"Anders B. Hyltoft" skriver:
>
> Men ud fra hvad jeg beskrev for min mekaniker samt hvad han hørte over
> telefonen, var det hans gæt at toppakningen var røget samt at måske andre
> dele i motoren havde taget skade.
Ved en smadret toppakning går der normalvis ikke meget i stykker.
> Min kone trillede ud af vores indkørsel i frigear og satte den derefter i
> bakgear. Så sagde den "underligt" og stoppede.
> Da jeg kom ud og kiggede på den kom der lidt røg fra karburatoren. Når man
> prøver at starte den, kører tandremmen, men motoren går ikke igang. Samtidig
> udvikles der lige så stille røg fra karburatoren.
> Hvis jeg prøver at blive ved med at dreje nøglen i tændingen for at få den
> igang, så "prutter" motoren et par gange.
Lyder underligt, nærmest som en knækket ventil, knastaksel eller
lignende.
Havde du ikke skrevet at tandremmen kørte, ville jeg gætte på at den
var knækket.
> Jeg har ikke forstand på det, men min mekaniker nævnte skift af motoren som
> det fornuftigste. Min bil har kørt 250.000 og han mente at han kunne skaffe
> en motor med ca 90.000 km for ca 3500-4000.
Med 1/4mil km på klokken ville jeg nok heller ikke renovere motoren.
> Er der nogle af Jer som har nogle erfaringer med priser på brugte motorer
> samt hvad det tager af tid at skifte sådan en fætter.
Typisk ligger de fra 3kkr og opefter på en motor evt med garanti.
> Mekanikeren nævnte forøvrigt også at hvis jeg skulle have en større motor i
> så ville det blive væsentligt dyrere, da der skulle skiftes styreboks og
> mange andre ting... Passer det?
Jep, husk også at en effektforøgelse på over 20% kræver en
omregistrering.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe