|
| Fox Fra : Olesen |
Dato : 17-04-05 16:46 |
|
Hvad vil denne nye VW betyde for Getz, Alto, Panda m.fl.
når den kommer på gaden i Danmark ?
Den er billig, men har den helt rigtige image
som betyder kvalitet og kram, hvilket
man ikke just kan sige om Alto & Co.,
og nu til meget lav pris.
Hvad gør Korea og Italien nu?
| |
BJ (17-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 17-04-05 16:54 |
|
"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
news:426284c0$0$23033$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> Den er billig, men har den helt rigtige image
> som betyder kvalitet og kram, hvilket
> man ikke just kan sige om Alto & Co.,
> og nu til meget lav pris.
>
> Hvad gør Korea og Italien nu?
Fortsætter med at lave 4-dørs små by-biler.
Bybilernes største problem i "byen" Danmark, der er mange gange uhyggeligt
langt mellem husene, de ca. 5 millioner mennesker bor i.
PS: Hvad ved vi egentlig om Foxen kvalitet og holdbarhed..?
--
Bjørn J.
| |
Niels Bengaard (17-04-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 17-04-05 17:01 |
|
> Hvad vil denne nye VW betyde for Getz, Alto, Panda m.fl.
> når den kommer på gaden i Danmark ?
>
> Den er billig, men har den helt rigtige image
> som betyder kvalitet og kram, hvilket
> man ikke just kan sige om Alto & Co.,
> og nu til meget lav pris.
>
> Hvad gør Korea og Italien nu?
Lad os vente og se kvaliteten, udstyrsniveauet og de endelige priser. Den
havner jo stadig 10-20% over konkurrenterne i pris, hvis den starte på
130.000 kr.
Hvis VW kan lave billige biler, så må kvaliteten også være noget lavere end
normalt, samtidig er alt udstyr "ekstraudstyr".
Men i det prislag den havner, er man nok vant til ikke at få så meget.
Jeg husker stadig den Ford Escort der blev lavet billigt i Brasilien.
Der var en grund til den var billigere end dem fra Tyskland.
Niels
| |
BJ (17-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 17-04-05 17:08 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4262882c$0$756$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
KLIP
> Jeg husker stadig den Ford Escort der blev lavet billigt i Brasilien.
> Der var en grund til den var billigere end dem fra Tyskland.
Det må man unægtelig sige.
En del dækfabrikanter har også praktiseret det.
--
Bjørn J.
| |
Olesen (17-04-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 17-04-05 17:26 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:426289d7$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4262882c$0$756$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Jeg husker stadig den Ford Escort der blev lavet billigt i Brasilien.
> > Der var en grund til den var billigere end dem fra Tyskland.
>
> Det må man unægtelig sige.
>
> En del dækfabrikanter har også praktiseret det.
Og hvis billigste FOX koster 126.000,-, så vil
jeg gerne gi' 3.500,- mere for at få en 4 cyl. Fiesta
som helt sikkert er en bedre bil.
-Så måske Fox får det svært i den bedre miniklasse..
| |
BJ (17-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 17-04-05 17:30 |
|
"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
news:42628e48$0$23105$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> Og hvis billigste FOX koster 126.000,-, så vil
> jeg gerne gi' 3.500,- mere for at få en 4 cyl. Fiesta
> som helt sikkert er en bedre bil.
> -Så måske Fox får det svært i den bedre miniklasse..
Det er meget svært at gisne om, før vi har haft en chance til at fingre i
den.
--
Bjørn J.
| |
Kent Oldhøj (17-04-2005)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-04-05 20:31 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....
> Det er meget svært at gisne om, før vi har haft en chance til at
> fingre i den.
Jeg er så heldig at ha' siddet i en allerede. Af en eller anden grund
har VW nemlig valgt at præsentere bilen for ihvertfald den tyske
motorpresse i..... København.
Så i sidste uge stod der 8-10 VW Fox på tyske plader i forskellige
farver linet op i lufthavnen da jeg skulle på arbejde.
Jeg var jo nysgerrig og måtte lige kigge og da mit tyske ikke fejler
noget faldt jeg hurtigt i snak med en journalist fra Frankfurter
Allgemeine Zeitung. Det endte med et kig indeni og lidt prøvesidning.
