|
| Passat TDi 2003 bliver ikke driftvarm: Fra : Ukendt |
Dato : 09-07-05 14:01 |
|
Hej med jer,
De sidste par dage har jeg lagt mærke til at bilen ikke er oppe på "kl
12.00" når jeg har kørt ca. 30 km!
Kan det være fordi jeg bruger AC eller kan der være andet galt??
Den har kørt 75.000 km
MVH
Bo
| |
Ukendt (09-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-07-05 14:45 |
|
"EJSMB" <ejsmb(snabelA).dk> skrev i en meddelelse
news:42cfca6f$0$36126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej med jer,
>
> De sidste par dage har jeg lagt mærke til at bilen ikke er oppe på "kl
> 12.00" når jeg har kørt ca. 30 km!
>
> Kan det være fordi jeg bruger AC eller kan der være andet galt??
Ja det er meget muligt. Når man bruger AC så starter ventilator nr 2 og den
kører HELE tiden så det ender fatisk med at motoren går hen og bliver næsten
for kold.
--
Tom
| |
Holten (09-07-2005)
| Kommentar Fra : Holten |
Dato : 09-07-05 22:04 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42cfd4ed$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "EJSMB" <ejsmb(snabelA).dk> skrev i en meddelelse
> news:42cfca6f$0$36126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej med jer,
>>
>> De sidste par dage har jeg lagt mærke til at bilen ikke er oppe på "kl
>> 12.00" når jeg har kørt ca. 30 km!
>>
>> Kan det være fordi jeg bruger AC eller kan der være andet galt??
>
> Ja det er meget muligt. Når man bruger AC så starter ventilator nr 2 og
> den kører HELE tiden så det ender fatisk med at motoren går hen og bliver
> næsten for kold.
Det gør den nu godt nok ikke på en MB, altså kører hele tiden.
MVH
Holten
| |
Mogens (09-07-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 09-07-05 22:57 |
|
On Sat, 9 Jul 2005 23:03:54 +0200, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:
>Det gør den nu godt nok ikke på en MB, altså kører hele tiden.
Der er heller ikke nogen sammenhæng på min Camaro, der tilsvarende er
udstyret med 2 ventilatorer. Man kan ikke se på motortemperaturen, om
a/c'en er tændt eller ej...
Mvh...
| |
Brizz (10-07-2005)
| Kommentar Fra : Brizz |
Dato : 10-07-05 00:44 |
|
> Ja det er meget muligt. Når man bruger AC så starter ventilator nr 2 og den
> kører HELE tiden så det ender fatisk med at motoren går hen og bliver næsten
> for kold.
Det lyder da underligt for er det ikke netop det thermostaten skal
forhindre?
Mvh Brian
---
www.fotob.dk
Pilots without fuel are pedestrians
| |
Ukendt (10-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-07-05 00:34 |
|
"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
news:42d053ab$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja det er meget muligt. Når man bruger AC så starter ventilator nr 2 og
>> den kører HELE tiden så det ender fatisk med at motoren går hen og bliver
>> næsten for kold.
>
> Det lyder da underligt for er det ikke netop det thermostaten skal
> forhindre?
jo i princippet. Men hvis du kigger ned i motorrummet, så blæser luften jo
også forbi selve motorblokken og så gavner det ikke at termostaten lukker.
Men det behøver ikke være samme oplevel på alle biler.
--
Tom
| |
Jesper Jacobsen (10-07-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 10-07-05 10:08 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42d05efa$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> news:42d053ab$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Ja det er meget muligt. Når man bruger AC så starter ventilator nr 2 og
>>> den kører HELE tiden så det ender fatisk med at motoren går hen og
>>> bliver næsten for kold.
>>
>> Det lyder da underligt for er det ikke netop det thermostaten skal
>> forhindre?
>
> jo i princippet. Men hvis du kigger ned i motorrummet, så blæser luften jo
> også forbi selve motorblokken og så gavner det ikke at termostaten lukker.
> Men det behøver ikke være samme oplevel på alle biler.
Med andre ord, så slider man motoren op, hvis man kun kører i den om
sommeren, og tænder for AC'en?? Det vil jeg nu så betvivle. Der må være
noget andet der laver lidt ballade, så motoren ikke kommer op i temperatur
IMHO.
