"Morten Lund" <m-lund@post8.tele.dk> wrote in message
news:424287a5$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Ja, så er der konstateret en revne i motorblokken i min 240GLT fra 1989
> (model 88, tror jeg). Det er jo lidt noget sheisse.
>
> I bilen sidder der en B230E motor med 133hk. Jeg nægter at gå tilbage til
> K-motor, og har heldigvis også fundet B23E til kun 2500.
>
> Hvor stor er forskellen på disse to motorer? Passer vandpumpe,
> benzinpumpe,
> generator osv lige over? Hvor meget bøvl er der ved at skifte motor? Hvad
> vil en mekaniker normalt tage for det?
>
> Så vidt jeg kan forstå er B230E den naturlige afløser for B23E. Den har
> også
> en noget bedre benzinøkonomi (Jeg kørte selv til Belgien og tilbage igen
> med næsten 12km/l). Hvor dårlig benzinøkonomi vil jeg få med en B23E?
>
> Og kan det være rigtig at motorblokken står af efter kun 333.333km?
>
> Venlig hilsen
> Morten, der skal afgøre om han skal skyde sin Volvo eller lade den
> overleve.
Jeg tænkte på
http://www.returbilen.se/ da jeg synes at de danske huggere
har fået ligevel meget styr på de indbyrdes priser! Især hvis din bil
fortsat kan køre til sverige.
Glem B23E der er lidt forskel og betalingen for det besvær er hurtigt spist
op.
Du skal selvfølgelig heller ikke gå over til karburator, men hvis karossen
har langt igen kunne man måske tænke på turbo,
Jeg tror ikke at brændstof forbruget ville bliver ret meget større med B23E.
Og så lige en røver historie, Jeg har lige pakket en Ruberg trailer monteret
brandsluknings pumpen ud på mit arbejde, på den sidder der en B230FD (ca.
130HP), den er fremstillet i 2004 så B230 lever stadig,
Det er måske lige ved at
http://cars.bilia.se kunne levere dig en ombytning
til en fornuftig pris.
Mvh Peter
745