|
| Ny Picasso olieforbrug... Fra : Towli |
Dato : 25-06-05 15:57 |
|
Hej alle
Min Picasso har gået 12000 km, og af en eller anden grund checkede jeg olien
i går. Der er 18 "felter" på pinden og de 12 er dækket af olie, dvs den er
2/3 fuld. Jeg vil naturligvis holde øje med evt. olieforbrug fremover, men
kan jeg antage at den "fra ny" var fyldt helt op, -dvs alle 18 felter, eller
tror i der kun er påyldt 2/3 del fra fabrikken?
Venligst
/Towli
| |
alexbo (25-06-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 25-06-05 18:08 |
|
"Towli" skrev
> Min Picasso har gået 12000 km, og af en eller anden grund checkede jeg
> olien i går
Hvis der virkelig menes 12 tusinde km. uden at tjekke olien, så er man også
selv ude om det hvis maskinen bryder sammen p.g.a. oliemangel.
Grænsen for unormalt olieforbrug var tidligere 1liter pr 1.000 km. der er
nok nærmer ½l pr 1000 km. nu, men det betyder at man på 12.000 km., kan
miste 6 l. olie uden at der er en egentlig fejl i motoren.
Så meget olie er der ikke i en Picasso.
mvh
Alex Christensen
| |
Towli (25-06-2005)
| Kommentar Fra : Towli |
Dato : 25-06-05 18:20 |
|
Ok, jeg troede det var et "sygdomstegn", hvis en bil blot havde et minimalt
olieforbrug.
Mange tak for svaret.
/T
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:42bd8fea$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Towli" skrev
>
>> Min Picasso har gået 12000 km, og af en eller anden grund checkede jeg
>> olien i går
>
> Hvis der virkelig menes 12 tusinde km. uden at tjekke olien, så er man
> også
> selv ude om det hvis maskinen bryder sammen p.g.a. oliemangel.
>
> Grænsen for unormalt olieforbrug var tidligere 1liter pr 1.000 km. der er
> nok nærmer ½l pr 1000 km. nu, men det betyder at man på 12.000 km., kan
> miste 6 l. olie uden at der er en egentlig fejl i motoren.
> Så meget olie er der ikke i en Picasso.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
| |
Thomas (25-06-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 25-06-05 18:45 |
|
> Ok, jeg troede det var et "sygdomstegn", hvis en bil blot havde et
> minimalt olieforbrug.
På ingen måde! Har du ikke læst din instruktionsbog??
Iøvrigt må din bil være født med en advarselslampe for for lav oliestand?
--
Thomas Krath
| |
Q (25-06-2005)
| Kommentar Fra : Q |
Dato : 25-06-05 21:17 |
|
"Towli" <mark41@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
news:42bd70d9$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Min Picasso har gået 12000 km, og af en eller anden grund checkede jeg
olien
> i går. Der er 18 "felter" på pinden og de 12 er dækket af olie, dvs den er
> 2/3 fuld. Jeg vil naturligvis holde øje med evt. olieforbrug fremover, men
> kan jeg antage at den "fra ny" var fyldt helt op, -dvs alle 18 felter,
eller
> tror i der kun er påyldt 2/3 del fra fabrikken?
Nye biler kan godt drikke lidt ekstra olie, men det går over medmindre der
er noget galt...
Prøv at efterfylde til du når "fuld" mærket igen, og læg mærke til hvor
meget du har fyldt på... Mit gæt er under en liter..
Til sammenligning har jeg lige efterfyldt på min 8 år gamle dieselbil med
240kkm på klokken.. Den har brugt en halv liter efter 5000 km og det er
langt fra unormalt...
/peter
| |
Ukendt (26-06-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-06-05 07:04 |
|
"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
news:6Xive.57001$Fe7.182928@news000.worldonline.dk...
> Til sammenligning har jeg lige efterfyldt på min 8 år gamle dieselbil med
> 240kkm på klokken.. Den har brugt en halv liter efter 5000 km og det er
> langt fra unormalt...
Jeg bruger 1 ltr. pr. 6000 km / ½-årligt.
Og dêt trods godt brugte olietyve pga. 302000 km.
OG efter 360 km.'s kørsel lørdag med Shell V-power
samt et skævt Redex, går motoren silkeblød og 'medgørlig',
så disse tilsætnings-benzintyper har helt sikkert en god effekt
på ældre motorer.
| |
Jørgen M. Rasmussen (26-06-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 26-06-05 08:37 |
|
"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse news:42be4552
> OG efter 360 km.'s kørsel lørdag med Shell V-power
> samt et skævt Redex, går motoren silkeblød og 'medgørlig',
Det er overkill at bruge både V-power & Redex, men skader ikke. Jeg bruger
altid injektor-rens, som regel BilTemas, fordi mit kørsels-mønster gør at
den sjældent bliver "brændt" ordentligt af- 40 km. landevej er ikke nok.
| |
Ukendt (26-06-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-06-05 16:51 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42be5aac$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>Jeg bruger altid injektor-rens, som regel BilTemas, fordi mit
>kørsels-mønster gør at den sjældent bliver "brændt" ordentligt af- 40 km.
>landevej er ikke nok.
Hej.
"altid" = i hver eneste tankfuld ?
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03
| |
Jørgen M. Rasmussen (26-06-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 26-06-05 18:36 |
|
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
>
> "altid" = i hver eneste tankfuld ?
>
Ja stort set, som du måske kan se har jeg ikke meget kørsel, så den får et
"skvæt" inden jeg tanker. Det svare til bruge V-power, Nitro3000 etc., og
når jeg bruger den billige fra Biltema- 22,90,- til 75 l. fuel, hænger det
sammen økonomisk. Den giver en mere rolig/blødere motorgang, og jeg bilder
mig ind den trækker bedre, men jeg har ikke målt om der kommer flere km. ud
af en tank.
| |
Ukendt (27-06-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-06-05 18:41 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42bee728$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
>
>>
>> "altid" = i hver eneste tankfuld ?
>>
> Ja stort set, som du måske kan se har jeg ikke meget kørsel, så den får et
> "skvæt" inden jeg tanker. Det svare til bruge V-power, Nitro3000 etc., og
> når jeg bruger den billige fra Biltema- 22,90,- til 75 l. fuel, hænger det
> sammen økonomisk. Den giver en mere rolig/blødere motorgang, og jeg bilder
> mig ind den trækker bedre, men jeg har ikke målt om der kommer flere km.
> ud af en tank.
V-power benzinen var 97 oktan.
Kan denne øgning fra 95 mærkes
på accelerationen ?
Har Shell lidt ret i reklamerne ?
| |
Jørgen M. Rasmussen (27-06-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 27-06-05 19:34 |
|
"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse news:42c03a18
>
> Har Shell lidt ret i reklamerne ?
Hvis bilen har "banke-sensor" har de lidt ret, tændingen bliver sat lidt
højere, det giver lidt kraftigere kompression inden antænding= lidt bedre
udnyttelse. Hvis ikke har det nada betydning, medmindre den er beregnet til
97.
| |
Henrik B. (28-06-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-06-05 13:32 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42c04643$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Har Shell lidt ret i reklamerne ?
> Hvis bilen har "banke-sensor" har de lidt ret, tændingen bliver sat lidt
> højere, det giver lidt kraftigere kompression inden antænding= lidt bedre
> udnyttelse. Hvis ikke har det nada betydning, medmindre den er beregnet
> til 97.
Korrekt. Det ville endda være bedre - og billigere - at finde en tank der
sælger alm. 98 oktan blyfri.
--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
| |
|
|