Hej Kent!
Bosch K-Jetronic er nok mest for eksperter når der står rep. eller justering
på programmet. Der er rigtig mange fejlkilder, og man kommer ikke langt uden
specialværktøj! Bor du i det østjyske, findes der et firma i Galten, der, om
nogen, ved hvad der er op og ned på et Bosch anlæg: Scantune, Røddikevej 67,
8464 Galten, telefon 87 69 61 01,
www.scantune.dk
Hvis du alligevel ikke helt har mistet modet, kan du jo prøve at gå frem
efter dette fejlsøgningsskema. (Hvis det, mod forventning, ikke kan læses i
NG, er du velkommen til at kontakte mig, så vil jeg maile det til dig)
FEHLERSUCHLAUFPLAN, BOSCH KE-Jetronic Benzineinspritzung
Motor startet kalt nicht oder schlecht, läuft nicht durch
Unrunder Leerlauf in der Warmlaufphase
Beschleunigung in der Warmlaufphase unzureichend
Motor startet warm nicht oder schlecht
Unrunder Leerlauf bei warmem Motor
Beschleunigung bei warmem unzureichend
Schlechte Leistung
Schubabschaltung nicht wirksam
Kraftstoffverbrauch zu hoch
URSACHE
PRÛFPROGRAMM
·
·
·
·
·
·
·
Unterkammerdruck falsch
Unterkammerdruck prüfen
·
·
·
·
·
·
Systemdruck falsch
Systemdruck prüfen
·
·
·
·
·
·
Kraftstoffsystem undicht
Dichtheit prüfen
·
Mengenstreuung
Mengenvergleichsmessung
·
·
Nulllage der Stauscheibe außer Toleranz
Nulllage prüfen
·
·
·
·
·
Temperaturfühler Kühlmittel außer Toleranz
Temperaturfühler Kühlmittel prüfen
·
Nachstartanhebung nicht wirksam
Nachstartanhebung prüfen
·
Mikroschalter defekt
Mikroschalter prüfen
·
·
Drosselklappenschalter defekt
Drosselklappenschalter prüfen
·
·
·
TD Signal fehlt
TD-Signal prüfen
·
·
·
·
Überspannungsschutz defekt
Überspannungsschutz prüfen
·
·
·
Grundeinstellung falsch
Leerlauf einstellen
·
Geber Luftmengenmesser defekt
Geber prüfen
Hinweis: Vor Arbeiten an der Anspritzanlage, Zündzeitpunkt, Zündkerzen und
Leerlaufeinstellung prüfen.
M.v.h.
Henrik Jørgensen
/`\\\
( @ @ )
*-------ooO---(_)---Ooo-------*
removethishgj@c.dk
"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:423e78ff$0$640$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej,
> Jeg har en VW med et mekanisk Bosch K-Jetronic indsprøjtningsanlæg som
> volder mig lidt problemer.
> Hvis jeg kører som om der ligger et råddent æg under speederen kører den
> egentligt ok, men hvis man giver den hurtigt gas, lyder den næsten som om
> at
> den ikke får benzin nok med udsættere til følge, og en hul lyd i
> indsugningen, nu havde bilen en eftermonteret lamdareguleret kat, det
> system
> har jeg så afmonteret så det er originalt igen og sat en anden
> luftmængdemåler/benzin mængdefordeler på, dette har ikke haft den ønskede
> effekt, lidt har det hjulpet men ikke nok.
>
> Hvad er vi ude i, benzinpumpetryk eller... ? (Benzin filter er nyt)
>
>
> --
> Mvh
> Kent Nielsen
>
>