Hej
Sjovt jeg er selv Ford mek, og kender udmærket de løfter.... jeg har siddet
og kigget og kigget... nu kan selv jeg se der er en type 1 og 2 det må jeg
lige se på når jeg får ventildækslerne af.....
Så skulle den være i vinkel...
Jeg har fået en pris på 700 kr for et slibesæt og 130 kr pr ventil af et
firma i Odense, det er vel en fair pris, jeg her ikke rigtig mod, på noget i
usa, da jeg ikke kender forskel på div. motor og ting...
tak for hjælpen
nu håber jeg jeg får den til at køre godt, den har ikke kørt mere end 70000
km så der burde være km tilbage i den ( det håber jeg da) det er min første
v 8
Mvh
Stefan
"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3atlguF6dfum4U1@individual.net...
>
> "Hannibal" <mr_nice154@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42499abf$0$23013$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej Leon
>>
>> Jeg har været inde og kigge.....
>>
>> Jeg kan ikke finde ventiljusterings måden eller data for dette, måske er
> det
>> mit tekniske engelsk der ikke virker.
>>
>> men jeg har kigget under ventiler, der står størelse osv...
>
> Ventilerne skal justeres med Zero Lash , dvs, der skal ikke være noget
> spillerum, det klarer de hydrauliske løftere.
> Det er vigtigt du sætter stødstængerne det samme sted som du tog dem fra
> pga. der sker en hvis tilpasning mellem stødstang og vippearm.
>
> Er den med "bridged rockers"
>
http://amccf.com/tech/new/V8-head_bridged.jpg -
> er der ikke nogen justering, bare skru det sammen.
> Hvis den har "pivot rockers"
http://amccf.com/tech/new/V8-head_pivot.jpg -
> er proceduren som følger :
>
> Du skal sikre dig at ventilen er lukket helt - dvs. krumtappen skal stå
> ved
> topmærket sådan at cyl.#1 er i tændingstakten - det tjekker du ved at
> begge
> ventiler er helt lukkede, men det ved du sikkert alt om når du er mekker.
> Du strammer skruen på vippearmene indtil det bliver trægt at dreje
> stødstangen rundt, så stiller du skruen sådan at stødstangen lige
> nøjagtigt
> kan drejes med fingrene og spænder den en halv til trekvart omgang ned -
> så
> er den ged barberet.
> Dette gøres ved Cyl#1 og den "paralelle" cyl : F.eks. hvis
> tændingsrækkefølgen er 1-8-4-3-6-5-7-2 (chevrolet) stiller du 1+6, 8+5,
> 4+7
> og 3+2 samtidigt - vær opmærksom på hvordan cyl. er nummereret - det bør
> stå
> på indsugningsmanifolden.
> --
> Brian Sørup
> Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car
>
>
>
>