>>>> Det lyder dog lidt mærkeligt, da værkstedet jo sandsynligvis vil have
>>>> en
>>>> større indtjening på arbejdstimerne end på reservedelene.
>>
>> Når det er kulance rep. skal det nok bare gå hurtigst muligt.
>> Så fabrikken sender vel bare nogle ombytningstopper.
>> Jeg har endnu ikke hørt om nogen der selv skulle betale.
>>
>>>
>>> Kunne det ikke være fabrikken, der blot sender den nyt topstykker...?
>>
>> Jo det hælder jeg også mere til.
>> Det spare arbejdstimer på kulance kontoen.
>>
>
> OK, jeg troede at der var tale om reparation for kundens regning.
> Hvis det er garanti/kulance rep. så er det typisk importør/fabrik der
> dikterer hvorledes det skal udføres.
>
Spørgsmålet gik jo også på prisen på en rep, men så vidt jeg ved er langt de
fleste blevet repareret på kulance og altså dermed ikke betalt af kunden
selv. Og hvis man så har valgt et skifte topstykket til en ombytter får det
jo "proforma-regningen" til at gå amok.
Man må jo formode at de afmonterede topstykker ryger tilbage og indgår som
ombytnings dele, et ombytnings topstykke koster iøvrigt knap 10.000 kr. i
Tyskland.
Men blot for at pointere at det altså kan laves noget billigere hvis man
selv skal betale tog jeg prisen på knasterne og knastfølgerne med.
Da det reelt kun er dem det er galt med.
Før eller siden må man jo formode at VAG stopper kulancedækningen.
Selvom man i princippet kan blive ved med at komme igen da der ydes 2 års
reklamation på en rep.
Og da VAG har indrømmet at det er en skrøbelig (=fejlbehæftet) konstruktion
har man jo bevisbyrden på sin side.
Anyroads, det er synd at motoren har denne fejl, for det er i mine øjne en
perle, når den virker.
--
/Claus
Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk