han vil sikkert helst ikke være for hurtigt færdig, for så skal han jo
bare lige der og sejle rundt uden noget at lave.

Lyst og behov er forskellige....

Min datter ønsker sig helt vildt en hest. Det er en lige så irrationelt, som
at have en båd ....

Bjarke

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-07-05 20:40

On Fri, 29 Jul 2005 15:02:13 +0200, Bjarke Christensen grevestrand.dk>
<<BjarkeMC> wrote:

> Min datter ønsker sig helt vildt en hest. Det er en lige så irrationelt,
> som at have en båd ....

Nej da. Den kan jo spises hvis finanserne bliver for knappe.

/Thomas

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-05 23:46

Man kan købe mange bøffer for 20-30.000 kr ....

Bjarke

news.suowv9lkuxvtjp@sprinteren...

Fra : Soren H

Dato : 31-07-05 20:04

Som andre skriver så sandt:
Det er umuligt at bedømme eller værdisætte andres hobbiez!
Vi har en båd med alle moderne bekvemmeligheder, - står os i omkring
700.000 alt incl.
Vi bruger den selvfølgelig i sommmerferien og i udvalgte weekends hvor
tiden (=børnebørnspasning) tillader det, men allermest bruger vi den på
mange, mange almindelige hverdage, hvor vi flygter fra hus og job til
vores lille intense verden, med små gøremål, læsning, musik, klukken
omkring skroget, rødvin, solnedgange, stille dejlige stunder midt i
naturen (det billige skidt), overnatning med vindens varierede musik i
riggen, - og det uanset om vi er sejlet ud til favoritankerpladsen ved
Knudshoved Odde eller blot ligger i havnen.
Vi synes vi får fuld valuta for de surt sammenskrabede investeringer, og
ville ikke bytte med nogensomhelst sommerhusejere.
Tænk på at der aldrig er nogen græsplæne som skal slås, - og aldrig,
aldrig nogensinde nogen støjterroristnaboer der slår deres !!

Søren Hedemand
s/y Marie af Næstved
Beneteau Oceanis 320

Fra : ThomasB

Dato : 02-08-05 16:23

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse
> Man skal ikke gøre sig til dommer over andre menneskers hobby. I bund og
> grund er hobbies jo sjældent særlig rationelle.

Nej, det er heller ikke det jeg gør.

Det piner mig at der ligger så mange både, som aldrig bliver brugt - især
fordi der er mange på venteliste til en havnelads.

Jeg er sådan set ligeglad med om folk bruger 10.000-vis af kroner på deres
båd og plads, selvom de ikke bruger båden til noget.