|
| FDM's nye tilfredshedsundersøgelse.... Fra : Henrik B. |
Dato : 06-05-05 14:33 |
|
Hej.
Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
tager kampen op med Toyota's dominans.
Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
punkter. Kundeservice halter dog stadig efter Toyota.
Personligt er det meget glædeligt at se, at også Saab gør et meget stort
arbejde, for at komme til tops, både på produktions, såvel som
service-siden. Meget flot med en sammenlagt 2. plads.
Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....
--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
| |
Michael (06-05-2005)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 06-05-05 18:18 |
|
> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....
Ja hvem ER årets bundskraber??
Michael
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-05-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-05-05 18:27 |
| | |
Spangkuk (06-05-2005)
| Kommentar Fra : Spangkuk |
Dato : 06-05-05 18:28 |
|
"Michael" <miggerlundNOSPAM@stofanet.dk> skrev
> Ja hvem ER årets bundskraber??
Jeg gætter på Fiat...
Spang
| |
phk (07-05-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 07-05-05 11:35 |
|
"Michael" <miggerlundNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:427ba6b0$0$631$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....
Team Essex´s moral?
--
Per, Esbjerg
| |
Kim Kristensen (06-05-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 06-05-05 18:37 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:427b721c$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
> blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
> tager kampen op med Toyota's dominans.
>
> Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
> punkter. Kundeservice halter dog stadig efter Toyota.
>
> Personligt er det meget glædeligt at se, at også Saab gør et meget stort
> arbejde, for at komme til tops, både på produktions, såvel som
> service-siden. Meget flot med en sammenlagt 2. plads.
>
> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....
>
> --
> ----------------------------------------------------------
> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
>
>
Jeg har ikke kunne finde noget dansk på det her kun norsk, men det er vel
også interessant for folk at se hvordan det samme billede ser ud nå bilen
bliver ældre eller er købt som brugt.
Brugt/ældre Fra Norge 2004
http://www.loyaltygroup.dk/data/content/DOCUMENTS/200462110351568NO-NAF_Aldri%20mer%20Hyundai.pdf
Så er der godt nok nogle af de pæne placeringerne der forsvinder ud i tågen
i forhold til den sædvanlige samme sted fra.
http://www.loyaltygroup.dk/data/content/DOCUMENTS/2004108135323389DK-Motor_BMW-Nordens%20bedste%20bilmærke.pdf
Med venlig hilsen Kim
| |
TDN (06-05-2005)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 06-05-05 18:37 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:427b721c$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
> blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
> tager kampen op med Toyota's dominans.
>
> Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
> punkter. Kundeservice halter dog stadig efter Toyota.
>
> Personligt er det meget glædeligt at se, at også Saab gør et meget stort
> arbejde, for at komme til tops, både på produktions, såvel som
> service-siden. Meget flot med en sammenlagt 2. plads.
>
> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....
>
> --
> ----------------------------------------------------------
> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
>
Den stemmer jo godt nok overens med udsagnene her i gruppen om at de franske
biler ikke klarer sig særligt godt. Se f.eks "bilens kvalitet..." og
"oplevelsen af selve bilen..."
Mvh
Thomas
| |
Lars L. Hansen (06-05-2005)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 06-05-05 22:40 |
|
Henrik B. wrote:
> Hej.
>
> Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
> blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
> tager kampen op med Toyota's dominans.
>
> Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
> punkter.
Jowjow - og på det foreliggende grundlag er det nemt nok at konkludere
at BMW-ejerne er mest tilbøjelige til at pynte på deres mærkes
kvaliteter, netop fordi det er dem der er mest knyttet til deres mærke :)
Undersøgelsen siger sikkert noget om hvordan de fleste oplever det at
eje en Opel, Ford, Fiat, Mercedes, osv., men ikke noget om bilernes,
værkstedernes og forhandlernes reelle kvaliteter eller mangel på samme.
Den måler med andre ord, i hvilket omfang folk har fået indfriet deres
forventninger, ikke om disse forventninger har været berettigede. Men
det ligger jo ligesom i ordet "tilfredshedsundersøgelse".
Lies, damn lies and statistics ...
Mvh.
| |
TH (07-05-2005)
| Kommentar Fra : TH |
Dato : 07-05-05 12:01 |
|
> Jowjow - og på det foreliggende grundlag er det nemt nok at konkludere
> at BMW-ejerne er mest tilbøjelige til at pynte på deres mærkes
> kvaliteter, netop fordi det er dem der er mest knyttet til deres mærke :)
> Undersøgelsen siger sikkert noget om hvordan de fleste oplever det at
> eje en Opel, Ford, Fiat, Mercedes, osv., men ikke noget om bilernes,
> værkstedernes og forhandlernes reelle kvaliteter eller mangel på samme.
> Den måler med andre ord, i hvilket omfang folk har fået indfriet deres
> forventninger, ikke om disse forventninger har været berettigede. Men
> det ligger jo ligesom i ordet "tilfredshedsundersøgelse".
>
Ovenstående "analyse" underbygger også det faktum, at Renault ligger i den
dårlige ende og Volvo ligger i den gode ende, selvom det er samme importør
og samme forhandlernet, der sælger og servicerer førnævnte bilmærker,
hvorfor "forhandler"-oplevelsen teoretisk bør være den samme.
VH Tim.
Renault Laguna V6 3.0.
| |
.J.S... (07-05-2005)
| Kommentar Fra : .J.S... |
Dato : 07-05-05 21:13 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:427b721c$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Så er det nye MOTOR udkommet, med FDM's seneste tilfredshedsundersøgelse
> blandt 25.000 danske bilejere. Det er dejligt at se, at der er nogen der
> tager kampen op med Toyota's dominans.
>
> Således er BMW årets klare 1'er. Og det er på størstedelen af den målte
> punkter. Kundeservice halter dog stadig efter Toyota.
>
> Personligt er det meget glædeligt at se, at også Saab gør et meget stort
> arbejde, for at komme til tops, både på produktions, såvel som
> service-siden. Meget flot med en sammenlagt 2. plads.
>
> Årets bundskraber? Nåååh ja.....ingen overraskelser dér....
>
Hvordan er det de regner ??
Prøv f.eks at sammenligne Alfa med Mazda.
Der er kun et skema, vægtet med 20% hvor Alfa er højere alligevel ender den
totalt højere?
Meget mystisk...
mvh/JS
| |
|
|