|
| Bremseskiver SEAT Fra : Mikkel Vitus |
Dato : 27-04-05 23:46 |
|
Hejsa,
Skiverne på min Ibiza er blevet skæve,
Høyer har bare ikke skiver til en ibiza 2003, men han har til både polo og
golf, og jeg vil godt vædde med
at han har nogle til polo der passer. Hvordan finder jeg ud af det ?
Mvh
MIkkel
| |
Kim (28-04-2005)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 28-04-05 05:34 |
|
"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:4270150a$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Skiverne på min Ibiza er blevet skæve,
> Høyer har bare ikke skiver til en ibiza 2003, men han har til både polo og
> golf, og jeg vil godt vædde med
> at han har nogle til polo der passer. Hvordan finder jeg ud af det ?
>
>
> Mvh
> MIkkel
>
>
Det er så lige hvilken Ibiza du har , der er flere forskellige bremseskiver
, men hvis de måler 256 mm x 22mm og er 5 huls mener jeg , at skiverne fra
en Golf IV med samme mål passer , det gør de til en Polo 9N
Mvh. Kim
| |
Ukendt (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-04-05 08:23 |
|
>>
>> Skiverne på min Ibiza er blevet skæve,
>> Høyer har bare ikke skiver til en ibiza 2003, men han har til både polo
>> og
>> golf, og jeg vil godt vædde med
>> at han har nogle til polo der passer. Hvordan finder jeg ud af det ?
>>
> Det er så lige hvilken Ibiza du har , der er flere forskellige
> bremseskiver , men hvis de måler 256 mm x 22mm og er 5 huls mener jeg , at
> skiverne fra en Golf IV med samme mål passer , det gør de til en Polo 9N
>
Lyder meget rigtigt.
Husk at der også er offset på skiver, så selvom diameter, tykkelse og
hulstørrelser passer så er det altså ikke sikkert at den rammer ind mellem
bremseklodserne.
Men det er jo bare at ligge dem på bordet ved siden af hindnanden (altså ny
og gammel skive) inden man går i gang med at skrue dem på, så skulle en evt
forskel åbenbare sig.
--
/Claus
Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk
| |
Jan W Nielsen (28-04-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 28-04-05 07:51 |
|
> Skiverne på min Ibiza er blevet skæve,
Så skal du bare have dem drejet af - det koster kun en slat.
Der er ingen grund til at skifte, hvis skiverne ikke i øvrigt er slidt ned.
/Jan W Nielsen
| |
Mikkel Vitus (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Vitus |
Dato : 29-04-05 13:43 |
|
> Der er ingen grund til at skifte, hvis skiverne ikke i øvrigt er slidt
ned.
Hvordan ved jeg om de er slidt ned ?
Der er en kant på 0,5 mm, så det er vel det de er slidt.
De har kørt 30000 km.
/Mikkel
| |
Ukendt (30-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-04-05 07:33 |
|
"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:42722a95$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Der er ingen grund til at skifte, hvis skiverne ikke i øvrigt er slidt
> ned.
>
> Hvordan ved jeg om de er slidt ned ?
>
> Der er en kant på 0,5 mm, så det er vel det de er slidt.
> De har kørt 30000 km.
>
Minumum tykkelsen er angivet på skiven, mål efter med en skydelære hvis du
er tæt på målet eller under skal den skiftes.
--
/Claus
Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk
| |
Jørgen M. Rasmussen (30-04-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 30-04-05 10:17 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> Så skal du bare have dem drejet af - det koster kun en slat.
>
Det er billigere at skifte til uorg. hjemme perlegruset :).
> Der er ingen grund til at skifte, hvis skiverne ikke i øvrigt er slidt
> ned.
>
Der kan være "belægninger" på dem, som rust hedder på syns-sprog :). Det er
nok mere sandsynligt end at de er slidt ned, og husk!! at de IKKE kan
bremses rene, grav-rust er hårdere end asbestfri bremseklodser, been there
:(((. Byt til nyt er vejen frem, klodserne skal alligevel skiftes når du
afdrejer.
| |
|
|