Problemer med Ekkolod
Fra : Niels-Chr. Rask

Dato : 16-05-05 16:41

Jeg har et Eagle Optima ekkolod der pludselig er blevet helt utydelig og
samtidig er det heller ikke muligt at ændre i menu m.m. Jeg har
efterfølgende haft det tilsluttet i en vens båd der har samme type ekkolod,
men med samme resultat, hvilket jo henfører til, at det er i instrumentet
fejlen er. Stikkene bag på instrumentet er helt rene og pæne. Er der nogle
bud på årsagen ??

Fra : Lars A.

Dato : 16-05-05 19:52

Instrumentet er da selvklart defekt! Prøv evt. at vride det mellem hænderne,
eller bank lidt på det mens det er tændt, for at konstatere evt. dårlige
forbindelser inden i. I så fald er fejlen nok let at rette - i modsat fald
er fejlen elektrisk, og prisen nok fast (og vel desværre urimelig) for en
reparation.

--
vh. Lars Andersen