"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4247d08d$0$320$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> På min nye Golf ser udstødningen lidt kedelig ud - man kan faktisk ikke se
> den.
> Ville egentlig gerne have rørene til at stikke frem - sådan lige for at
> bryde den lidt tunge røv på sådan en ting.
>
> Jeg har så pønset på at tage bagskørtet og potten fra en GTI (sådan en 2.0
> turbo bensin ting), men er ikke helt sikker på om det vil virker optimalt
på
> en TDI motor.
>
> Jeg har så konstateret at Audi A3 har samme fysiske form på udstødningen,
> men at den har de ønskede afgangsrør.
>
> En forespørgsel ved VW/Audi har så vist at der findes et hav af
forskellige
> reservedelsnumre til bagpotter.
>
> Der er to rørtykkelser 50 og 55 mm, min kører med 55 mm, men selv når de
50
> mm er sorteret fra er der mange at vælge imellem.
> Selv om en bagpotte til en 2,0 (bensin) 2,0 Turbo (bensin) og en 2,0 TDI
ser
> helt ens ud har de forskellige numre.
>
> Hvorfor er der forskel, og hvad er foskellen?
>
> --
> /Claus
>
> Nu med ny Golf TDI - men med kedelig udstødning.
>
http://vwfanatic.dk
>
>
Hvad med sådan noget som det her
http://www.supersprint.com/a_prodotti.asp?modello=vwgol100 Det er jo lavet
til modellen, så det passer givet uden at du skal montere anden
kofanger/bagskørt. Jeg har selv prøvet ANSA, Sebring, Remus og SuperSprint,
SuperSprint har holdt længere end nogle af de andre og larmer den ikke.
Med venlig hilsen Kim