Jesper
| |
Ukendt (10-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-07-05 10:23 |
|
"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42d0e571$0$18636$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:42d05efa$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
>> news:42d053ab$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Ja det er meget muligt. Når man bruger AC så starter ventilator nr 2 og
>>>> den kører HELE tiden så det ender fatisk med at motoren går hen og
>>>> bliver næsten for kold.
>>>
>>> Det lyder da underligt for er det ikke netop det thermostaten skal
>>> forhindre?
>>
>> jo i princippet. Men hvis du kigger ned i motorrummet, så blæser luften
>> jo også forbi selve motorblokken og så gavner det ikke at termostaten
>> lukker. Men det behøver ikke være samme oplevel på alle biler.
>
> Med andre ord, så slider man motoren op, hvis man kun kører i den om
> sommeren, og tænder for AC'en?? Det vil jeg nu så betvivle. Der må være
> noget andet der laver lidt ballade, så motoren ikke kommer op i temperatur
> IMHO.
slider op?
Den kører ikke ved optimal temperatur ved nogle biler, men det afhænger også
af hvor man kører osv. da en motor KAN udvikle enormt meget varme og på
andre tidspunkt ved stille ligeudkørsel ikke udvikle meget varme.
De termometre der sidder i bilerne måler heller ikke hele motorens
temperatur men temperaturen på kølevandet/blokken i den ene side af motoren.
Hvad temperaturen egentlig er når man bare har en rød/grøn skal er jo heller
ikke til at vide.
--
Tom
| |
Brizz (10-07-2005)
| Kommentar Fra : Brizz |
Dato : 10-07-05 14:24 |
|
> slider op?
> Den kører ikke ved optimal temperatur ved nogle biler, men det afhænger også
> af hvor man kører osv. da en motor KAN udvikle enormt meget varme og på
> andre tidspunkt ved stille ligeudkørsel ikke udvikle meget varme.
> De termometre der sidder i bilerne måler heller ikke hele motorens
> temperatur men temperaturen på kølevandet/blokken i den ene side af motoren.
> Hvad temperaturen egentlig er når man bare har en rød/grøn skal er jo heller
> ikke til at vide.
Men man må jo gå ud fra at producenten har valgt placeringen af temp.
måleren som værende dækkende for den overordnede temeperatur. Ligeledes
med indikatoren at den skal stå et sted hvor producenten siger at der er
den drift varm.
Mvh Brian
---
www.fotob.dk
Pilots without fuel are pedestrians
| |
Ukendt (10-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-07-05 15:20 |
|
"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
news:42d11388$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
>> slider op?
>> Den kører ikke ved optimal temperatur ved nogle biler, men det afhænger
>> også af hvor man kører osv. da en motor KAN udvikle enormt meget varme og
>> på andre tidspunkt ved stille ligeudkørsel ikke udvikle meget varme.
>> De termometre der sidder i bilerne måler heller ikke hele motorens
>> temperatur men temperaturen på kølevandet/blokken i den ene side af
>> motoren. Hvad temperaturen egentlig er når man bare har en rød/grøn skal
>> er jo heller ikke til at vide.
>
> Men man må jo gå ud fra at producenten har valgt placeringen af temp.
> måleren som værende dækkende for den overordnede temeperatur. Ligeledes
> med indikatoren at den skal stå et sted hvor producenten siger at der er
> den drift varm.
netop,
Det meste i en bil er et kompromis mellem mange ting.
Jeg tænder gerne for mit AC når jeg holder i stop&go kø over 10 min. fordi
jeg bryder mig ikke om at se nålen ryge helt op lige før det røde felt før
den elektriske ventilator tænder. Bilen er også elendig til at køre i kø,
når motortemp er så høj, så er det som en kænguru.
Når AC kører så hiver den temperaturen ned igen ved tomgangskørsel. Den
plejer at hive den en anelse under normal drifttemp på min mondeo, når den
står på tomgangskørsel og AC er tændt.
Nålen står dog under alle omstændigheder stadig klart inde i normal temp.
område, men man kan godt ane en forskel alligevel. SÅ meget køler den heller
ikke, at motortemp kommer uden for normal område.
--
Tom
| |
Brizz (11-07-2005)
| Kommentar Fra : Brizz |
Dato : 11-07-05 23:18 |
|
> Når AC kører så hiver den temperaturen ned igen ved tomgangskørsel. Den
> plejer at hive den en anelse under normal drifttemp på min mondeo, når den
> står på tomgangskørsel og AC er tændt.
