/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Generatorproblemer i Polo 1.3 1985
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 25-07-05 13:14

Hej

Min generator lader ikke ordentlig længere. Troede (håbede) at det
var batteriet, så det er lige skiftet, uden det har hjulpet.

Ladepæren inde på instrumentpanelet lyser nogle gange. Spænding på
batteriet ved tomgang er 12.3 V, ved "opgasning" 12.8 V.

Det virker som om problemet er periodisk. Nogle gange lader
generatoren, det meste af tiden gør den ikke.

Kan se, at høyer autodele sælger en ny generator til 809 kr.

Skal jeg købe sådan en og monterer, eller er der noget jeg skal
tjekke først?

Sidder laderelæet direkte på generatoren?

vh

Michael Kristensen


 
 
DrPepper (25-07-2005)
Kommentar
Fra : DrPepper


Dato : 25-07-05 13:53


>Min generator lader ikke ordentlig længere. Troede (håbede) at det
>var batteriet, så det er lige skiftet, uden det har hjulpet.
>Ladepæren inde på instrumentpanelet lyser nogle gange. Spænding på
>batteriet ved tomgang er 12.3 V, ved "opgasning" 12.8 V.

Det lyder som et klassisk eksempel på slidte kul (de sidder på laderelæet)

Det tager mindre end 2minutter at skifte, og koster ikke mange basseører ...
100-200 dask.

En bil lader normalt ved 13.8V så den er næsten helt sikker ... hvis du
afmonterer ladrelæet, så vil du se at det ene kul ikke er særlig langt.

relæet sidder direkte på generatoren.

mvh

David


TDN (25-07-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 25-07-05 17:06


<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1122293629.293146.256880@f14g2000cwb.googlegroups.com...
Hej

Min generator lader ikke ordentlig længere. Troede (håbede) at det
var batteriet, så det er lige skiftet, uden det har hjulpet.

Ladepæren inde på instrumentpanelet lyser nogle gange. Spænding på
batteriet ved tomgang er 12.3 V, ved "opgasning" 12.8 V.

Det virker som om problemet er periodisk. Nogle gange lader
generatoren, det meste af tiden gør den ikke.

Kan se, at høyer autodele sælger en ny generator til 809 kr.

Skal jeg købe sådan en og monterer, eller er der noget jeg skal
tjekke først?

Sidder laderelæet direkte på generatoren?

vh

Michael Kristensen


På min Jetta 1.3 (samme motor) er det kullene der plejer at gå, de kostede
kr. 105 til min hos Høyer autodele og tager under 5 min. at skifte.

Mvh
Thomas



Ham Selv (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Ham Selv


Dato : 25-07-05 19:19


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42e50dd4$0$18641$14726298@news.sunsite.dk...
>
> <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1122293629.293146.256880@f14g2000cwb.googlegroups.com...
> Hej
>
> Min generator lader ikke ordentlig længere. Troede (håbede) at det
> var batteriet, så det er lige skiftet, uden det har hjulpet.
>
> Ladepæren inde på instrumentpanelet lyser nogle gange. Spænding på
> batteriet ved tomgang er 12.3 V, ved "opgasning" 12.8 V.
>
> Det virker som om problemet er periodisk. Nogle gange lader
> generatoren, det meste af tiden gør den ikke.
>
> Kan se, at høyer autodele sælger en ny generator til 809 kr.
>
> Skal jeg købe sådan en og monterer, eller er der noget jeg skal
> tjekke først?
>
> Sidder laderelæet direkte på generatoren?
>
> vh
>
> Michael Kristensen
>
>
> På min Jetta 1.3 (samme motor) er det kullene der plejer at gå, de kostede
> kr. 105 til min hos Høyer autodele og tager under 5 min. at skifte.
>
> Mvh
> Thomas
>
>

130.- kostede det til sierraen og tøsen skiftede den på et kvaterstid

OZ3BTO



hamgeniet (29-07-2005)
Kommentar
Fra : hamgeniet


Dato : 29-07-05 22:38

"mbk112@hotmail.com" skrev d. 25-07-05 13:14 dette indlæg :
> Hej
>
> Min generator lader ikke ordentlig længere. Troede (håbede) at det
> var batteriet, så det er lige skiftet, uden det har hjulpet.
>
> Ladepæren inde på instrumentpanelet lyser nogle gange. Spænding på
> batteriet ved tomgang er 12.3 V, ved "opgasning" 12.8 V.
>
> Det virker som om problemet er periodisk. Nogle gange lader
> generatoren, det meste af tiden gør den ikke.
>
> Kan se, at høyer autodele sælger en ny generator til 809 kr.
>
> Skal jeg købe sådan en og monterer, eller er der noget jeg skal
> tjekke først?
>
> Sidder laderelæet direkte på generatoren?
>
> vh
>
> Michael Kristensen



> hej michael
for at fejlfinde på generatoren skal du:
1-chekke at kileremmen er stram
2-chekke at generatoren er fastspændt ( ellers er der ingen
stelforbindelse = dårlig/ingen Ladening)
3- chekke at ladelampen virker (den skal lyse når du sætter tænding på
uden at startemotoren)
4-lyser ladelampen ikke skal du chekke forbindelsen i
styrestrøms-ledningen på generatoren (den tynde ledning , hvis der er
tænding på skal du kunne måle 12V på den)
5- hvis ladelampe og styrestømsforbindelse er ok , start motoren op og
fjern et af kablerne på batteriet ( - polen anbefales men resultatet er
det samme mer + polen)hvis generatoren ikke lader går motoren i stå når
kablet fjernes .

og ja laderelæet er indbygget i generatoren , og er ret simpelt at
skifte

mvh
brian j

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409244
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste