|
| Fælgeskift: ET37 -> ET15 Fra : K.D.P |
Dato : 11-04-05 19:20 |
|
Hej NG,
Jeg skal have nye fælge+dæk, da mine nuværende fælger simpelthen er for
gamle og dækkene for slidte. Jeg overvejer at købe nogle brugte. Jeg har set
på en som har en indpresningsdybde også benævnt ET på 15. Da mine gamle
fælger har ET37 vil jeg spørge om der kan være nogle problemer i at skifte
til ET15. Jeg kender ikke så meget til ET, men har fundet frem til at det
kan have betydningen for sporvidden.
KDP
| |
Ole Axelsen (11-04-2005)
| Kommentar Fra : Ole Axelsen |
Dato : 11-04-05 19:36 |
|
"K.D.P" <khanh.d.pham@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:425abfcd$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg skal have nye fælge+dæk, da mine nuværende fælger simpelthen er for
> til ET15. Jeg kender ikke så meget til ET, men har fundet frem til at det
> kan have betydningen for sporvidden.
Hvis du skal overholde loven, må du kun ændre sporvidden max 10 mm i hver
side.
--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.
| |
John Sahl (11-04-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 11-04-05 20:09 |
|
K.D.P wrote:
> Da mine gamle fælger har ET37 vil jeg spørge om der kan være nogle
> problemer i at skifte til ET15. Jeg kender ikke så meget til ET, men
> har fundet frem til at det kan have betydningen for sporvidden.
Det soring du har gang i der er lige voldsomt nok, du øger
sporvidden med 44mm og det er for det første ulovligt, men
det er heller ikke sikkert der er plads til det i dine hjulkasser.
Der ud over vil du øge belastningen på dine lejer ret meget.
--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
K.D.P (11-04-2005)
| Kommentar Fra : K.D.P |
Dato : 11-04-05 21:10 |
|
"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message
news:425acb32$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> K.D.P wrote:
> > Da mine gamle fælger har ET37 vil jeg spørge om der kan være nogle
> > problemer i at skifte til ET15. Jeg kender ikke så meget til ET, men
> > har fundet frem til at det kan have betydningen for sporvidden.
>
> Det soring du har gang i der er lige voldsomt nok, du øger
> sporvidden med 44mm og det er for det første ulovligt, men
> det er heller ikke sikkert der er plads til det i dine hjulkasser.
Ok jeg kan godt se at det ikke hænger sammen, men hvis sporvidden forøges,
vil hjulene ikke så ikke flyttes længere ud af hjulkassen? Hvis ja så skulle
der vel ike være noget problem med om de kan være i hjulkassen?
>
> Der ud over vil du øge belastningen på dine lejer ret meget.
>
> --
> John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
> Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
> www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
>
>
| |
John Sahl (11-04-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 11-04-05 21:15 |
|
K.D.P wrote:
> Ok jeg kan godt se at det ikke hænger sammen, men hvis sporvidden
> forøges, vil hjulene ikke så ikke flyttes længere ud af hjulkassen?
> Hvis ja så skulle der vel ike være noget problem med om de kan være i
> hjulkassen?
De risikerer at stikke udenfor dine skærme.
--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Morten Fruergaard (12-04-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 12-04-05 08:39 |
|
John Sahl wrote:
> Det soring du har gang i der er lige voldsomt nok, du øger
> sporvidden med 44mm og det er for det første ulovligt, men
> det er heller ikke sikkert der er plads til det i dine hjulkasser.
Kommer an på, hvilken bil det er...
Nu er det nok ikke en 4x4, men der ændre man tit med op til 100 mm....
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV
| |
John Sahl (12-04-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 12-04-05 08:48 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> Kommer an på, hvilken bil det er...
But off course
> Nu er det nok ikke en 4x4, men der ændre man tit med op til 100
> mm....
Der går man jo generelt også i den modsatte grøft og _hæver_
bilerne i stedet for at sænke dem
--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Morten Fruergaard (12-04-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 12-04-05 09:25 |
|
John Sahl wrote:
> Der går man jo generelt også i den modsatte grøft og _hæver_
> bilerne i stedet for at sænke dem
Niks. Ikke den modsatte grøft... Man tager grøften...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV
| |
John Sahl (12-04-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 12-04-05 09:34 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> Niks. Ikke den modsatte grøft... Man tager grøften...
Nåh ja, det er for længe siden jeg har kørt i 4x4 :c)
--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
K.D.P (12-04-2005)
| Kommentar Fra : K.D.P |
Dato : 12-04-05 17:25 |
|
"K.D.P" <khanh.d.pham@gmail.com> wrote in message
news:425abfcd$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg skal have nye fælge+dæk, da mine nuværende fælger simpelthen er for
> gamle og dækkene for slidte. Jeg overvejer at købe nogle brugte. Jeg har
set
> på en som har en indpresningsdybde også benævnt ET på 15. Da mine gamle
> fælger har ET37 vil jeg spørge om der kan være nogle problemer i at skifte
> til ET15. Jeg kender ikke så meget til ET, men har fundet frem til at det
> kan have betydningen for sporvidden.
>
> KDP
>
>
Jeg har lige fået at vide hvor de ET15 kommer fra. Vedkommen har lagt fælget
fladt på gulvet og målt fra gulvet og op til bolt-hullet og der er 15 cm.
Det er ikke sådan man måler ET som jeg forstår det.
| |
John Sahl (12-04-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 12-04-05 17:27 |
|
K.D.P wrote:
> Jeg har lige fået at vide hvor de ET15 kommer fra. Vedkommen har lagt
> fælget fladt på gulvet og målt fra gulvet og op til bolt-hullet og
> der er 15 cm. Det er ikke sådan man måler ET som jeg forstår det.
Nej, det mål kan du ikke bruge til en ski'..
--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Morten Fruergaard (13-04-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-04-05 09:01 |
|
John Sahl wrote:
> K.D.P wrote:
>> Jeg har lige fået at vide hvor de ET15 kommer fra. Vedkommen har lagt
>> fælget fladt på gulvet og målt fra gulvet og op til bolt-hullet og
>> der er 15 cm. Det er ikke sådan man måler ET som jeg forstår det.
>
> Nej, det mål kan du ikke bruge til en ski'..
Jo, hvis man kender fælgen samlede bredde...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV
| |
John Sahl (13-04-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 13-04-05 09:08 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> John Sahl wrote:
>> Nej, det mål kan du ikke bruge til en ski'..
>
> Jo, hvis man kender fælgen samlede bredde...
Klart, men så skal man være sikker på målet er til fælgens anlægsflade.
--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Morten Fruergaard (13-04-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-04-05 09:27 |
|
John Sahl wrote:
> Klart, men så skal man være sikker på målet er til fælgens
> anlægsflade.
Jep, og i mm...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV
| |
|
|