Men det er jo også en Ford
Mvh Brian
---
www.fotob.dk
Pilots without fuel are pedestrians
| |
Ukendt (11-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-07-05 22:32 |
|
"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
news:42d2e252$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
>> Når AC kører så hiver den temperaturen ned igen ved tomgangskørsel. Den
>> plejer at hive den en anelse under normal drifttemp på min mondeo, når
>> den står på tomgangskørsel og AC er tændt.
>
> Men det er jo også en Ford
Indbegrebet af kvalitet og fin mekanik
--
Tom
| |
Brizz (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Brizz |
Dato : 12-07-05 01:38 |
|
> Indbegrebet af kvalitet og fin mekanik
Ja det må man sige når du bliver nødt til at tænde for AC for at holde
den kold ved kø kørsel.
Skal du også sidde på en speciel måde når du skal bruge sprinkleren? :-0
Mvh Brian
---
www.fotob.dk
Pilos without fuel are pedestrians
| |
Klaus D. Mikkelsen (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 12-07-05 05:21 |
| | |
Ukendt (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-07-05 15:12 |
|
"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
news:42d30322$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
>> Indbegrebet af kvalitet og fin mekanik
>
> Ja det må man sige når du bliver nødt til at tænde for AC for at holde den
> kold ved kø kørsel.
>
> Skal du også sidde på en speciel måde når du skal bruge sprinkleren? :-0
øh, er det ikke normalt at man skal det?
--
Tom
| |
Brizz (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Brizz |
Dato : 12-07-05 16:27 |
|
> øh, er det ikke normalt at man skal det?
Jo jo Tom...Det er det da. Hvad tænkte jeg dog på...
(Psst...drenge..vi siger ikke noget..lader ham være i troen. Han er jo
så glad for sin Ford)
Mvh Brian
---
www.fotob.dk
Pilots without fuel are pedestrians
| |
Jørgen M. Rasmussen (12-07-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 12-07-05 00:48 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> Men det er jo også en Ford
>
> Indbegrebet af kvalitet og fin mekanik
>
Host-Host.... ;).
| |
Ukendt (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-07-05 22:13 |
|
> Hej med jer,
>
> De sidste par dage har jeg lagt mærke til at bilen ikke er oppe på "kl
> 12.00" når jeg har kørt ca. 30 km!
>
> Kan det være fordi jeg bruger AC eller kan der være andet galt??
>
> Den har kørt 75.000 km
>
Den bliver heller ikke varm nu når den kører uden AC!!! Sommetider bliver
den fint driftvarm men går derefter ned i temp!
Er det er termostat der skal skiftes og kan det virkelig passe på en så "ny"
bil?
MVH
Bo
| |
Claus Nygaard-Peders~ (26-07-2005)
| Kommentar Fra : Claus Nygaard-Peders~ |
Dato : 26-07-05 08:14 |
|
EJSMB skrev:
>>Hej med jer,
>>
>>De sidste par dage har jeg lagt mærke til at bilen ikke er oppe på "kl
>>12.00" når jeg har kørt ca. 30 km!
>>
>>Kan det være fordi jeg bruger AC eller kan der være andet galt??
>>
>>Den har kørt 75.000 km
>>
>
>
>
> Den bliver heller ikke varm nu når den kører uden AC!!! Sommetider bliver
> den fint driftvarm men går derefter ned i temp!
>
> Er det er termostat der skal skiftes og kan det virkelig passe på en så "ny"
> bil?
Som så meget andet mekanik kan man være uheldig at det går i stykker
mens det er relativt nyt. Omvendt kan man også være heldig at det holder
meget længe.
Mvh
Claus
(Der kører på 10. år med den originale termostat i golfen)
| |
Mogens (26-07-2005)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 26-07-05 16:57 |
|
On Tue, 26 Jul 2005 09:14:27 +0200, Claus Nygaard-Pedersen
<nomail@nomail.dk> wrote:
>Som så meget andet mekanik kan man være uheldig at det går i stykker
>mens det er relativt nyt. Omvendt kan man også være heldig at det holder
>meget længe.
Du har helt sikkert en fremtid som kommende nordjysk radikalt medlem
af partiet :)
Mvh Mogens...
| |
|
|