"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:4245a106$0$73713$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:424594b6$0$73697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message
>> news:42452700$0$73792$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> >
>> > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:4244710b$0$23084$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> >> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>> >> news:42446e8c$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >> > Hej Folkens
>> >> >
>> >> > Toyota stopper ikke med Prius - der er mere på vej..
>> >>
>> >> Jep, og specielt RX-modellen er en voldsom fætter, benziner med 750
>> >> Nm,
>> > fra
>> >> en 3-liters motor.
>> >>
>> >> --
>> >> --------------------------------
>> >> Oliebrændere er til opvarmning!
>> >>
>> >>
>> > Det lyder som en god sjat, vel næppe en sugebenzin?
>> >
>> > Med venlig hilsen Kim
>> >
>> >
>>
>> 772-3 stykker helt præcis.
>>
>> Den er dog allerede overgået af Lexus selv i deres GS450h, hvor motoren
> yder
>> 300 heste. Moment er endnu ikke opgivet.
>>
>> Mvh.
>>
>> Frederik
>>
>>
> Det moment fremkommer vel kun nå både benzin og el yder samtidig, Prius
> med
> 111 benzin-Nm får jo lige 400 Nm ekstra ved hjælp af el-motoren.
>
> Med venlig hilsen Kim
>
>
Naturligvis. Men en dieselmotor yder jo også kun topmoment, når turboen
hjælper.
Jeg synes, det er meget spændende teknik, hvis den virker ordentligt. De
normale fordele ved en benzin plus et enormt moment.
Spørgsmålet er, om brændstoføkonomien på et tidspunkt vil blive så god, som
det sættes i udsigt.
Denne Accord på 3,0 liter +el yder små 260 hk og 430 nm
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=3&article_id=8779&page_number=4
Man kunne mene, at hybridteknologien vil slå igennem, simpelthen fordi
amerikanerne tilsyneladende er vilde med ideen.
Mvh.
Frederik