Jakob Aagaard Harder wrote:
> Bør jeg i den forbindelse skifte koblingen også (efter 130.000 km). Det
> skulle ikke koste andet end selve reservedelsen (ca. 800,-).
Juraen kan jeg ikke hjælpe dig med, det kan de derimod i
dk.videnskab.jura.
Koblingen ville jeg klart skifte nu det hele var ude alligevel.
Jeg lavede operationen med pakdåsen på min egen bil, og for at få
svinghjulet af skal man først afmontere koblingen, så om man
monterer en ny eller en gammel kobling når man samler tingene igen
er præcis det samme arbejde. En kobling kan sagtens holde mere end
130.000 km, men den kan også sagtens ryge om 2000 km, specielt når
du ikke aner hvordan den er blevet brugt tidligere, og så er det
simpelthen for irriterende ikke at have skiftet den mens det var
nemt..
> Lidt surt at bruge så mange penge på en utæt pakning.
Det er arbejdet der koster, pakningen er "peanuts", på min var det
bare en simpel filtring.. Pakningen bliver selvfølgelig halvdyr
hvis mekanikeren køber et komplet "renovationssæt" blot for at få
svinghjulspakningen. (renovationssæt = et sæt med alle de
pakninger man har brug for hvis man splitter motoren totalt ad og
vil samle den igen).
--
Hygge..
Thomas
<
http://www.carftp.com> - a library of car videos.