/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Toyota Sportsvan, Brændstoføkonomi ?
Fra : Q


Dato : 02-04-05 22:22

Jeg har set mig lun på en Toyota Sportsvan 2.2TD fra 2000.. Bilen er på gule
plader..

Inden jeg styrter ned i banken på mandag og plager den stakkels
bankvildleder og plager ham om et lån har jeg lige et par spørgsmål jeg godt
vil have opklaret:

Brændstoføkonomi, bare sådan ca... Er der nogen der har konkrete tal?
Hvad skal jeg kigge efter på selve bilen inden jeg handler? ( Altså slid,
rust osv. hvor ?)
Hvor meget må den trække på krogen?... Jeg har "hængerkort", så den side af
sagen burde ikke være noget problem..


på forhånd tak

/peter



 
 
Kent Glerup (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 02-04-05 22:35


>
> Brændstoføkonomi, bare sådan ca... Er der nogen der har konkrete tal?

Tjahh.. Det er ikke den mest økonomiske diesel-maskine. Mener fra tidligere
beskæftigelse at de klarede mellem 12 og 14 på literen ved kombineret by- og
landevejskørsel.

Den kan ikke følge en VW TDI på dette punkt.

Meget stabil vogn i øvrigt, med en glimrende førerplads.

MVH
Kent Glerup



Q (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 02-04-05 22:53


"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:d2n367$2t2b$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> >
> > Brændstoføkonomi, bare sådan ca... Er der nogen der har konkrete tal?
>
> Tjahh.. Det er ikke den mest økonomiske diesel-maskine. Mener fra
tidligere
> beskæftigelse at de klarede mellem 12 og 14 på literen ved kombineret by-
og
> landevejskørsel.
>
> Den kan ikke følge en VW TDI på dette punkt.
>
> Meget stabil vogn i øvrigt, med en glimrende førerplads.

Er der andre biler i 70-80 K + moms - klassen og ca. samme størrelse jeg
burde kigge efter?

Jeg har til tider behov for at trække en trailer på godt 1500 kg, så det
skal den kunne trække

Jeg er mest int. i diesel på gule plader.. Har ikke 36 unger at flytte rundt
på, men til gengæld kører jeg ca. 25 kkm årligt..

Min nuværende bil kører godt 12km/liter på benzin og går ikke gennem næste
syn uden et kvadratmeter karosseriplade og en rulle svejsetråd, såeh..

/peter



Jasper Norman (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 02-04-05 23:12

Hej.

Jeg er ikke lige klar over hvad en Toyota Previa diesel koster... Jeg har en
af den gl. benzin-type. Vi overvejede på et tidspunkt at skifte den ud med
en sportsvan, men jeg må indrømme, at det var en skuffende oplevelse. Selv
om min Previa var 10 år gammel, var den langt mere behagelig og "lækker" end
den nye sportsvan. Så var jeg dig, ville jeg se efter en Previa. Konens har
lige rundet 312.000 km. Det er altså 8 gange rundt om jorden, og den kører
stadig som en drøm.

/Jasper

--
Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.
"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
news:GtE3e.109213$Vf.4159511@news000.worldonline.dk...
>
> "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:d2n367$2t2b$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> >
>> > Brændstoføkonomi, bare sådan ca... Er der nogen der har konkrete tal?
>>
>> Tjahh.. Det er ikke den mest økonomiske diesel-maskine. Mener fra
> tidligere
>> beskæftigelse at de klarede mellem 12 og 14 på literen ved kombineret by-
> og
>> landevejskørsel.
>>
>> Den kan ikke følge en VW TDI på dette punkt.
>>
>> Meget stabil vogn i øvrigt, med en glimrende førerplads.
>
> Er der andre biler i 70-80 K + moms - klassen og ca. samme størrelse jeg
> burde kigge efter?
>
> Jeg har til tider behov for at trække en trailer på godt 1500 kg, så det
> skal den kunne trække
>
> Jeg er mest int. i diesel på gule plader.. Har ikke 36 unger at flytte
> rundt
> på, men til gengæld kører jeg ca. 25 kkm årligt..
>
> Min nuværende bil kører godt 12km/liter på benzin og går ikke gennem næste
> syn uden et kvadratmeter karosseriplade og en rulle svejsetråd, såeh..
>
> /peter
>
>



Jasper Norman (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 02-04-05 23:24

Ok...tjekkede lige. Hvis du vil have den i diesel, koster den godt nok fra
ca. 190.000 og opefter for en 2001´er. Men du kan til gengæld få en benzin
2000´er til ca. 100.000,- Jeg har prøvekørt diesel udgaven... pragtfuld
vogn, og masser af dejlig plads i "bagagerummet". Der er uderligere det
plus, at der er plads til konen + 2 børn foran. (kræver et ekstra lille
sæde)

