Det levende søkort og forbindelse med GPS
Fra : Michael Pedersen

Dato : 27-06-05 23:43

Hej

Jeg er blevet ejer af det levende søkort 2. Jeg kan godt finde min
position via GPS´en, men jeg kan ikke overføre waypoint og ruter fra
pc til min Garmin GPS. jeg stiller interfacen til garmin/garmin, men
der kommer et svar i retning af: "der modtages ikke noget svar fra
gamin GPS"

Er der en der har et forslag til løsning? Stikket er hjemmelavet

Jeg har også købt den svenske vision der også gerne skal virke før vi
om 12 dage drager mod Åland.

Venlig hilsen

Michael Pedersen

Fra : ThomasT

Dato : 28-06-05 08:50

Når du overføre til Garmin skal den stå til "Data transfer" og "Slave". Det
skal min Garmin 180 i hvertfald.

Thomas T
Fredericia

Fra : Torben Bach

Dato : 28-06-05 22:27

"Michael Pedersen (slet CNGQQ)" <pedvits@CNGQQget2net.dk> wrote in message
> [...]
> Er der en der har et forslag til løsning? Stikket er hjemmelavet
>
> Jeg har også købt den svenske vision der også gerne skal virke før vi

Hej Michael
Du skriver ikke, hvilken Garmin, du har.
Prøv at checke i indstillinger for DLS2, hvor der blandt meget andet står:

"NMEA GPS - Anvendes til at hente og gemme waypoints i GPS'er ved hjælp af
NMEA-protokollen. Denne driver kan anvendes af de fleste GPS enheder"

Og under afsnittet: Brug af Det Levende Søkort og GPS
Måske er der hjælp at hente, så du kan få tingene til at spille sammen.

Mvh
Torben

PS: Venligst ignorer eventuelle gylp om, at emnet er OT her i
dk.fritid.sejlads