Hejsa,
On Mon, 09 May 2005 14:15:00 +0200, Søren R
<Kongen19delete-this@hotmail.com> wrote:
>>> Kæresten er ved at kigge på en 2000 Picasso 1,6i Comfort 5dørs VAN.
>>Måske nok en lidt lille motor, men det er jo smag og behag.
>Hehe, ja men når man har kørt med forældrenes forsikring og er
>forholdsvis ny indenfor bilforsikring, så er det smådyrt at forsikre
>2,0 og opefter. Men ellers har jeg samme synspunkt
Måske 2.0 HDI'en var værd at kigge på - ved ikke om diesel er
billigere at forsikre fordi det er mere "fornuftigt" end deres 2.0
benzin'er?! Har kørt den lidt som lånebil og den var egentlig OK, men
så vidt jeg husker lever den ikke helt op til de lovede km/L, og
føltes lidt sløv på motorvejen. Men igen, et spørgsmål om hvad man
forventer nok.
Har selv haft en 138 hk 2.0i Exclusive Xsara Weekend og senere en 167
hk 2.0i Xsara VTS - den første klart bedst alt-i-alt. VTS'en var godt
nok sjov at give lidt tæsk på landevejene, men lige hård nok at pendle
i til daglig - og der var fint med motor i stationcar'en.
De eneste egentlige problemer jeg har haft med dem var at den første
smadrede et par lambda-sonder og tomgangsregulatoren. VTS'en måtte
tage en Saab op i højre side bag 2 uger efter jeg havde fået den(!!),
og gav en masse problemer med fugt i bilen bagefter - men det er nok
ikke repræsentativt.
>Det håber jeg da heller ikke bliver tilfældet, men det er rart nok
>lige at få aflivet myten, med at de er enormt dyre at reparere. Er det
>pga. det hydrauliske system man tidligere brugte, at Citroen har et ry
>for at være meget dyre i reparationer?
Jeg syntes ikke mine var specielt dyrere end så meget andet. Og
specielt stationcar'en gav rigtig meget bil for pengene.
** Lars - nu i BMW E39 530dA touring