Hejsa
Jeg ville kontrollere flg.
1. Bærearme + bøsningerne foran
2. Støddæmpere (har lige fået mine testet ved 130kkm. og de er færdige)
3. Rust på motorhjelmen (lige over lygterne i kanten) (dækkes nok af
garantien)
4. Rust ved nummerplade lyset på bagklappen (dækkes nok af garantien)
5. Bøsninger + ophænghæng på undervognen i bag
6. Ophæng ved gearkasse (nok ikke så aktuelt ved en 15 hk
)
/Claus
"René Larsen" <NoSpamdsl177867@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4280ee2f$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa
>
>
> Jeg står i øjeblikket og overvejer at skifte den efterhånden udtjente
> Sierra ud med ovennævnte BMW.
>
> Jeg har tjekket med forsikring, og da jeg kører som elitebilist er det til
> at komme over. Det skal siges jeg ikke er ude efter en bil til ræs, men
> derimod en stabil familiebil med lidt ekstra luksus.
>
> Ud fra et kig i Bilbasen skulle det være muligt at finde et OK eksemplar
> fra ´99 der ikke er "gejlet" op til ca. 160.000 - 170.000 kroner, uden alt
> for mange kilometer, og godt med ekstraudstyr.
>
> Da jeg dog ikke har den store erfaring med denne bil vil jeg meget gerne
> have lidt feedback evt. omkring køb.
>
> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af en sådan bil (udover gejl)?
>
> Hvordan er kvaliteten af bilen? Her tænker jeg selvfølgelig meget på
> værkstedsbesøg og ikke mindst hvordan ligger priserne på reservedele til
> sådan en fætter.
>
> Hvordan ligger prisniveauet på service - forudsat det er ikke skal være
> hos BMW?
>
> Hvordan er afskrivningen på sådan en bil? Holder den prisen godt ?
>
> Vil det være en fordel at give de ca. 10.000 mere en forhandler skal have
> og købe her i forhold til hos en privat? Her tænker jeg på den garanti jeg
> får med.
>
> Det er mange overvejelser, men jeg vil være meget taknemlig for alle der
> vil dele et par "guldkorn" eller to med mig. Jeg helst undgå de slemme
> overraskelser.
>
>
>
> René
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>