|
| Har dit barn prøvet storyline? Fra : KBP |
Dato : 06-01-01 13:50 |
|
Jeg er en lærer der i skolen synes at story-line metoden er et fantastisk
redskab. Derfor er jeg intereseret i at høre fra forældre der kender metoden
fra deres børns skole. Hvad mener man som forældre? Hvordan oplever børnene
det? Lærer de det de skal?
vh Karen
| |
SPEAK2SPEAK.dk (06-01-2001)
| Kommentar Fra : SPEAK2SPEAK.dk |
Dato : 06-01-01 15:57 |
|
Jeg er selv lære, og vil gerne knytte en kommentar til dit spørgsmål :
Uanset hvilken metode man bruger, så er det i sidste enden
læreren/lærerteamet, som afgør udfaldet.
Det bedste projekt kan ødelægges af dårlige og uengagerede lærere og omvendt
kan dygtigere og inspirerende, "brændende" lærere får meget til at virke.
Og blot som sidebmærkning : hvad er det de SKAL lære?
--
Vigtigt nyt på www.SPEAK2SPEAK.dk
Søg og bestil i vores * * online speakerarkiv * *
Kampagnepris : -50% rabat på alle speaks!
PS. Se også månedens speaker, speaker TOP 10 & månedens kunde på
www.SPEAK2SPEAK.dk !!!
:] Have a smiley day!
Kenneth Lund Petersen
75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion
75 85 33 93 | www.CRAZYNIGHT.dk | Polterabends & firmaarrangementer
"KBP" <k.basse@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:93749k$221$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg er en lærer der i skolen synes at story-line metoden er et fantastisk
> redskab. Derfor er jeg intereseret i at høre fra forældre der kender
metoden
> fra deres børns skole. Hvad mener man som forældre? Hvordan oplever
børnene
> det? Lærer de det de skal?
> vh Karen
>
>
| |
JcLind (07-01-2001)
| Kommentar Fra : JcLind |
Dato : 07-01-01 11:59 |
|
SPEAK2SPEAK.dk <kenneth@speak2speak.dk> skrev i en
news:937brq$cf6$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg er selv lære, [snip]
Nåda, må man spørge indenfor hvilken institution?
[snip]
> Og blot som sidebmærkning : hvad er det de SKAL lære?
Uddyb venligst din bemnærkning.
VH jakob
| |
Lars Bonnesen (07-01-2001)
| Kommentar Fra : Lars Bonnesen |
Dato : 07-01-01 16:11 |
|
"JcLind" <jclind@adr.dk> wrote in message
news:939hdu$p39$1@news.inet.tele.dk...
> SPEAK2SPEAK.dk <kenneth@speak2speak.dk> skrev i en
> news:937brq$cf6$1@news.inet.tele.dk...
> > Jeg er selv lære, [snip]
>
> Nåda, må man spørge indenfor hvilken institution?
Hvorfor vil du vide det? Der er faktisk mange lærere, der ikke er gode til
at stave, hvis det er det, du hentyder til?
| |
JcLind (14-01-2001)
| Kommentar Fra : JcLind |
Dato : 14-01-01 13:37 |
|
Lars Bonnesen <none@none.com> skrev -
Speak2speak (Kenneth):
>>> Jeg er selv lære, [snip]
Jclind:
>> Nåda, må man spørge indenfor hvilken institution?
Lars Bonnesen
>Hvorfor vil du vide det? Der er faktisk mange lærere, der ikke
>er gode til at stave, hvis det er det, du hentyder til?
Jo, jeg synes at en lærer skal kunne stave. Men det er ikke det
centrale i denne sammenhæng, hvilket kan være svært at se, da du
"snippede" resten af mit indlæg.
Fra det oprindelige indlæg:
Speak2speak (Kenneth):
>>> Jeg er selv lære, [snip]
>>> Og blot som sidebmærkning : hvad er det de SKAL lære?
Det er uheldigt at en lærer ikke ved hvad det er børnene skal
lære. En lærer i folkeskolen har formålsparagraffer og læseplaner
at holde sig til. Derfor kunne det være interessant at høre hvor
det er Kenneth underviser henne.
Han har åbenbart en anden måde at forholde sig på i forhold til
undervisningen. Og det var det, der kunne være interessant at
høre lidt mere om. Undskyld min kejtethed, hvis jeg ikke formåede
at formulere mig klart.