Jeg må sige den virker imponerende stor. Ihvertfald ligeså stor som
Polo og sikkert større. Pladsen på bagsædet var også iorden bilens
størrelse taget i betragtning. Selv mine 1,83 cm og 90 kg sad faktisk
ret godt. Bilen har lidt mini MPV over sig. Den er mærkbart højere
end en Polo og man sidder også højere.
Kvaliteten lader også til at holde VW niveau. Dog virker
materialevalget i kabinen ret billigt.
Journalistens største indvending var prisen(i Tyskland). Godtnok er
den billig i basisudgaven, men vil man have bare lidt
ekstraudstyr(klima, rød lakering, sideairbags, servostyring og ESP
blev nævnt) eller en større motor, ja så havner vi på Polo niveau
igen rent prismæssigt.
Den bliver en skrap konkurrent i småbilsklassen. Men hvis jeg var VW
ville jeg slå mere på størrelsen end på prisen. Den virker slet ikke
legetøjsagtig som mange af de asiatiske konkurrenter.
| |
BJ (17-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 17-04-05 23:17 |
|
"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
news:Xns963BDAF26DD75KENTOLDHOJ@62.243.74.163...
KLIP
> Den bliver en skrap konkurrent i småbilsklassen. Men hvis jeg var VW
> ville jeg slå mere på størrelsen end på prisen. Den virker slet ikke
> legetøjsagtig som mange af de asiatiske konkurrenter.
De skal nok slå mere på "Strandvejskvaliteten" da jeg tror den bliver for
dyr for mange.
Jeg er også betænkelig ved produktionsstedet Brasilien.
Da Ford fik deres Escort 1.6 lavet der, var det noget værre møg.
Min kone havde fornøjelsen af sådan en.
Men lad os nu se, VW har brug for det..
--
Bjørn J.
| |
Jan W Nielsen (18-04-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 18-04-05 07:56 |
|
> Da Ford fik deres Escort 1.6 lavet der, var det noget værre møg.
Men den berygtede LX-Escort var egentlig ikke beregnet til salg i Europa -
så hut jeg visker.
....af en eller anden årsag blev beslutningen så alligevel truffet..og der
var sgu vist nok også noget med, at der var noget i undervognen, som de
måtte lave om, for at den kørte lige op med de almindelige Escorter.
/Jan W Nielsen
| |
Morten Vinding Svend~ (18-04-2005)
| Kommentar Fra : Morten Vinding Svend~ |
Dato : 18-04-05 08:36 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:426359aa$0$302$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Da Ford fik deres Escort 1.6 lavet der, var det noget værre møg.
>
> Men den berygtede LX-Escort var egentlig ikke beregnet til salg i Europa -
> så hut jeg visker.
Men de solgte den aligevel?
Hvordan ved vi at Fox ikke er et desperart forsøg fra VW, med en bil der
heller ikke er beregnet til Europa?
Ikke at jeg har noget imod den, jeg vil bare lige holde lidt igen, inden jeg
råbte VW-kvalitet.
/Morten
| |
BJ (18-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 18-04-05 09:25 |
|
"Morten Vinding Svendsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
news:d3vo13$s8$1@postednews.klen.dk...
KLIP
>> > Da Ford fik deres Escort 1.6 lavet der, var det noget værre møg.
>>
>> Men den berygtede LX-Escort var egentlig ikke beregnet til salg i
>> Europa -
>> så hut jeg visker.
>
> Men de solgte den aligevel?
> Hvordan ved vi at Fox ikke er et desperart forsøg fra VW, med en bil der
> heller ikke er beregnet til Europa?
>
> Ikke at jeg har noget imod den, jeg vil bare lige holde lidt igen, inden
> jeg
> råbte VW-kvalitet.
Jep, og Fox er specielt lavet til det Brasilianske marked.
Den skal naturligvis også have en chance.
--
Bjørn J.
| |
Morten Vinding Svend~ (18-04-2005)
| Kommentar Fra : Morten Vinding Svend~ |
Dato : 18-04-05 10:34 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:42636eef$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jep, og Fox er specielt lavet til det Brasilianske marked.
>
> Den skal naturligvis også have en chance.
Selvfølgelig ;)
/Morten
| |
Ukendt (17-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-04-05 17:56 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4262882c$0$756$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hvad vil denne nye VW betyde for Getz, Alto, Panda m.fl.
>> når den kommer på gaden i Danmark ?
>>
>> Den er billig, men har den helt rigtige image
>> som betyder kvalitet og kram, hvilket
>> man ikke just kan sige om Alto & Co.,
>> og nu til meget lav pris.
