"L.K." <aliveinc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:42afc5e0$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Den kære svigerfar har ladet os arve deres gamle Volvo 440 DL (1991),
> Bilen er i sig selv pæn, og har lige gået gennem syn uden problemer.
> Men har dog men ringe indsigt i bilmekanik fundet to problemer.
> 1. Et defekt tændkabel, stikket ved tændrøret klemt, den kan jeg selv
> klare, køber fire nye kabler.
> 2. Bilen kræver en liter karburatorvæske, for hver fuld tank benzin, for
> ellers hopper den og går i stå, her er det jeg tænker igen med min ringe
> indsigt i bilmekanik, det kan ikke være helt rigtigt, det må der kunne
> gøres noget ved, men hvad, kan det skyldes det ovenstånde tændkabel, eller
> er det noget andet jeg skal kigge efter.
>
> På forhånd tak.
> L.K.
>
www.krall.dk
Hvis bilen skal have karburatorsprit er årsagen normalt is i karburatoren,
det forekommer normalt kun hvis temperaturen er mellem frysepunktet og 5-7
grader, værst i fugtigt vejr.
Mange biler har en omstilling af indsugningsrøret til luftfilteret, det kan
drejes så det tager luften over udstødningsrøret, dte giver varmere luft som
ofte fjerner isproblemet, men jeg ved ikke om en Volvo 440 har det, hvis du
har fået en instruktionsbog med står det der.
Jeg kan ikke forestille mig nogen alvorlig fejl ved bilen der kan afhjælpes
med karburatorsprit, så køb karburatorsprit i Bilka eller et andet
supermarked i vintersæsonen, det koster meget mindre der end på tanken.
Hilsen Aksel