|
| Ingen "bund" i bremsen Fra : Ukendt |
Dato : 01-03-05 20:50 |
|
Jeg har fået et problem med mine bremser. Når jeg trykker pedalen ned går
den helt i bund, og bremser kun meget lidt. Hvis jeg pumper bremsen et par
gange bliver den hård og bremser normalt, men bliver efter lidt tid uden
tryk på blød igen.
Jeg har fået udluftet systemet, og der var tilsyneladende ikke luft i. ej
heller så hovedcylindren ud til at være utæt, og der manglede ikke
bremsevæske i nævneværdig grad
Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg og
ikke kan bremse
*Tobias Larsen
| |
jan@fedtegreven.dk (01-03-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 01-03-05 22:30 |
|
"Tobias Larsen" <tobias.larsen "snabela"gmail.com> skrev :
>Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg og
>ikke kan bremse
død hovedcylinder ;(
den er vist det man kalder grounded.
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Ukendt (01-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-03-05 22:58 |
|
> jan@Fedtegreven.dk
hey er der stadig liv i dig
--
Tom
| |
jan@fedtegreven.dk (01-03-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 01-03-05 23:36 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>hey er der stadig liv i dig
Ork ja ...
Rekorden er skam også kommet til live igen, med ny maskine
Fruentimmeret havde lånt den, da hendes Scorpio's generator valgte at
forlade denne verden - nok er det ikke hendes skyld, men ankommen
tilbage haltede den helt ad pommeren til, og sodede rørene, så det var
en lyst - så jeg måtte jo til det igen.
Jeg gad ikke efterprøve hendes påstand at den kun gik 5 på literen nu
Frisk maskine i - nu skal jeg bare lige hitte skruen, så den også kan
gå i tomgang - gemt godt den er så ;(
Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
mere livlig end den gamle var.
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Ukendt (01-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-03-05 23:35 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:n8r921t9aj9r1js24g53v4ru50f2hlov0l@dtext.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
>>hey er der stadig liv i dig
>
> Ork ja ...
>
> Rekorden er skam også kommet til live igen, med ny maskine
>
> Fruentimmeret havde lånt den, da hendes Scorpio's generator valgte at
> forlade denne verden - nok er det ikke hendes skyld, men ankommen
> tilbage haltede den helt ad pommeren til, og sodede rørene, så det var
> en lyst - så jeg måtte jo til det igen.
> Jeg gad ikke efterprøve hendes påstand at den kun gik 5 på literen nu
>
> Frisk maskine i - nu skal jeg bare lige hitte skruen, så den også kan
> gå i tomgang - gemt godt den er så ;(
>
> Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
> mere livlig end den gamle var.
Men du havde ingen webcam denne gang ?
--
Tom
| |
jan@fedtegreven.dk (01-03-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 01-03-05 23:52 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>Men du havde ingen webcam denne gang ?
nøehhhh - der var jo så koldt (*1) at vi måtte arbejde i stedet for
at lege ;)
*1
<<viser_kort_afstand_mellem_tommel_og_pegefinger.avi>>
....... og egentligt tager det jo længere tid at hitte og opsætte
legetøjet , end den smule motorskifte
Ufatteligt de altid er så nemme at smutte på gearkassen igen - hehe,
samme kobling kører nu på 3.die motor ;)
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Uffe Ravn (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 02-03-05 00:11 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev
> Frisk maskine i - nu skal jeg bare lige hitte skruen, så den også kan
> gå i tomgang - gemt godt den er så ;(
Et potmeter for enden af en ledning i pasagersiden oppe imod torpedostykket?
> Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
> mere livlig end den gamle var.
Så kan jeg vel være godt tilfreds med min 13 13 13 12 ?
Mvh. Uffe Ravn
| |
jan@fedtegreven.dk (02-03-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 02-03-05 01:27 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :
>Et potmeter for enden af en ledning i pasagersiden oppe imod torpedostykket?
niks - det er ikke nogetmed sprøjt, men med den kære VaraJet
>> Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
>> mere livlig end den gamle var.
>Så kan jeg vel være godt tilfreds med min 13 13 13 12 ?
Hvorfor den ubalance ? - men flotte tal, bestemt
Der er sgu' noget af en forskel på en der kørte med 8 på alle 4
(og noget der lignede en gammel Polsk Kullemper set bagfra)
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Uffe Ravn (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 02-03-05 03:34 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev
> >Et potmeter for enden af en ledning i pasagersiden oppe imod
torpedostykket?
>
> niks - det er ikke nogetmed sprøjt, men med den kære VaraJet
Nårh ja, så sidder den jo bare derinde under*G*
> >Så kan jeg vel være godt tilfreds med min 13 13 13 12 ?
>
> Hvorfor den ubalance ? - men flotte tal, bestemt
Ja jeg har ikke lige haft stunder til at undersøge det nærmere.
12eren er den der sidder nærmet på mig, så måske den er bange for mig?
> Der er sgu' noget af en forskel på en der kørte med 8 på alle 4
Fy for den, kan man da overhovedet køre med sådan en?
Man burde egentlig også måle underkompresionen med en eller anden skala.
Mvh. Uffe Ravn
| |
jan@fedtegreven.dk (02-03-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 02-03-05 08:35 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :
>Nårh ja, så sidder den jo bare derinde under*G*
Jep - har fundet den - den er jo "tamper proof" beskyttet
(uvist af hvilken årsag)
>12eren er den der sidder nærmet på mig, så måske den er bange for mig?
Har du da talt dårligt til den ?
>> Der er sgu' noget af en forskel på en der kørte med 8 på alle 4
>Fy for den, kan man da overhovedet køre med sådan en?
Ja - men den guffer alt for godt i sig af varene
>Man burde egentlig også måle underkompresionen med en eller anden skala.
det gør man da også - skru oliedækslet af og se om det bliver blæst af
;)
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Karsten Andersen (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 02-03-05 07:25 |
|
Tue, 01 Mar 2005 23:36:17 +0100, skrev jan@fedtegreven.dk, på 26
linier, i <n8r921t9aj9r1js24g53v4ru50f2hlov0l@dtext.news.tele.dk>, :
>Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
>mere livlig end den gamle var.
Jaja det trix kan jeg også...
Lidt tyk olie ned i cyllinderen først
--
MVH Karsten
Horsens
| |
Uffe Ravn (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 02-03-05 08:04 |
|
"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev
> >Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
> >mere livlig end den gamle var.
>
> Jaja det trix kan jeg også...
> Lidt tyk olie ned i cyllinderen først
Snydepels!
Mvh. Uffe Ravn
| |
jan@fedtegreven.dk (02-03-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 02-03-05 08:35 |
|
Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> skrev :
>Lidt tyk olie ned i cyllinderen først
snyd og bedrag ;)
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Karsten Andersen (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 02-03-05 08:46 |
|
Wed, 02 Mar 2005 08:35:17 +0100, skrev jan@fedtegreven.dk, på 13
linier, i <75ra21tcrn0h4nglhmd8jglvakt8h5lh74@dtext.news.tele.dk>, :
>Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> skrev :
>
>>Lidt tyk olie ned i cyllinderen først
>
>snyd og bedrag ;)
Hvadfanden det er vel nødvendigt på en gammel Opel motor
--
MVH Karsten
Horsens
| |
Uffe Bærentsen (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 02-03-05 12:04 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:n8r921t9aj9r1js24g53v4ru50f2hlov0l@dtext.news.tele.dk...
> Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
> mere livlig end den gamle var.
12,5 hest på hver cylinder?
Det giver jo 4*12,5=50 heste og du siger livlig?
Nå, det var ikke det du mente?
Velgenopstået
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Ukendt (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-03-05 15:41 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiINGENSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42259d4a$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> news:n8r921t9aj9r1js24g53v4ru50f2hlov0l@dtext.news.tele.dk...
>
>> Sådan en frisk basse - med 12,5 på alle 4 cylindre - den er godt nok
>> mere livlig end den gamle var.
>
> 12,5 hest på hver cylinder?
> Det giver jo 4*12,5=50 heste og du siger livlig?
>
> Nå, det var ikke det du mente?
Nej det var moment (Nm)
--
Tom
| |
Ukendt (01-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-03-05 22:20 |
|
"Tobias Larsen" <tobias.larsen "snabela"gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4224c770$0$675$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har fået et problem med mine bremser. Når jeg trykker pedalen ned går
> den helt i bund, og bremser kun meget lidt. Hvis jeg pumper bremsen et par
> gange bliver den hård og bremser normalt, men bliver efter lidt tid uden
> tryk på blød igen.
> Jeg har fået udluftet systemet, og der var tilsyneladende ikke luft i. ej
> heller så hovedcylindren ud til at være utæt, og der manglede ikke
> bremsevæske i nævneværdig grad
> Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg
> og
> ikke kan bremse
Så er det STADIG luft i systemet.
Eller også er en hjulcylinder kraftig utæt.
'*Hvordan er det blevet udluftet?
Det med at sidde og trampe på pedalen mens en anden løsner m.m. er ikke
nogen god måde at udlufte bremser på.
Man skal helst bruge en udlufter der suger væsken / luften ud af systemet
via trykluft
--
Tom
| |
Martin Bak (01-03-2005)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 01-03-05 23:49 |
|
"Tobias Larsen" <tobias.larsen "snabela"gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4224c770$0$675$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg
> og
> ikke kan bremse
>
>
En bil der ikke kan bremse er ubrugelig. Ihvertfald som transportmiddel. Det
lyder fuldstændig som om der _er_ luft i bremserne.
Martin
| |
jan@fedtegreven.dk (01-03-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 01-03-05 23:58 |
|
"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev :
>En bil der ikke kan bremse er ubrugelig. Ihvertfald som transportmiddel.
ikke alene det...... ;(
>Det lyder fuldstændig som om der _er_ luft i bremserne.
Alle de gange jeg har oplevet sådan et phænomen, har det været en udu
(opslidt) hovedcylinder, hvor bremsevædsken ryger forbi gummierne.
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Henning Præstegaard (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 02-03-05 00:22 |
|
jan@fedtegreven.dk wrote:
> Alle de gange jeg har oplevet sådan et phænomen, har det været en udu
> (opslidt) hovedcylinder, hvor bremsevædsken ryger forbi gummierne.
>
Det var også min dom.
mvh
Henning
| |
Ukendt (02-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-03-05 20:03 |
|
"Tobias Larsen" <tobias.larsen "snabela"gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4224c770$0$675$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har fået et problem med mine bremser. Når jeg trykker pedalen ned går
> den helt i bund, og bremser kun meget lidt. Hvis jeg pumper bremsen et par
> gange bliver den hård og bremser normalt, men bliver efter lidt tid uden
> tryk på blød igen.
> Jeg har fået udluftet systemet, og der var tilsyneladende ikke luft i. ej
> heller så hovedcylindren ud til at være utæt, og der manglede ikke
> bremsevæske i nævneværdig grad
> Hvad kan der være galt? Det er jo ikke så fedt med en bil der er til salg
og
> ikke kan bremse
Min Vectra lavede samme stunt omkring nytår...
Der var gået sådan en kryds-fjederting, der trækker de bagerste
bremseklodser væk fra skiven igen når fodpedalen slippes. Om din er bygget
på samme måde ved jeg ikke :)
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
| |
|
|