|
| Firhjulstrækkere er livsfarlige. Fra : BJ |
Dato : 05-07-05 13:14 |
| | |
Dennis Thrysøe (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Dennis Thrysøe |
Dato : 05-07-05 13:31 |
|
BJ wrote:
> Så har en ny rapport set dagens lys:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3132694/
Jeps, firehjulstrækkere er tungere og højere og dermed farligere for
andre trafikanter. Ligesom busser, lastbiler, traktorer osv.
Men til gengæld kører de oftest langsommere, og reducerer dermed
(antageligt?) risikoen for uheld i det hele taget. Mon rapporterne tager
højde for det, eller kun ser på udfaldet af de uheld der rent faktisk sker?
-dennis
| |
BJ (05-07-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 05-07-05 13:35 |
|
"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
news:42ca7dbf$0$296$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
> Mon rapporterne tager højde for det, eller kun ser på udfaldet af de uheld
> der rent faktisk sker?
Jeg aner det ikke, men vi bør/skal alle køre i småpotter.
Længe leve middelmådigheden (så kan man vise sig i fritiden i det
afdragsfrie sommerhus, på den ditto store motorcykel eller båd...;))
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ukendt (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-07-05 13:54 |
|
"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
| Men til gengæld kører de oftest langsommere, og reducerer dermed
| (antageligt?) risikoen for uheld i det hele taget.
Hvor ser du dem?. De ny 4x4 og SUV's jeg ser på motorvejen, køre lige så
hurtigt som alle andre- og det er ikke så underligt, når de nu har så god/
bedre komfort som dem. Det er årtier siden en 4x4 var = en Landrover el.
Villys Jeep ;).
| |
Henrik B. (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 05-07-05 14:14 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:42ca82b3$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> | Men til gengæld kører de oftest langsommere, og reducerer dermed
> | (antageligt?) risikoen for uheld i det hele taget.
>
> Hvor ser du dem?. De ny 4x4 og SUV's jeg ser på motorvejen, køre lige så
> hurtigt som alle andre- og det er ikke så underligt, når de nu har så god/
> bedre komfort som dem. Det er årtier siden en 4x4 var = en Landrover el.
> Villys Jeep ;).
Ja, jeg synes også at de X5'er og Towrak'er jeg ser på motorvejen, ofte
kommer blæsende....
--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-07-05 14:17 |
|
"Henrik B." skriver:
>
> Ja, jeg synes også at de X5'er og Towrak'er jeg ser på motorvejen, ofte
> kommer blæsende....
Og chayennerne..... Til gengæld kom jeg omkring en NissanluksusSUV
(navnet er væk) den kørete ikke så hurtigt som os. Men det var måske
fordi han plævrede så meget i sin (ikke håndfri) telefon.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-07-05 07:45 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
Men det var måske
| fordi han plævrede så meget i sin (ikke håndfri) telefon.
|
Ja man er sgu' nød til at vente til den slags lejligheder, til at komme
rundt om dem. Hvis man endda får den ;).
| |
Dennis Thrysøe (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Dennis Thrysøe |
Dato : 06-07-05 08:21 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
>
> | Men til gengæld kører de oftest langsommere, og reducerer dermed
> | (antageligt?) risikoen for uheld i det hele taget.
>
> Hvor ser du dem?. De ny 4x4 og SUV's jeg ser på motorvejen, køre lige så
> hurtigt som alle andre- og det er ikke så underligt, når de nu har så god/
> bedre komfort som dem. Det er årtier siden en 4x4 var = en Landrover el.
> Villys Jeep ;).
Det er måske fordi jeg selv kører i en fra den sidste kategori :)
Nej, min pointe var mere om statistikken var beregnet på den ene eller
den anden måde. Tingene har det bed at blive noget fordrejede når de
bliver trukket igennem medie-maskineriet.
-dennis
| |
Ukendt (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-07-05 08:53 |
|
"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
|
| Det er måske fordi jeg selv kører i en fra den sidste kategori :)
|
My point :).
Tingene har det bed at blive noget fordrejede når de
| bliver trukket igennem medie-maskineriet.
+ øjne/ hjerne som læser ;).
| |
Henrik Boegh (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Boegh |
Dato : 05-07-05 13:16 |
|
On Tuesday 05 July 2005 14:31, Dennis Thrysøe wrote in dk.fritid.bil:
[...]
> Men til gengæld kører de oftest langsommere,
Næppe.
> og reducerer dermed (antageligt?) risikoen for uheld i det hele taget.
Næppe.
Tilgengæld giver det mig en chance for at lufte en af mine yndlingsaversioner
nok engang:
Nemlig at en del af dem er ført af folk, der netop er usikre bag et rat og som
får lidt selvtillid af den vej.
Hvorfor er der ellers så mange marketingsfolk og kvinder der kører i 4x4'ere i
København?
[...]
--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/
"Erfaring er en billet til et tog, som er kørt."
-- Davis Jensen
| |
Dennis Thrysøe (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Dennis Thrysøe |
Dato : 06-07-05 08:23 |
|
Henrik Boegh wrote:
> Tilgengæld giver det mig en chance for at lufte en af mine yndlingsaversioner
> nok engang:
>
> Nemlig at en del af dem er ført af folk, der netop er usikre bag et rat og som
> får lidt selvtillid af den vej.
> Hvorfor er der ellers så mange marketingsfolk og kvinder der kører i 4x4'ere i
> København?
Heh, godt set. Jeg synes historien i medierne havde været bedre på den
måde :)
Og jeg arbejder ikke med marketing, og er ikke kvinde, så jeg føler mig
ikke truffet :)
-dennis
| |
Martin Vollert (05-07-2005)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 05-07-05 15:32 |
|
Også skrev Vollert
> Så har en ny rapport set dagens lys:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3132694/
>
> PS: Dem med turbodiesel er nok ikke så farlige..
Sikkert noget vrøvl, det er da den man er mest sikker i når man køre inde i
en Lupo.
Sad lige og så i mit fagblad (3F) og der var en artikel om ulykker ved
vejarbejde, og om hvor farligt det var at værer vejarbejder, tallene viste
at der var ca 120/170 ulykker om året i snit over 10år, javel det lyder jo
så rigtig farlig for de vejarbejder, men nu kommer pointen, statistiken
sagde bare ikke noget om dem der var kommet til skade i ulykkerne ved
vejarbejdet, var trafikater eller vejarbejdere.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert
| |
BJ (05-07-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 05-07-05 15:34 |
|
"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:42ca99ce$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>> Så har en ny rapport set dagens lys:
>>
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3132694/
>>
>> PS: Dem med turbodiesel er nok ikke så farlige..
>
>
> Sikkert noget vrøvl, det er da den man er mest sikker i når man køre inde
> i en Lupo.
>
>
> Sad lige og så i mit fagblad (3F) og der var en artikel om ulykker ved
> vejarbejde, og om hvor farligt det var at værer vejarbejder, tallene viste
> at der var ca 120/170 ulykker om året i snit over 10år, javel det lyder jo
> så rigtig farlig for de vejarbejder, men nu kommer pointen, statistiken
> sagde bare ikke noget om dem der var kommet til skade i ulykkerne ved
> vejarbejdet, var trafikater eller vejarbejdere.
Ja, er det ikke herligt som man kan manipulere.
Bortset fra det, det giver da anledning til rigtig mange indignerede
udsagn/samtaler i frokostpausen.. )
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Roberto Saldo (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 06-07-05 08:49 |
|
BJ wrote:
> Så har en ny rapport set dagens lys:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3132694/
>
> PS: Dem med turbodiesel er nok ikke så farlige..
Er det ikke mest damefrisører der kører i den slags unødvendigt klodsede
gulpladebiler?
Jeg ser ikke rigtigt formålet.
Mvh
Roberto
| |
Dennis Thrysøe (06-07-2005)
| Kommentar Fra : Dennis Thrysøe |
Dato : 06-07-05 11:41 |
|
Roberto Saldo wrote:
> Er det ikke mest damefrisører der kører i den slags unødvendigt klodsede
> gulpladebiler?
Måske, men det er ikke de enste.
> Jeg ser ikke rigtigt formålet.
For mit vedkommende har jeg så stor en bil af to årsager:
- Den egner sig godt til at trække med heste (op til 2 tons). Hvis
hestene er urolige og hopper rundt, er det ikke fedt at trække med en
bil der vejer meget mindre.
- Den kan bringe mig ud til hovedvejen fra min gård og tilbage igen på
endnu flere dage end en mindre/almindelig bil kan. Det er få dage - men
dog alligevel 2-3 uger i indeværende år.
Men jeg medgiver at det er sjældendt at folk har *brug* for en
firehjulstrækker.
-dennis
| |
|
|