"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42723421$0$662$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42714a69$0$5115$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> > Jeg skal være med til at finde et pragteksemplar af ovenstående i nær
> > fremtid.
God ide.
> > Hvad skal vi være opmærksomme på?
At værditabet er meget, meget lille de første 3-4 år, så i skal kigge jer
godt for og overveje nøje om ikke det skulle være en fabriksny i stedet. Jeg
købte min TDi combi (90 hk) til 250.000 inkl. metallak, aft. træk og
leveringsomk. Som skrevet i et andet svar bliver de brugte revet væk, så
folk er tilsyneladende klar til at betale prisen og det gør det svært at
forhandle om prisen.
Og duften af ny bil er alså unik. (Kan du stadig huske da du var 16 år og
pigen var jomfru....)
Bilens eneste regulære svage punkt er den knebne plads på bagsædet, men det
har i formentlig allerede affundet jer med ?
> > Hvad skal vi især se efter?
Long-life service blev indført ult. 2001 og medfører at der kan køres op til
50.000 km / 2 år mellem service. Om det er en fordel eller ulempe for jer må
i selv gøre op.
> > Hvad skal vi spørge til?
> > Hvilke 1,9 TDI-varianter findes der egentlig?
> > - Er 1,9 TDI PD den nyste af dem eller er der kun én motortype i
årgangene
> > 2002-2004?
> > - De findes med 90, 110 og 130 Hk, er det ikke korrekt?
Jo det er rigtigt. 90 og 110 er den "gamle" TDi. 130 er en nyere version med
PD. Personligt synes jeg at man sagtens kan leve med 90 hk især fordi
prisforskellen op til 110/130 er stor.
>
> Er der virkelig ingen fejl på sådan en Octavia eller er der ingen
> octavia-ejere herinde?
>
>
Tja min er nu 10 mdr. og 25kkm gammel og indtil nu har den bare kørt og kørt
og kørt og kørt....... Tidligere biler (Fiat og Renault) har skullet på
værksted 3-4 gange inden for det første år for at få rettet diverse
børnesygdomme.
Vh. Claus