>>
>> Hvad gør Korea og Italien nu?
>
> Lad os vente og se kvaliteten, udstyrsniveauet og de endelige priser. Den
> havner jo stadig 10-20% over konkurrenterne i pris, hvis den starte på
> 130.000 kr.
I udlandet er prisforskellen mindre i Euro,
Jeg kunne godt forestille mig at den er dømt til succes, da tyskerne sikkert
kan bruge den som "konebil" og at det er en VW
Hvis kvaliteten osv er i orden så kommer den nok til at erstatte Polo'en og
Lupo skal jo kun laves i 3L versionen.
JEG var mere end villig til at give 10-20% for at få en "mærkevarebil".
Desuden prøv bare at vent nogle år og se hvad bilerne kommer til at koste i
reservedele. Tror næppe man kan købe reservedele til f.eks Getz hos andre
end den autoriserede og når der ikke er konkurrence på prisen, ja så siger
det sig selv at det man sparede på indkøbet, det sætter man til på
reservedele (hvis man beholder bilen så længe).
> Hvis VW kan lave billige biler, så må kvaliteten også være noget lavere
> end normalt, samtidig er alt udstyr "ekstraudstyr".
Nej sådan hænger det ikke nødvendigvis sammen. Man kan lave billige biler
fordi de bliver fremstillet i lande med lave lønomkostninger. Konceptet kan
vi være rimelig sikre på er lavet i Wolfsburg med deres viden og erfaring.
> Men i det prislag den havner, er man nok vant til ikke at få så meget.
>
> Jeg husker stadig den Ford Escort der blev lavet billigt i Brasilien.
> Der var en grund til den var billigere end dem fra Tyskland.
Hvis fabrikken ikke har styr på kvaliteten så risikerer man at miste så
meget og så mange kunder at jeg håber at de fleste bilmærker HAR lært
lektien.
(og dog Fiat og kvalitet samt picanto og sikkerhed.......suk)
--
Tom
| |
BJ (17-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 17-04-05 18:30 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:42629539$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> Hvis fabrikken ikke har styr på kvaliteten så risikerer man at miste så
> meget og så mange kunder at jeg håber at de fleste bilmærker HAR lært
> lektien.
Du holder ikke Jyllands Posten om søndagen..
Bilen er lave i Brasilien på en Polo (gammel platform).
Priserne menes at være fra 126.000,- Kr. for en tre-cylindret 1.2 og
139.000,- Kr. for en 4-cylindret. Priserne er nok indbefattet el-ur,
cigartænder samt askebæger..
--
Bjørn J.
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-04-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-04-05 20:16 |
|
BJ skriver:
>
> Priserne menes at være fra 126.000,- Kr. for en tre-cylindret 1.2 og
> 139.000,- Kr. for en 4-cylindret. Priserne er nok indbefattet el-ur,
> cigartænder samt askebæger..
Glem det !
Selv på en ny Golf er cigarettænder og askebæger ekstraudstyr.
Eluret måske ???
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (17-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-04-05 20:24 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4262B600.4B509FAC@du.kan.finde.den...
> BJ skriver:
>>
>> Priserne menes at være fra 126.000,- Kr. for en tre-cylindret 1.2 og
>> 139.000,- Kr. for en 4-cylindret. Priserne er nok indbefattet el-ur,
>> cigartænder samt askebæger..
>
> Glem det !
>
> Selv på en ny Golf er cigarettænder og askebæger ekstraudstyr.
> Eluret måske ???
og sidespejl i højre side skam
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-04-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-04-05 20:36 |
| | |
Claus Petersen (17-04-2005)
| Kommentar Fra : Claus Petersen |
Dato : 17-04-05 21:55 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:4262B600.4B509FAC@du.kan.finde.den...
> BJ skriver:
>>
>> Priserne menes at være fra 126.000,- Kr. for en tre-cylindret 1.2 og
>> 139.000,- Kr. for en 4-cylindret. Priserne er nok indbefattet el-ur,
>> cigartænder samt askebæger..
>
> Glem det !
>
> Selv på en ny Golf er cigarettænder og askebæger ekstraudstyr.
> Eluret måske ???
>
El ur er skam standard på Golf V, og jeg cigarettænder og askebæger(e) er
ekstraudstyr, men til 0 kr.