/Jasper

--
Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.
"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:OME3e.2587$XU.274@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Jeg er ikke lige klar over hvad en Toyota Previa diesel koster... Jeg har
> en af den gl. benzin-type. Vi overvejede på et tidspunkt at skifte den ud
> med en sportsvan, men jeg må indrømme, at det var en skuffende oplevelse.
> Selv om min Previa var 10 år gammel, var den langt mere behagelig og
> "lækker" end den nye sportsvan. Så var jeg dig, ville jeg se efter en
> Previa. Konens har lige rundet 312.000 km. Det er altså 8 gange rundt om
> jorden, og den kører stadig som en drøm.
>
> /Jasper
>
> --
> Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.
> "Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> news:GtE3e.109213$Vf.4159511@news000.worldonline.dk...
>>
>> "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
>> meddelelse news:d2n367$2t2b$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>
>>> >
>>> > Brændstoføkonomi, bare sådan ca... Er der nogen der har konkrete tal?
>>>
>>> Tjahh.. Det er ikke den mest økonomiske diesel-maskine. Mener fra
>> tidligere
>>> beskæftigelse at de klarede mellem 12 og 14 på literen ved kombineret
>>> by-
>> og
>>> landevejskørsel.
>>>
>>> Den kan ikke følge en VW TDI på dette punkt.
>>>
>>> Meget stabil vogn i øvrigt, med en glimrende førerplads.
>>
>> Er der andre biler i 70-80 K + moms - klassen og ca. samme størrelse jeg
>> burde kigge efter?
>>
>> Jeg har til tider behov for at trække en trailer på godt 1500 kg, så det
>> skal den kunne trække
>>
>> Jeg er mest int. i diesel på gule plader.. Har ikke 36 unger at flytte
>> rundt
>> på, men til gengæld kører jeg ca. 25 kkm årligt..
>>
>> Min nuværende bil kører godt 12km/liter på benzin og går ikke gennem
>> næste
>> syn uden et kvadratmeter karosseriplade og en rulle svejsetråd, såeh..
>>
>> /peter
>>
>>
>
>



Klaus D. Mikkelsen (03-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-04-05 07:19

Q skriver:
>
> Jeg har set mig lun på en Toyota Sportsvan 2.2TD fra 2000.. Bilen er på gule
> plader..

Er det den nye eller den gamle model ?

> Brændstoføkonomi, bare sådan ca... Er der nogen der har konkrete tal?

Omkring 12 km/l ved blandet kørsel (bykørsel og motorvej), har kørt
omkring 60.000 i et sådan køretøj (den gamle model). Den kører godt, er
lidt hysterisk sidevind (i forhold til en Golf), har en god førerplads.
Man sidder dejligt højt og alligevel føler man sig ikke som en
lasbilchauffør, hvilket man let kan komme til i en varevogn. Du må ikke
læsse den for tungt bagi, med mindre at der er kommet andre fjedre i,
ellers bliver den totalt "levende" og sejler rundt. Du har en kant på ca
20 cm fra bagklappen og ned til bunden i bagagerummet, den finder nogen
som en fordel, andre en ulempe.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Q (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 04-04-05 08:34


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:424F8ABC.CD98087E@du.kan.finde.den...
> Q skriver:
> >
> > Jeg har set mig lun på en Toyota Sportsvan 2.2TD fra 2000.. Bilen er på
gule
> > plader..
>
> Er det den nye eller den gamle model ?

Det er den, med den gamle front..

>
> > Brændstoføkonomi, bare sådan ca... Er der nogen der har konkrete tal?
>
> Omkring 12 km/l ved blandet kørsel (bykørsel og motorvej), har kørt
> omkring 60.000 i et sådan køretøj (den gamle model). Den kører godt, er
> lidt hysterisk sidevind (i forhold til en Golf), har en god førerplads.

Den med sidevinden har jeg også hørt, men jeg har også hørt flere gangbare
løsningsmodeller ( lavprofildæk, hårdere fjedre osv. )

> Man sidder dejligt højt og alligevel føler man sig ikke som en
> lasbilchauffør, hvilket man let kan komme til i en varevogn. Du må ikke
> læsse den for tungt bagi, med mindre at der er kommet andre fjedre i,
> ellers bliver den totalt "levende" og sejler rundt. Du har en kant på ca
> 20 cm fra bagklappen og ned til bunden i bagagerummet, den finder nogen
> som en fordel, andre en ulempe.