VH jakob
| |
Lars Bonnesen (14-01-2001)
| Kommentar Fra : Lars Bonnesen |
Dato : 14-01-01 17:11 |
|
Der er nogle overordnede mål, som en lærer skal holde sig til, ja. Og f.eks.
privatskoler kan for den sag skyld lave deres egne.
Hvis Kenneth ville vide, hvad der er defineret af Undervisningsmin. som
pensumkrav for folkeskolen, kunne han nok finde frem tid dette.
Men jeg tror mere, at han spørger til den oprindelige spørgers diffuse
begreb, om børn "lærer det de skal" med storyline.
Storyline er vel en metode, der kører sammen/sideløbende med "normale"
undervisningssystemer. Det er vel ikke nødvendigvis en total erstatning?
--
Lars Bonnesen
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)
"JcLind" <jclind@adr.dk> wrote in message
news:93sb8k$1a9$1@news.inet.tele.dk...
> Lars Bonnesen <none@none.com> skrev -
>
> Speak2speak (Kenneth):
> >>> Jeg er selv lære, [snip]
>
> Jclind:
> >> Nåda, må man spørge indenfor hvilken institution?
>
> Lars Bonnesen
> >Hvorfor vil du vide det? Der er faktisk mange lærere, der ikke
> >er gode til at stave, hvis det er det, du hentyder til?
>
> Jo, jeg synes at en lærer skal kunne stave. Men det er ikke det
> centrale i denne sammenhæng, hvilket kan være svært at se, da du
> "snippede" resten af mit indlæg.
>
> Fra det oprindelige indlæg:
> Speak2speak (Kenneth):
> >>> Jeg er selv lære, [snip]
> >>> Og blot som sidebmærkning : hvad er det de SKAL lære?
>
> Det er uheldigt at en lærer ikke ved hvad det er børnene skal
> lære. En lærer i folkeskolen har formålsparagraffer og læseplaner
> at holde sig til. Derfor kunne det være interessant at høre hvor
> det er Kenneth underviser henne.
> Han har åbenbart en anden måde at forholde sig på i forhold til
> undervisningen. Og det var det, der kunne være interessant at
> høre lidt mere om. Undskyld min kejtethed, hvis jeg ikke formåede
> at formulere mig klart.
>
> VH jakob
>
>
>
>
| |
Sabina Hertzum (06-01-2001)
| Kommentar Fra : Sabina Hertzum |
Dato : 06-01-01 16:26 |
|
"KBP" <k.basse@post6.tele.dk> wrote in message
news:93749k$221$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg er en lærer der i skolen synes at story-line metoden er et
fantastisk
> redskab. Derfor er jeg intereseret i at høre fra forældre der kender
metoden
> fra deres børns skole. Hvad mener man som forældre? Hvordan oplever
børnene
> det? Lærer de det de skal?
> vh Karen
>
lige for en god ordens skyld... hvad er story-line?
--
knus sabina
behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
| |
Kirsten (07-01-2001)
| Kommentar Fra : Kirsten |
Dato : 07-01-01 11:03 |
|
Storyline - pædagogik.
Taget fra psykologisk/pædagogisk ordbog:
Den sktoske metode; pædagogisk metode hvis hovedformål er at skabe en
sammenhæng (en fortælling) baseret på tre elementer: personer, tid og sted;
fortællingen skal sikre, at de kundskaber og færdigheder, der er vigting
bestandele i al undervisning, indsættes i en for eleverne relevant
sammenhæng; metoden lægger bl.a. vægt på at børn ved noget når de starter i
skolen, at arbejdet i skolen skal være relevant, at børn skal opleve helhed
og sammenhæng i skolens hverdag, at børns ansvarlighed og engagement i
skolen er afhængig af deres medbestemmelse og indflydelse på undervisningen,
at børn skal arbejde konkret og kreativt i skolen, og at børn skal have
mulighed for at afprøve deres viden i forhold til det "virkelige" liv.
Venlig hilsen
Kirsten - snart pædagog
Sabina Hertzum skrev i meddelelsen ...
>"KBP" <k.basse@post6.tele.dk> wrote in message
>news:93749k$221$1@news.inet.tele.dk...
>> Jeg er en lærer der i skolen synes at story-line metoden er et
>fantastisk
>> redskab. Derfor er jeg intereseret i at høre fra forældre der kender
>metoden
>> fra deres børns skole. Hvad mener man som forældre? Hvordan oplever
>børnene
>> det? Lærer de det de skal?
>> vh Karen
>>
>lige for en god ordens skyld... hvad er story-line?
>
>--
>knus sabina
>
>behind every good woman, lies
>a trail of men.....*SF*
>
| |
|
|