|
| BMW Ujævn motorgang Fra : Thomas Andersen |
Dato : 28-02-05 22:16 |
|
Hejsa Alle!
Håber I kan hjælpe lidt.
Jeg har en BMW 520i 89 E34, med E20 motor. (Lagt i for ca. ½ år siden).
Problemet er at den er begyndt at trække meget ujævnt. Som om at den mister
en masse motorkraft. Den kan max presses til 140 på motorvejen, (ca 60
mindre en den plejer,,, Kun for at teste selfølgelig , og 110 km/t hvis
det går op af bakke.
Bilen giver små huk når jeg giver gas, og det er ligeom at når den bliver
varm går det lidt bedre.
Der er lige skiftet tændrør / kabler uden at afhjælpe problemet, og den er
lige blevet testet med en Bosch anlæg, og de fandt ikke fejl i tændsystemet.
Dog har min indsugningbælk været godt irret, og den er "lappet" lidt, og det
har hjulpet en del. Spørgsmålet er nu ? Kan det evt. være indsugningen der
er i stykker ? Fik at vide at en mekaniker en den måske sugede falsk luft
med ind.
Nogle som har et godt forslag, inden den ryger til mekaniker.,
På forhånd tak,
Thomas
| |
ENN (28-02-2005)
| Kommentar Fra : ENN |
Dato : 28-02-05 22:32 |
|
Hvad er en indsugningbælk ??
"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:42238a2a$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa Alle!
> Håber I kan hjælpe lidt.
>
> Jeg har en BMW 520i 89 E34, med E20 motor. (Lagt i for ca. ½ år siden).
> Problemet er at den er begyndt at trække meget ujævnt. Som om at den
> mister en masse motorkraft. Den kan max presses til 140 på motorvejen, (ca
> 60 mindre en den plejer,,, Kun for at teste selfølgelig , og 110 km/t
> hvis det går op af bakke.
> Bilen giver små huk når jeg giver gas, og det er ligeom at når den bliver
> varm går det lidt bedre.
>
> Der er lige skiftet tændrør / kabler uden at afhjælpe problemet, og den er
> lige blevet testet med en Bosch anlæg, og de fandt ikke fejl i
> tændsystemet.
>
> Dog har min indsugningbælk været godt irret, og den er "lappet" lidt, og
> det har hjulpet en del. Spørgsmålet er nu ? Kan det evt. være
> indsugningen der er i stykker ? Fik at vide at en mekaniker en den måske
> sugede falsk luft med ind.
>
> Nogle som har et godt forslag, inden den ryger til mekaniker.,
>
> På forhånd tak,
>
> Thomas
>
| |
Karsten Nilsson (28-02-2005)
| Kommentar Fra : Karsten Nilsson |
Dato : 28-02-05 22:53 |
|
Tror du ikke han mener indsugningsbælg, uden at jeg skal gøre mig klog på
det.
"ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:42238e00$0$48636$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvad er en indsugningbælk ??
>
>
> "Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:42238a2a$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hejsa Alle!
> > Håber I kan hjælpe lidt.
> >
> > Jeg har en BMW 520i 89 E34, med E20 motor. (Lagt i for ca. ½ år siden).
> > Problemet er at den er begyndt at trække meget ujævnt. Som om at den
> > mister en masse motorkraft. Den kan max presses til 140 på motorvejen,
(ca
> > 60 mindre en den plejer,,, Kun for at teste selfølgelig , og 110 km/t
> > hvis det går op af bakke.
> > Bilen giver små huk når jeg giver gas, og det er ligeom at når den
bliver
> > varm går det lidt bedre.
> >
> > Der er lige skiftet tændrør / kabler uden at afhjælpe problemet, og den
er
> > lige blevet testet med en Bosch anlæg, og de fandt ikke fejl i
> > tændsystemet.
> >
> > Dog har min indsugningbælk været godt irret, og den er "lappet" lidt, og
> > det har hjulpet en del. Spørgsmålet er nu ? Kan det evt. være
> > indsugningen der er i stykker ? Fik at vide at en mekaniker en den måske
> > sugede falsk luft med ind.
> >
> > Nogle som har et godt forslag, inden den ryger til mekaniker.,
> >
> > På forhånd tak,
> >
> > Thomas
> >
>
>
| |
Kim Voss Schrader (28-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 28-02-05 23:06 |
|
Hej!
Karsten Nilsson wrote:
> Tror du ikke han mener indsugningsbælg, uden at jeg skal gøre mig klog på
> det.
Og 'bælg' er nok en manifold
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Brian S Jensen (01-03-2005)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 01-03-05 06:15 |
|
"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:42238a2a$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa Alle!
> Håber I kan hjælpe lidt.
>
> Jeg har en BMW 520i 89 E34, med E20 motor. (Lagt i for ca. ½ år siden).
> Problemet er at den er begyndt at trække meget ujævnt. Som om at den
mister
> en masse motorkraft. Den kan max presses til 140 på motorvejen, (ca 60
> mindre en den plejer,,, Kun for at teste selfølgelig , og 110 km/t hvis
> det går op af bakke.
> Bilen giver små huk når jeg giver gas, og det er ligeom at når den bliver
> varm går det lidt bedre.
>
> Der er lige skiftet tændrør / kabler uden at afhjælpe problemet, og den er
> lige blevet testet med en Bosch anlæg, og de fandt ikke fejl i
tændsystemet.
>
> Dog har min indsugningbælk været godt irret, og den er "lappet" lidt, og
det
> har hjulpet en del. Spørgsmålet er nu ? Kan det evt. være indsugningen
der
> er i stykker ? Fik at vide at en mekaniker en den måske sugede falsk luft
> med ind.
>
> Nogle som har et godt forslag, inden den ryger til mekaniker.,
>
> På forhånd tak,
>
> Thomas
>
>
Hej Thomas
Hvorfor ikke bare skifte bælg'en - den koster ikke ret meget......man kører
da ikke rundt med en lappet indsugningsbælg
Så er der dén fejlmulighed mindre
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Ukendt (01-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-03-05 06:55 |
|
"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:42238a2a$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa Alle!
> Håber I kan hjælpe lidt.
>
> Jeg har en BMW 520i 89 E34, med E20 motor. (Lagt i for ca. ½ år siden).
> Problemet er at den er begyndt at trække meget ujævnt. Som om at den
> mister en masse motorkraft. Den kan max presses til 140 på motorvejen, (ca
> 60 mindre en den plejer,,, Kun for at teste selfølgelig , og 110 km/t
> hvis det går op af bakke.
> Bilen giver små huk når jeg giver gas, og det er ligeom at når den bliver
> varm går det lidt bedre.
>
> Der er lige skiftet tændrør / kabler uden at afhjælpe problemet, og den er
> lige blevet testet med en Bosch anlæg, og de fandt ikke fejl i
> tændsystemet.
>
> Dog har min indsugningbælk været godt irret, og den er "lappet" lidt, og
> det har hjulpet en del. Spørgsmålet er nu ? Kan det evt. være
> indsugningen der er i stykker ? Fik at vide at en mekaniker en den måske
> sugede falsk luft med ind.
>
Jeg er 99% sikker på at det retter dit problem havde selv samme problem med
min 323i Touring E36.
Dannie
| |
///M (01-03-2005)
| Kommentar Fra : ///M |
Dato : 01-03-05 08:32 |
|
"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> wrote in message
news:42238a2a$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa Alle!
> Håber I kan hjælpe lidt.
>
> Jeg har en BMW 520i 89 E34, med E20 motor. (Lagt i for ca. ½ år siden).
Motoren hedder nu M20 :)
Sjovt nok har min E30 320i (samme motor) fået et lignende problem her hvor
det blev koldt. Ved "sejtræk", altså accelleration fra lave omdrejninger
hopper den irriterende. Ved fuld pedal trækker den svagt, men uden hoppen.
Jeg havde selv gået og tænkt om det var indsprøjtnings-systemet der var
problemet....?
--
///M
| |
|
|