>>> Evt. hvad skal man gøre for at undgå det springer i hovedet på en ?
>>
>> Nogen som kan forklare hvordan man gør det ?
>> Der er 2 "skruehuller" på bagsiden af rattet.
>
> På en gammel Opel Vectra piller man batteriet fra, og lader bilen stå ½
> time
> uden strøm - så skulle man være sikker på ikke at få den i hovedet ifølge
> det lokale Opel værksted.
Fis med dem, en airbag er stort set ikke til at få til at gå af med mindre
man hamre sensorene en med en mukkert.
Jeg ved godt at det er den gængse opfattelse, men jeg har adskillige gange
afmonteret airbag uden at tage batteriet fra.
Med rettidig omhu (og forsigtighed) kommer man langt. Tager da normalvis
også strømmen fra hvis jeg skal rode med airbag.
> På en Opel sidder der (også) 2 torx skruer bagpå rattet. Hvis man løsner
> dem, kan selve airbag'en løftes op fra rattet, pille stikket af - og
> vupti, det er det.
>
> Når man sætter den til igen, får man ikke en fejlkode - men det forholder
> sig
> vist anderledes på VW'er.
Hvis man sætter stikkene ordentligt sammen, og venter med at sætte strøm til
efter man har sat det sammen.
Ja så lyser lampen skam heller ikke på en VW. Ingen forskel der.
Men får man ikke sat det ordentligt sammen og så sætter strøm på får man en
fejllampe, og den skal man på værksted med, også i en Opel.
--
/Claus
HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf