>> ...nej, de starter gerne med luftmængdemåleren, når det ikke hjælper så
>> lamdasonden, når det heller ikke hjælper motorstyringen
>
> Rolig nu! Nok er jeg helt enig med jer I at SMC er for dyre og ofte kun
> kan
> finde ud af at skifte sliddele, men man kunne jo starte med at få udlæst
> fejlkoder.
>
> Når motorlampen lyser er det garanteret en fejlkode gemt i systemet. Og
> med
> fejlkoden er det ofte let at lokalisere den defekte komponent.
Ja ! og så når de nok frem til at det er lambda sonden, det er en kendt fejl
på 2,0 erne.
Jeg kunne holde et langt foredrag om årsagen, men i bund og grund er det
fordi at man i motorstyring har bestemt en opvarmningstid som er for hård
ved lambda sonden. Så den næste lambda sonde er også i farezonen, men mindre
man får fixet motorstyringen ved samme lejlighed.
--
/Claus
HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf