|
| toyota carina e 1,8 Fra : Mette og René |
Dato : 03-03-05 12:48 |
|
Hejsa, jeg er på udkig efter en toyota carina E 1,8
jeg har et lille spørgsmål ang den, rent skær alm snak
hvor langt ville sådan en kunne køre? 300000 400000?
den skal bruges mest til motorvejs kørsel.
hvis man køber en der har gået 130000 150000, kan den holde til 200000
oveni?
René
takker for alle mulige og umulige svar
| |
Mette og René (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Mette og René |
Dato : 03-03-05 13:12 |
|
jeg tænker ikke nogen bestemt årgang
Bilen bliver købt som "service ok", hvis man da altså kan stole på det,
servicen bli´r overholdt fremover og bilen står i garage
René
| |
Jan W Nielsen (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 03-03-05 13:59 |
|
> hvor langt ville sådan en kunne køre? 300000 400000?
Sagtens - hvis ikke ville der være noget helt galt.
....men du skal naturligvis regne med flere vedligeholdelsesudgifter, end med
en ny bil.
Pas ligeledes på rusten - den rammer hård ved Toyota... Jég valgte en, der
flere gange var blevet rustbeskyttet..
/Jan W Nielsen
| |
Hans Paulin (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 03-03-05 14:24 |
| | |
Jan W Nielsen (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 03-03-05 15:48 |
|
> MOTOR havde en brugtbilstest af Carinaen - mht rust var det kun
bremserørene
> der var sårbare.
Hej Hans - gamle dreng.. Længe siden.. Det er ikke meget, vi hører til
dig mere herinde..
Carina er ikke så slem som Corolla - men den er stadig ikke blandt de
bedste - for eksempel Audi, Volvo og....Skoda..
En bil som Audi A4 har for eksempel punktsvejsninger. I stedet bruger
fabrikken vandtætte limninger af dørkanter og pladeombukninger. Det er meget
effektivt, siger Bo Rendahl fra det svenske Korrosionsinstituttet.
Octavia (også den gamle) er også ekstremt ruststærk - bilen har en bridt i
bagklappen - men karossen er hamrende stærk.
/Jan W Nielsen
| |
Jan W Nielsen (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 03-03-05 19:11 |
|
> En bil som Audi A4 har for eksempel punktsvejsninger. I stedet bruger
> fabrikken vandtætte limninger af dørkanter og pladeombukninger. Det er
meget
> effektivt, siger Bo Rendahl fra det svenske Korrosionsinstituttet.
Mente har INGEN punktsvejsninger...
/Jan W Nielsen
| |
Hans Paulin (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 04-03-05 09:06 |
| | |
Hans Paulin (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 04-03-05 09:04 |
| | |
Jan W Nielsen (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 04-03-05 16:29 |
|
>> Hej Hans - gamle dreng.. Længe siden.. Det er ikke meget, vi
>> hører til dig mere herinde..
> Århh - jeg er ved at komme lidt op i omdrejninger
Det var godt..
/Jan W Nielsen
| |
Anders Houmark (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 03-03-05 14:17 |
|
Mette og René wrote:
> Hejsa, jeg er på udkig efter en toyota carina E 1,8
>
> jeg har et lille spørgsmål ang den, rent skær alm snak
>
> hvor langt ville sådan en kunne køre? 300000 400000?
>
> den skal bruges mest til motorvejs kørsel.
>
> hvis man køber en der har gået 130000 150000, kan den holde til 200000
> oveni?
Det tvivler jeg ikke på at den kan.. Er den passet ordentligt så kan den
sagtens trille så langt ..
En af mine venners mor har en 1,6 liters Carina E. Da hun skulle til syn
lavede hun intet ved bilen, men kørte direkte til syn.. Synsmanden nægtede
først at tro på, at bilen havde kørt 450.000 km.. Dernæst fandt han ingen
fejl, andet end at ruderne var beskidte på indersiden.. Så det var det
eneste bilen fik en anmærkning for
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Mette og René (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Mette og René |
Dato : 03-03-05 18:59 |
|
så er der jo nærmest næsten kun positiv bemærkninger, og bremserørene er vel
til at skifte hvis det skulle være, det kan i vel ordne for et par øl , nå
men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det så at finde?
René
| |
Fly Christensen (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 03-03-05 19:06 |
|
On Thu, 3 Mar 2005 18:58:31 +0100, "Mette og René"
<metterene@tdcspace.dk> wrote:
>så er der jo nærmest næsten kun positiv bemærkninger, og bremserørene er vel
>til at skifte hvis det skulle være, det kan i vel ordne for et par øl , nå
>men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det så at finde?
Det er nu ikke at finde, for det mangler nemlig. Det er ude foran, at
der mangler noget. Du kan ikke se det, men mærke det, da æsken har lidt
svært ved at flytte sig.
Fly
--
In space nobody will hear your cream
| |
Mette og René (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Mette og René |
Dato : 03-03-05 19:16 |
|
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:7eke21lhv54dsqqdv15q4cak9145le8tt6@4ax.com...
> On Thu, 3 Mar 2005 18:58:31 +0100, "Mette og René"
> <metterene@tdcspace.dk> wrote:
>
>>så er der jo nærmest næsten kun positiv bemærkninger, og bremserørene er
>>vel
>>til at skifte hvis det skulle være, det kan i vel ordne for et par øl ,
>>nå
>>men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det så at
>>finde?
>
> Det er nu ikke at finde, for det mangler nemlig. Det er ude foran, at
> der mangler noget. Du kan ikke se det, men mærke det, da æsken har lidt
> svært ved at flytte sig.
>
motor? den ruster jo ikke....svært ved at flytte sig?, i forhold til hvad?
golf2 diesel med automat gear? jeg snakker 54 heste, jeg snakker 0-100 på 1
halvt minut, men jeg har ikke travlt.
René
| |
Fly Christensen (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 03-03-05 21:15 |
|
On Thu, 3 Mar 2005 19:16:15 +0100, "Mette og René"
<metterene@tdcspace.dk> wrote:
>motor? den ruster jo ikke....svært ved at flytte sig?, i forhold til hvad?
>golf2 diesel med automat gear? jeg snakker 54 heste, jeg snakker 0-100 på 1
>halvt minut, men jeg har ikke travlt.
Så passer bilen godt til dig. Det er ikke en bil, hvor du skal komme et
kvarter for sent afsted hjemme fra.
Fly
--
In space nobody will hear your cream
| |
Olesen (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 03-03-05 19:09 |
|
"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:42275047$0$730$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> så er der jo nærmest næsten kun positiv bemærkninger, og bremserørene er
vel
> til at skifte hvis det skulle være, det kan i vel ordne for et par øl ,
nå
> men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det så at
finde?
Altså fordi een siger, bremserørere er typiske 'fejl',
så kan der sagtens være ret så meget andet
i vejen med netop dêt eksemplar, I lurer på.
| |
Mette og René (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Mette og René |
Dato : 03-03-05 19:18 |
|
>> så er der jo nærmest næsten kun positiv bemærkninger, og bremserørene er
> vel
>> til at skifte hvis det skulle være, det kan i vel ordne for et par øl ,
> nå
>> men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det så at
> finde?
>
>
> Altså fordi een siger, bremserørere er typiske 'fejl',
> så kan der sagtens være ret så meget andet
> i vejen med netop dêt eksemplar, I lurer på.
det er jo derof rjeg skriver.................hvis det skulle være, og
spørger hvor jeg skal kigge efter rusten, den må jo have noget svagheder et
sted.
René
| |
Bo Rasmussen (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 03-03-05 20:06 |
|
"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:42275047$0$730$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> så er der jo nærmest næsten kun positiv bemærkninger, og bremserørene er
> vel til at skifte hvis det skulle være, det kan i vel ordne for et par
> øl , nå men angående andet rust hvis der sulle være noget, hvor er det
> så at finde?
>
> René
Er selv den lykkelige ejer af en Carina E 1.8 Xli fra 97
Rust - nej, det er ikke slemt kig efter dørenes underkant på indersiden, der
har jeg haft lidt, ellers intet.
Kølerlamellerne smuldrer, dog holdt min 240.000 før den blev skiftet
Bremserør ved hjulene har jeg skiftet, ellers intet.
Har dog ladet mig fortælle, at 'de lange rør' er noget bæ at skifte.
Udstødningen holdt 255.000 km.
Alt i alt en rimeligt problemfri bil, som nu har gået knap 270.000.
--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk
| |
Mette og René (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Mette og René |
Dato : 03-03-05 20:27 |
|
> Er selv den lykkelige ejer af en Carina E 1.8 Xli fra 97
>
> Rust - nej, det er ikke slemt kig efter dørenes underkant på indersiden,
> der har jeg haft lidt, ellers intet.
>
> Kølerlamellerne smuldrer, dog holdt min 240.000 før den blev skiftet
>
> Bremserør ved hjulene har jeg skiftet, ellers intet.
> Har dog ladet mig fortælle, at 'de lange rør' er noget bæ at skifte.
