Bo Thomsen <bbt@worldonline.dk> skrev i en
news:KjyR6.9128$dS3.539938@news010.worldonline.dk...
> > Hmmmmm,jeg tror du har misforstået lidt hvad der vigtige egenskaber
> > for en banecykel.
> tja jeg lære jo hele tiden - så hjælp mig og giv mig et hint.
Kommer!
Netop omkring den nævnte årgang fremstod Honda med den første 100 hk's
600'er!
-Dengang hørte 600'erne under Road Racing til i den "lille
debutantklasse".
-Nedenunder den vilde Superbike-klasse (750 ccm frit
tunede gadecykler) eksisterede der en standardklasse: "Supersport", med
750 gademodeller hvor GSXR 750 havde kronede dage!
-Det varede dog kun én sæson inden at man opdagede at 600'erne tog alt
guldet fra de "små" debutanter og forøvrigt kørte tider der var en
podieplads værdig for de "store" (hvor nogle ambitiøse endda kørte på RC
30'ere!), hvorfor skellet imellem debutant-klasserne blev flyttet til
under 600 ccm!
-Senere gik der højst yderligere to år inden at CBR 600 havde gjort
livet
så surt for alle de stolte GSXR-ejere at Supersport-klassen langsomt
synede hen
- Idag eksisteret "supersport" ikke længere, derved at "SS 600"
helt har overtaget såvel pladsen i programmet, som publikums popularitet
og forøvrigt banerekorderne for std-cykler
GSXR er i sammenligning med CBR fra samme årgang et hakkebrædt, og
forøvrigt med en indiskutabel ringere motor. Dette alene derved at
CBR'eren ikke(!) har nogle skeletter gemt i skabet, hvad GSXR ihvertfald
ikke kan sige sig fri for
--
Armand.