On Tue, 1 Mar 2005 14:03:06 +0100, "Alex" <A@A.COM> wrote:
>Jeg er absolut rookie hvad angår dette, så håber panelet bærer over med mig.
>Jeg har læst en par "guider" om hvordan og hvorledes man importerer, men kan
>stadig ikke helt gennemskue det.
>Lad os tage udgangpunkt i denne: (tilfældig)
>
http://www.mobile.de/SIDevikxqL1936JuCCf.66B1g-t-vaNexlCpHpIsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11NhomepageSearchJ1109685438A1A1F537992NhomepageSearchD5000B-4O-t-vpL~BmPA1B20t-t-vVb_X_Y_x_yaIsO~BSRA6JinHomepageA0A0A0A0F537992A2/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&id=11111111157304982
>BMW 325i coupe årg '94
>Pris i euro = 6900,-
>Hvad vil det koste at få denne indreg. i DK?
>vil den samlede pris lyde på ca. 90000 dkr. eller nærmere 130000 dkr.?
Nu er der jo ikke voldsomt mange Ci'er til salg, men man beregner 63%
af en dansk forhandlerpris som værende afgiftsniveaet. Du finder en
del vurderinger via
www.toldogskat.dk
>Den endelige registreringsafgift vurderes jo af en synsmand. Vil han ikke
>vurdere bilen efter gennemsnittet af den danske bilpark af denne type?
Han vurderer bilen ud fra, hvad han mener, brugtvognsprisen bør være
for den pågældende bil i DK inkl. udstyr...
>Dermed kan det vel ikke betale sig at importere... (så skulle det da lige
>være fordi bilen er mega BILLIG eller subjektet er drømmebilen)
Det kan meget vel betale sig at importere - du kan jo blot sammenligne
udvalget i bilbasen med dét udvalg, du finder i de store tyske
bilbaser. Der er mega forskel.
Jeg søger i øjeblikket efter en BMW 525i fra '01, og den skal have et
bestemt M-udstyr, hvilket man sjældent kan finde i DK. Dér må ta' det,
som er tilsalg!
/Mogens
http://tkrath.dk/bilimport/
Mvh Mogens