>
> Udstødningen holdt 255.000 km.
>
> Alt i alt en rimeligt problemfri bil, som nu har gået knap 270.000.
hvad gi´r du i vægtafgift?
René
| |
Bo Rasmussen (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 04-03-05 07:57 |
|
"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:42276516$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Er selv den lykkelige ejer af en Carina E 1.8 Xli fra 97
>>
>> Rust - nej, det er ikke slemt kig efter dørenes underkant på indersiden,
>> der har jeg haft lidt, ellers intet.
>>
>> Kølerlamellerne smuldrer, dog holdt min 240.000 før den blev skiftet
>>
>> Bremserør ved hjulene har jeg skiftet, ellers intet.
>> Har dog ladet mig fortælle, at 'de lange rør' er noget bæ at skifte.
>>
>> Udstødningen holdt 255.000 km.
>>
>> Alt i alt en rimeligt problemfri bil, som nu har gået knap 270.000.
>
> hvad gi´r du i vægtafgift?
>
> René
Hej René.
Jeg giver naturligvis for meget
1880 / halvår
Den går i øvrigt, med mit og konens kørselsmønster, omkring 15 Km/l, og olie
bruger den næsten ikke.
--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk
| |
Henrik B. (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-03-05 08:16 |
|
"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse
news:422806d4$0$706$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Den går i øvrigt, med mit og konens kørselsmønster, omkring 15 Km/l, og
> olie bruger den næsten ikke.
Hvad er det højeste du har haft den oppe på, km/l?
--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!
| |
Bo Rasmussen (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 04-03-05 09:12 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42280b31$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:422806d4$0$706$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Den går i øvrigt, med mit og konens kørselsmønster, omkring 15 Km/l, og
>> olie bruger den næsten ikke.
>
> Hvad er det højeste du har haft den oppe på, km/l?
>
> --
> ----------------------------------
> Alt under 1 Bar er en sugemotor!
Da den var næsten ny, fik jeg den til at gå 18,5 Km/l på en enkelt tank,
kørte rigtig morfar-kørsel.
Bo
| |
Henrik B. (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-03-05 09:33 |
|
"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse
news:4228186f$0$674$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hvad er det højeste du har haft den oppe på, km/l?
>
> Da den var næsten ny, fik jeg den til at gå 18,5 Km/l på en enkelt tank,
> kørte rigtig morfar-kørsel.
Dejligt at få bekræftet! Jeg har ved flere lejligheder diskuteret
Carina/Avensis 1,8'ernes brændstofforbrug med bl.a. Mogens K. som nærmest
mener jeg er åndsvag, når jeg påstår at det intet problem er at få en
Avensis til at køre over 17 km/l.
--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!
| |
Bo Rasmussen (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 04-03-05 10:13 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42281d4f$0$313$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse
> news:4228186f$0$674$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>> Hvad er det højeste du har haft den oppe på, km/l?
>
>>
>> Da den var næsten ny, fik jeg den til at gå 18,5 Km/l på en enkelt tank,
>> kørte rigtig morfar-kørsel.
>
> Dejligt at få bekræftet! Jeg har ved flere lejligheder diskuteret
> Carina/Avensis 1,8'ernes brændstofforbrug med bl.a. Mogens K. som nærmest
> mener jeg er åndsvag, når jeg påstår at det intet problem er at få en
> Avensis til at køre over 17 km/l.
>
> --
> ----------------------------------
> Alt under 1 Bar er en sugemotor!
Over 17 har den været flere gange, desværre længe siden ;-(
Det kan være det hjælper, når jeg får ny lambdasonde i.
Kan huske, at jeg engang i TV så et indslag om økonomiræs - der var en fyr i
en Carina E 1.8, der kørte langt over 20 Km/l
men hans maskine var også justeret til optimal økonomi. Jeg lagde mærke til,
at han hældte '98' på den
Bo
| |
Mette og René (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Mette og René |
Dato : 04-03-05 16:37 |
|
>
> Hej René.
>
> Jeg giver naturligvis for meget
ja det er jo det:-/
> 1880 / halvår
det er mindrer end hvad jeg gi´r for min golf2 diesel
> Den går i øvrigt, med mit og konens kørselsmønster, omkring 15 Km/l, og
> olie bruger den næsten ikke.
>
tjah det er efterhånden hvad min golf går, med det forpulede automat gear
hvad er jeres kørsels mønster, carina´en skal bruges til motorvej, på nær
weekenderne
René
| |
Mette og René (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Mette og René |
Dato : 04-03-05 16:51 |
|
> Hej René.
>
> Jeg giver naturligvis for meget
>
> 1880 / halvår
>
> Den går i øvrigt, med mit og konens kørselsmønster, omkring 15 Km/l, og
> olie bruger den næsten ikke.
hvad med grøn afgift, hvornår træder den i kraft? 96 97? eller hvordan?
René
| |
Mette og René (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Mette og René |
Dato : 03-03-05 19:02 |
|
hvornår er det nu den grønafgift træder i kraft?
René
| |
Fly Christensen (03-03-2005)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 03-03-05 21:22 |
|
On Thu, 3 Mar 2005 12:47:34 +0100, "Mette og René"
<metterene@tdcspace.dk> wrote:
>Hejsa, jeg er på udkig efter en toyota carina E 1,8
Bilens svagheder:
Schwachstellen • Kühlwasserverlust durch poröse Schläuche führt zu
Überhitzungsschäden. Eine durchgebrannte Zylinderkopfdichtung ist die
teure Folge • Auspuffgelenk vor dem Katalysator vibriert mit der Zeit
entzwei, macht sich lautstark bemerkbar • Bremslichtschalter waren eine
Zeitlang zu stark gefettet, gaben kein Signal. Die verbesserte Version
trägt ein "M" auf der Rückseite (nur ausgebaut sichtbar) • Windgeräusche
mit Orgel-Effekt. Ursache des Pfeifens war die obere Zierleiste der
Frontscheibe. Das Übel wurde Mitte 93 in der Serie abgestellt •
Türkontaktschalter neigten zum Klemmen - entweder brannte das Innenlicht
dauernd oder gar nicht
Det er jo meget voldsomme ting!
Fly
--
In space nobody will hear your cream
| |
Bo Rasmussen (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 04-03-05 08:00 |
|
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:f6se21l19etldvh6sm9tuan891mo1t8edj@4ax.com...
> On Thu, 3 Mar 2005 12:47:34 +0100, "Mette og René"
> <metterene@tdcspace.dk> wrote:
>
>>Hejsa, jeg er på udkig efter en toyota carina E 1,8
>
> Bilens svagheder:
>
> Schwachstellen . Kühlwasserverlust durch poröse Schläuche führt zu
> Überhitzungsschäden. Eine durchgebrannte Zylinderkopfdichtung ist die
> teure Folge . Auspuffgelenk vor dem Katalysator vibriert mit der Zeit
> entzwei, macht sich lautstark bemerkbar . Bremslichtschalter waren eine
> Zeitlang zu stark gefettet, gaben kein Signal. Die verbesserte Version
> trägt ein "M" auf der Rückseite (nur ausgebaut sichtbar) . Windgeräusche
> mit Orgel-Effekt. Ursache des Pfeifens war die obere Zierleiste der
> Frontscheibe. Das Übel wurde Mitte 93 in der Serie abgestellt .
> Türkontaktschalter neigten zum Klemmen - entweder brannte das Innenlicht
> dauernd oder gar nicht
>
> Det er jo meget voldsomme ting!
>
> Fly
>
> --
> In space nobody will hear your cream
Er der nogle, der vil oversætte.
Gætter på, at der står noget om køler & flexleddet på udstøderen, men tysk
er ikke min stærke side
Bo
| |
Hans Paulin (04-03-2005)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 04-03-05 09:01 |
| | |
TDN (05-03-2005)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 05-03-05 10:35 |
|
"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:4226f956$0$741$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa, jeg er på udkig efter en toyota carina E 1,8
>
> jeg har et lille spørgsmål ang den, rent skær alm snak
>
> hvor langt ville sådan en kunne køre? 300000 400000?
>
> den skal bruges mest til motorvejs kørsel.
>
> hvis man køber en der har gået 130000 150000, kan den holde til 200000
> oveni?
>
> René
>
> takker for alle mulige og umulige svar
>
Jvf. Brugtrevyen 2004:
Prædikat godt køb !
Motorene holder længe hvis den får olie og tandrem skiftet efter
intervallerne.
Almindelige fejl:
Mangelfuld rustbeskyttelse
Defekte gummimanchetter ved bagstøddæmpere
Defekte lygter
Tærede bremserør
Herudover har jeg hørt en gennemtærede kølere
Den er sat til et EU forbrug på 13.7 l/km men jeg har hørt de snildt kører
mere pr. liter og i 1997 vandt en Toyota Carina 1.8 et økonomiløb ved
München med et snitforbrug på 27,3 km/l !!!!
Mvh
Thomas
| |
|
|