:)
--
Claus
Nu med ny Golf TDI
http://vwfanatic.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-04-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-04-05 05:34 |
|
Claus Petersen skriver:
>
> El ur er skam standard på Golf V, og jeg cigarettænder og askebæger(e) er
> ekstraudstyr, men til 0 kr.
Hov, havde ikke lagt mærke til at rygerpakken var gratis
Det er sjældent at man ser noge ti en prisliste til 0kr
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jan W Nielsen (18-04-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 18-04-05 07:59 |
|
> Hvad vil denne nye VW betyde for Getz, Alto, Panda m.fl.
> når den kommer på gaden i Danmark ?
En del - men Fox vil langtfra kvæle lavprismærkerne.
Min vurdering: Fox bliver en stor-sællert - ingen tvivl om det - mange vil
gerne have en "ægte VW" til den lave pris - og så ser den jo egentlig også
meget fiks ud in real life, IMO.
....men Bjørn..hvad mener du med "gammel platform"..?
/Jan W Nielsem
| |
BJ (18-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 18-04-05 09:27 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:42635a73$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> ...men Bjørn..hvad mener du med "gammel platform"..?
Jeg tror den er lavet over den gamle Polo, men kan ikke være helt sikker.
Det er den Brasilianske oprindelse, der virker lidt forstyrrende.
--
Bjørn J.
| |
Jan W Nielsen (18-04-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 18-04-05 22:23 |
|
> Jeg tror den er lavet over den gamle Polo, men kan ikke være helt sikker.
Det tror jeg ikke - men jeg skal ikke turde sværge ved Den Hellige Marias
grav..
/Jan W Nielsen
| |
BJ (18-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 18-04-05 22:24 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:426424db$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
>> Jeg tror den er lavet over den gamle Polo, men kan ikke være helt sikker.
>
> Det tror jeg ikke - men jeg skal ikke turde sværge ved Den Hellige Marias
> grav..
Jamen jøsses og en hel kasse bøjede søm, det skuffer mig..
--
Bjørn J.
| |
Olesen (18-04-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 18-04-05 18:11 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:42635a73$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvad vil denne nye VW betyde for Getz, Alto, Panda m.fl.
> > når den kommer på gaden i Danmark ?
>
> En del - men Fox vil langtfra kvæle lavprismærkerne.
>
> Min vurdering: Fox bliver en stor-sællert - ingen tvivl om det - mange vil
> gerne have en "ægte VW" til den lave pris -
Hvad med Lupo...blev den egentlig en succes ?
Kan vel sammenlignes lidt som en mini-Polo begge 2 (fox'n Lupo).
| |
Jan W Nielsen (18-04-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 18-04-05 22:32 |
|
> Hvad med Lupo...blev den egentlig en succes ?
> Kan vel sammenlignes lidt som en mini-Polo begge 2 (fox'n Lupo).
Lupo var dyr - det bliver Fox formentlig ikke.
/Jan W Nielsen
| |
BJ (18-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 18-04-05 22:37 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:42642710$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> Lupo var dyr - det bliver Fox formentlig ikke.
De har lavet en "danskerpakke".
Den omfatter el-betjente sideruder foran, el-spejle med varme og
fjernbetjent centrallås fås som ekstraudstyr til den lave sum af 5.000 kr.
--
Bjørn J.
| |
Jan W Nielsen (18-04-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 18-04-05 23:01 |
|
> De har lavet en "danskerpakke".
> Den omfatter el-betjente sideruder foran, el-spejle med varme og
> fjernbetjent centrallås fås som ekstraudstyr til den lave sum af 5.000 kr.
Denskal nok blive et hit, tror jeg.
160.000 for en TDi - ganske fornuftigt.
/Jan W Nielsen
| |
BJ (18-04-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 18-04-05 23:37 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:42642dca$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> De har lavet en "danskerpakke".
>> Den omfatter el-betjente sideruder foran, el-spejle med varme og
>> fjernbetjent centrallås fås som ekstraudstyr til den lave sum af 5.000
>> kr.
>
> Denskal nok blive et hit, tror jeg.
>
> 160.000 for en TDi - ganske fornuftigt.
Jeg tror TDI'en kommer til at ligge tættere på Fabia 1.4 TDI, måske endda
midt i mellem SDI og TDI, da den mangler en del i udstyr.
Man satser på en trendsætter og det plejer at koste.
--
Bjørn J.
| |
|
|