Per Beer Hansen wrote:
> Just hjemvendt fra camping ferie i det sydlige Tyskland (Lindau), må jeg
> lige komme med en lille "solstråle" historie.
> Under en køretur til München (ca. 200 km fra Lindau) begyndte koblingen at
> opføre sig lidt underligt og sige grimme skramlelyde
> Tilbage på campingpladsen ringede jeg til Falck og de sendte en ud at
kikke
> på bilen.
> Jeg havde selv regnet ud, at koblingen var defekt og manden fra ADAC kunne
> også kun konstatere det samme som jeg.
> Jeg blev så anbefalet et Ford værksted i Wangen-Neuravensburg og der kørte
> jeg så hen (ca. 15-20 km fra campingpladsen).
> Jeg var der torsdag formiddag ca. kl. 10 og indehaveren (en ældre mand tæt
> på pensionsalderen) lovede at kikke på den med det samme og kørte os
tilbage
> til campingpladsen.
> Et par timer snere ringede han og kom og hentede mig, så jeg ved selvsyn
> kunne se hvad der var gået i stykker, inden de begyndte at samle den.
> Det viste sig at være nålelejet (i enden af krumtappen) som var årsag til
> det hele, da det var totalt ødelagt og havde ødelagt udrykkerlejet.
> Han kunne ikke få et nyt nåleleje hjem før fredag morgen, så vi måtte jo
> bare vente.
> Fredag formiddag kl. ca. 11 ringede han så, at nu var bilen færdig og han
> ville komme og hente mig med det samme, hvis det passede ind i mit skema.
> Han fortalte mig også, at alle boltene i gearkassen måtte varmes af og at
de
> havde brugt ca. dobbelt så lang tid som der står i Ford-bøgerne, på at
> afmontere kassen.
> Alt i alt kostede reparationen 550,- euro og reservedelene alene udgør
> 323,21,- euro, hvilket betyder 226,79 euro til arbejdsløn.
> Det er vel en OK fair pris (bare lidt surt at skulle bruge sine
"feriepenge"
> på den slags).
>
> Samtidigt fik jeg stort set hele indehaverens "livshistorie", da vi
hurtigt
> kom i snak om motorsport (hele hans kontor var "beklædt" med pokaler) og
han
> havde prøvet lidt af hvert (blandt andet fabrikskører for Ford-Wolf) og
for
> tiden kørte han kun enkelte løb inden for klassisk motorsport.
> Men alt i alt synes jeg det var en utrolig fin/god service, taget i
> betragtning af at min bil (Sierra 2,0i fra '93) jo nærmest er en
veteranbil
> dernede
>
> Mht benzin forbruget på turen, så lå det omkring de 13 km/l over ca. 3200
> km.
> Alle km var med tagboks og de ca. 2200 var også med en Camp-Let spændt
> bagefter.
Det er sgu god service, god pris og en fantastisk økonomi.
Var der ikke noget med at dit styrepap var midlertidigt til låns, eller har
du fået klaret den ?
Kai