"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:Ce6he.467$2k6.390@news.get2net.dk...
> I indlægget fra den 23/4-2005
> Message-ID: <p_lae.50$yV5.29@news.get2net.dk>
> beklagede jeg min nød, over at min "nye" bil drillede.
> Bilen er en Sierra 2,0i CLX årg. 1993, som mildest talt gik forfærdeligt
når
> den blev varm.
> Her kommer så (endeligt) løsningen på problemet.
>
> Efter at have skiftet tændrør, kabler, rotor og fordelerdæksel forsøgte
jeg
> mig med følgende.
> Alle vacuumslanger efterset og fundet i orden (undtagen den ved PVC
> ventilen, som så blev skiftet).
> MAP sensor udskiftet.
> Gasspjældspositionssensor skiftet.
> Lambda sonde skiftet.
> Benzin temp føler skiftet.
> Indsugningsluft temp føler skiftet.
> Tændspole skiftet.
>
> Intet af ovenstående hjalp noget som helst.
> I går skiftede jeg så selve motorstyringsboksen (EEC IV modul) og vupti,
så
> var den der sq.
> Nu kører dyret bare som den skal.
> Ville bare lige dele det med alle jer, som kom med gode råd i min
> nødsituation
Nu er det jo altid nemt at være bagklog, men kunne man ikke ha´ fået udlæst
fejlkoder fra motorstyringen inden man gik igang med at skifte alle de
dele?? (jeg håber det var dele du havde på lager, ellers har det da været en
dyr fornøjelse)
mvh
Rasmus