Det er en ulempe for mig, men en ulempe jeg er villig til at leve med,
sammenlignet med det parkeringshelvede jeg ville opleve i Aalborg C, hvis
jeg købte en større bil.. Det er slemt nok nu

/p



Thunderbird [7100] (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 04-04-05 20:18

On Sun, 03 Apr 2005 08:18:36 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Q skriver:
>>
>> Jeg har set mig lun på en Toyota Sportsvan 2.2TD fra 2000.. Bilen er på gule
>> plader..
>
>Er det den nye eller den gamle model ?
>
>> Brændstoføkonomi, bare sådan ca... Er der nogen der har konkrete tal?
>
>Omkring 12 km/l ved blandet kørsel (bykørsel og motorvej), har kørt
>omkring 60.000 i et sådan køretøj (den gamle model). Den kører godt, er
>lidt hysterisk sidevind (i forhold til en Golf), har en god førerplads.
>Man sidder dejligt højt og alligevel føler man sig ikke som en
>lasbilchauffør, hvilket man let kan komme til i en varevogn. Du må ikke
>læsse den for tungt bagi, med mindre at der er kommet andre fjedre i,
>ellers bliver den totalt "levende" og sejler rundt. Du har en kant på ca
>20 cm fra bagklappen og ned til bunden i bagagerummet, den finder nogen
>som en fordel, andre en ulempe.

Kører i den gamle model sportsvan på arbejdet og der bliver de tit
lastet op til deres maksimum af lastevne og det uden at jeg bemærer at
de er synderligt sidevindsfølsomme. Dog har jeg bemærket at hvis de
bliver lastet op til maks at så kan der være vejrgrebsproblemer med de
trækkende hjul.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Klaus D. Mikkelsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-04-05 21:02

"Thunderbird [7100]" skriver:
>
> Kører i den gamle model sportsvan på arbejdet og der bliver de tit
> lastet op til deres maksimum af lastevne og det uden at jeg bemærer at
> de er synderligt sidevindsfølsomme. Dog har jeg bemærket at hvis de
> bliver lastet op til maks at så kan der være vejrgrebsproblemer med de
> trækkende hjul.

Så er der kommet endre fjedre i.

10 kasser 0,5l sodavand oveni de sædvanelige maks 150 kg (+ fører)
ændrede min totalt !

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jørgen L. (03-04-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 03-04-05 15:20

> Jeg har set mig lun på en Toyota Sportsvan 2.2TD fra 2000.. Bilen er på
> gule
> plader..

Dejlig bil

> Brændstoføkonomi, bare sådan ca... Er der nogen der har konkrete tal?
> Hvad skal jeg kigge efter på selve bilen inden jeg handler? ( Altså slid,
> rust osv. hvor ?)

Som andre har skrevet 12 til 14 km/l

> Hvor meget må den trække på krogen?... Jeg har "hængerkort", så den side
> af
> sagen burde ikke være noget problem..

Den må trække 1500 kg. men kan vejes op til 1600 kg.

Min trækker ekstremt godt sine 1600 kg. uden problemmer. selv med masser i
lastrummet.

som en anden har nævnt hvis du skal have meget i last rummet er det en god
ide med last fjedre.

Hilsen Jørgen



Q (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 04-04-05 08:54


"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
news:oYS3e.622$rw3.46@news.get2net.dk...

> Den må trække 1500 kg. men kan vejes op til 1600 kg.

Det passer egentlig fint nok ift. mit behov..

> som en anden har nævnt hvis du skal have meget i last rummet er det en god
> ide med last fjedre.

Nogen clues om hvad den kommer til at koste i grøn afgift, eller hvad de nu
kalder den ekstra beskatning?..

Jeg er klar over den ekstra strafafgift på godt 6K

/peter



Madsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 04-04-05 13:50

>
> Jeg er klar over den ekstra strafafgift på godt 6K

4070 + 5040 kr. i straf

Lad være med at hænge dig for meget i brændstoføkonomien. Jeg har en 1998,
som jeg købte i februar sidste år. På det tidspunkt havde den gået 95000, nu
har den gået 170000 og gennemsnittet har være 13,3 km/l. Tvinger jeg den op
på 140-150 på motorvejen og ruller fra Kbh. til Randers går den ca. 12,3
km/l og jeg har aldrig været længere nede. Den kan gå 15 km/l hvis du kører
pænt.
Men det vigtigste er - NUL REPARATIONER overhovedet. Den har fået skifte
olie og filter og intet andet. Kørte gennem syn uden anmærkninger og uden
forudgående reparationer.
Sidevindsfølsom er den med for meget last - 500 kg bagi, så skal man passe
på -, ellers er den vel ikke værre en andre varebiler.

Det er den mest problemfrie bil jeg har haft (og dette er bil nr. 25) til
gengæld synes jeg at den er lidt kedelig og meget traditionel, men det kan
jeg gerne leve med, når den nu kører så godt som den gør.

Jacob

>
> /peter
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409247
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste