> Er der nogen der kan sige om de problemer der var med 1,8'eren også er
> tilstede på turboversionen ?
> Jeg tænker på støj osv, som man hørte om engang.
Støjen er værst på modeller med tværstillet motor.
Problemet blev dog delvist løst, dvs. støjen reduceret men IMO ikke nok.
Motoren er oprindendeligt designet til langsliggende montering i A4/A6 og
Passat.
Da man så ville bruge den i A3 og Golf blev der ballade med støj pga.
udstødningsmanifolden, ændringer på motoren bl.a. en ny udstødningsmanifold
gjorde at den så ikke helt kunne holde de 125 Hk som var lovet.
Dvs. der var et problem med at de ved stikprøvekontroller på færdig biler
ikke kunne holde normen, som er maks 10% der har op til x Hk for lidt. ved.
Jeg kan desværre ikke huske hvad X var.
> Er 1,8T en holdbar motor ?
Ja! Jeg har ikke hørt andet.
Kender flere der har rundet 200.000 km uden problemer.
Har selv haft sådan en dejlig motor. Men jeg havde den ikke længe nok til at
kunne udtale mig personligt om holdbarheden.
Der var dog aldrig problem med den, ud over blow-off ventilen - den er
billig og nem at skifte. Det var muligvis fordi den var chippet.
--
/Claus
Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk