|
| Tidens mest attraktive GTi..? Fra : Ukendt |
Dato : 20-02-05 21:33 |
|
Hejsa
Hvilken GTi-bil ville du vælge, hvis du skulle købe en fabriksny bil, hvis
du lagde vægt på gode præstationer, og hvis du ikke skulle bruge vooldsomt
mange penge på den..?
I hvert fald under 300.000 kroner - men gerne langtt mindre....
--
/Jan W Nielsen
| |
Ukendt (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-02-05 21:36 |
|
> I hvert fald under 300.000 kroner - men gerne langtt mindre....
P.S: Den må gerne sparke noget seriøst røv.... altså godt ned i nærheden af
7 sek fra 0-100 km/t....
/Jan W Nielsen
| |
Thomas (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 20-02-05 21:36 |
|
> Hvilken GTi-bil ville du vælge, hvis du skulle købe en fabriksny bil,
> hvis du lagde vægt på gode præstationer, og hvis du ikke skulle bruge
> vooldsomt mange penge på den..?
>
> I hvert fald under 300.000 kroner - men gerne langtt mindre....
Jeg ville vælge en Ford Fiesta ST150 eller Seat Ibiva 1,8T....
Med 1,8T motoren er der mulighed for at få en bil med rigtige gode
præstationer, Ford'en tiltaler mig blot en del mere ved at se noget pænere
ud og at være en RS :)
Jeg mener de begge koster 230-250.000 kr.
--
Thomas Krath
| |
Ukendt (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-02-05 21:58 |
|
> Jeg ville vælge en Ford Fiesta ST150 eller Seat Ibiza 1,8T....
He-he..
Det var NETOP Ibiza 1,8T, som jeg havde i tankerne... 229.000 kroner for
sådan en bil med potentielt 190 hk og amok-præstationer er dæælme et godt
tilbud, IMO...
Efter min mening er der INTET, der *til prisen* kommer i nærheden af en ny
Ibiza med 190 hk og formentlig en 0-100 km/t på højest 7,2 sek.
/Jan W Nielsen
| |
Rasmus (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 20-02-05 22:25 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:4218f9df$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg ville vælge en Ford Fiesta ST150 eller Seat Ibiza 1,8T....
>
> He-he..
>
> Det var NETOP Ibiza 1,8T, som jeg havde i tankerne... 229.000 kroner for
> sådan en bil med potentielt 190 hk og amok-præstationer er dæælme et godt
> tilbud, IMO...
>
> Efter min mening er der INTET, der *til prisen* kommer i nærheden af en ny
> Ibiza med 190 hk og formentlig en 0-100 km/t på højest 7,2 sek.
Tjah, og med turbo´en fra en Audi TT er 250-280hk vel heller ikke umuligt
uden de store modifikationer. Den har så vidt jeg husker 225hk standard på
en 1,8T motor.
Ibiza 1,8T er nok den GTi hvor du kan få mest power for pengene.
mvh
Rasmus
| |
Basil (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 20-02-05 22:25 |
|
Rasmus wrote:
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
> news:4218f9df$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Jeg ville vælge en Ford Fiesta ST150 eller Seat Ibiza 1,8T....
>>
>> He-he..
>>
>> Det var NETOP Ibiza 1,8T, som jeg havde i tankerne... 229.000 kroner for
>> sådan en bil med potentielt 190 hk og amok-præstationer er dæælme et godt
>> tilbud, IMO...
>>
>> Efter min mening er der INTET, der *til prisen* kommer i nærheden af en
ny
>> Ibiza med 190 hk og formentlig en 0-100 km/t på højest 7,2 sek.
>
> Tjah, og med turbo´en fra en Audi TT er 250-280hk vel heller ikke umuligt
> uden de store modifikationer. Den har så vidt jeg husker 225hk standard på
> en 1,8T motor.
>
> Ibiza 1,8T er nok den GTi hvor du kan få mest power for pengene.
>
> mvh
> Rasmus
....og med en Rotrex kompressor bliver den endnu bedre.
Kai
| |
Thomas (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 20-02-05 22:32 |
|
> ...og med en Rotrex kompressor bliver den endnu bedre.
Den løsning har jeg nu aldrig hørt om? Kan du henvise til løsninger/hvem
tilbyder denne og hvilken effekt kan du opnå?
--
Thomas Krath
| |
John Sahl (20-02-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 20-02-05 22:40 |
|
Thomas wrote:
> Den løsning har jeg nu aldrig hørt om? Kan du henvise til
> løsninger/hvem tilbyder denne og hvilken effekt kan du opnå?
Jeg har kun læst om den HKS kompressortunede IBiza 1.6
der er i Vmax denne gang, den smider 237Hk..
--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Claus Fabritius (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Claus Fabritius |
Dato : 21-02-05 17:48 |
|
"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:421903ac$0$89877$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg har kun læst om den HKS kompressortunede IBiza 1.6
> der er i Vmax denne gang, den smider 237Hk..
Bare synd at den holder stille. Har læst at den nye ejer ikke har råd til at
syne den. Han blev stoppet kort tid efter at han havde købt den, og den har
så vidt jeg ved ikke kørt siden.
--
MVH
Claus Fabritius
Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.
| |
Basil (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 21-02-05 06:00 |
|
Thomas wrote:
>> ...og med en Rotrex kompressor bliver den endnu bedre.
>
> Den løsning har jeg nu aldrig hørt om? Kan du henvise til løsninger/hvem
> tilbyder denne og hvilken effekt kan du opnå?
http://www.rotrex.com/
Jeg mener ikke de forhandler direkte ud af døren, og kender ikke de alm.
forhandlere af tuningsgrej, men jeg ved at de virker godt, betyligt bedre
end en alm. turbo.
Steder som Palms og Jørgen Agergård har dem, så vidt jeg er informeret.
Med en blow-off fra www.secretpower.dk kan det næsten ikke blive bedre.
Kai
| |
Basil (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 21-02-05 06:06 |
|
Basil wrote:
> Thomas wrote:
>>> ...og med en Rotrex kompressor bliver den endnu bedre.
>>
>> Den løsning har jeg nu aldrig hørt om? Kan du henvise til løsninger/hvem
>> tilbyder denne og hvilken effekt kan du opnå?
>
> http://www.rotrex.com/
> Jeg mener ikke de forhandler direkte ud af døren, og kender ikke de alm.
> forhandlere af tuningsgrej, men jeg ved at de virker godt, betyligt bedre
> end en alm. turbo.
> Steder som Palms og Jørgen Agergård har dem, så vidt jeg er informeret.
> Med en blow-off fra www.secretpower.dk kan det næsten ikke blive bedre.
> Kai
Rotrex
Country: Denmark
Address:
Skelmosevej 1
2500 Valby
Phone: +45 3615 9100
Fax: +45 3616 6505
www.rotrex.eu.com
Jeg undrer mig over mangelen på info på hjemmesiden, men ring til Kolstrup
for info.
Kai
| |
Claus Fabritius (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Claus Fabritius |
Dato : 21-02-05 17:48 |
|
"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
news:CXdSd.101058$Vf.3917707@news000.worldonline.dk...
> http://www.rotrex.com/
> Med en blow-off fra www.secretpower.dk kan det næsten ikke blive bedre.
Der snakkes jo om power. Ikke om lyd.
--
Claus Fabritius
Be nice to nerds
Chances are you'll end up working for one
| |
Thomas (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 21-02-05 20:17 |
|
>> Den løsning har jeg nu aldrig hørt om? Kan du henvise til
>> løsninger/hvem tilbyder denne og hvilken effekt kan du opnå?
>
> http://www.rotrex.com/
> Jeg mener ikke de forhandler direkte ud af døren, og kender ikke de
> alm. forhandlere af tuningsgrej, men jeg ved at de virker godt,
> betyligt bedre end en alm. turbo.
> Steder som Palms og Jørgen Agergård har dem, så vidt jeg er
> informeret. Med en blow-off fra www.secretpower.dk kan det næsten
> ikke blive bedre.
Er du helt sikker at du har forstand på det du skriver om??? Det lyder ikke
sådan!
--
Thomas Krath
| |
Anders Christensen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 20-02-05 22:29 |
|
Basil wrote:
> Rasmus wrote:
>
>>"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
>>news:4218f9df$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>>>>Jeg ville vælge en Ford Fiesta ST150 eller Seat Ibiza 1,8T....
>>>
>>>He-he..
>>>
>>>Det var NETOP Ibiza 1,8T, som jeg havde i tankerne... 229.000 kroner for
>>>sådan en bil med potentielt 190 hk og amok-præstationer er dæælme et godt
>>>tilbud, IMO...
>>>
>>>Efter min mening er der INTET, der *til prisen* kommer i nærheden af en
>
> ny
>
>>>Ibiza med 190 hk og formentlig en 0-100 km/t på højest 7,2 sek.
>>
>>Tjah, og med turbo´en fra en Audi TT er 250-280hk vel heller ikke umuligt
>>uden de store modifikationer. Den har så vidt jeg husker 225hk standard på
>>en 1,8T motor.
>>
>>Ibiza 1,8T er nok den GTi hvor du kan få mest power for pengene.
>>
>>mvh
>>Rasmus
>
>
> ...og med en Rotrex kompressor bliver den endnu bedre.
> Kai
Man kan vel også porte en jetturbine fra en F-16 og montere bagpå bilen?
| |
Claus Fabritius (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Claus Fabritius |
Dato : 21-02-05 17:46 |
|
"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
news:1h7Sd.101027$Vf.3917608@news000.worldonline.dk...
> ...og med en Rotrex kompressor bliver den endnu bedre.
Hvad skulle argumentet være for kompressor frem for turbo som bilen leveres
med?
--
Claus Fabritius
Be nice to nerds
Chances are you'll end up working for one
| |
Ukendt (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-02-05 22:54 |
|
> Tjah, og med turbo´en fra en Audi TT er 250-280hk vel heller ikke umuligt
> uden de store modifikationer.
ABT tilbyder 330 hk på den konkrete motor (med turbo) - så er der sgu dømt
bedstemor med "slaw i", når Ibiza´en triller ud fra Bilkas parkeringsplads..
/Jan W Nielsen
| |
JG (21-02-2005)
| Kommentar Fra : JG |
Dato : 21-02-05 10:38 |
|
On Sun, 20 Feb 2005 22:54:05 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:
>> Tjah, og med turbo´en fra en Audi TT er 250-280hk vel heller ikke umuligt
>> uden de store modifikationer.
>
>ABT tilbyder 330 hk på den konkrete motor (med turbo) - så er der sgu dømt
>bedstemor med "slaw i", når Ibiza´en triller ud fra Bilkas parkeringsplads..
hmm, den gad jeg ikke at eje - 330 hk og forhjulstræk hænger bare slet
ikke sammen.
| |
Henrik B. (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-02-05 11:18 |
|
"JG" <virkerikke@mail.com> skrev i en meddelelse
news:itaj11pgkr1at5qc08f127qlrkca1cn94m@4ax.com...
>>ABT tilbyder 330 hk på den konkrete motor (med turbo) - så er der sgu dømt
>>bedstemor med "slaw i", når Ibiza´en triller ud fra Bilkas
>>parkeringsplads..
>
> hmm, den gad jeg ikke at eje - 330 hk og forhjulstræk hænger bare slet
> ikke sammen.
Torben E's er nu vældig sjov, med sine små 400 hypper i en forhjulstrækker.
Men okay, det er heller ikke så lille og let en bil som Ibiza'en.
M.v.h.
| |
Jan W Nielsen (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 21-02-05 12:03 |
|
> Torben E's er nu vældig sjov, med sine små 400 hypper i en
forhjulstrækker.
Det har jeg jo hørt..
> Men okay, det er heller ikke så lille og let en bil som Ibiza'en.
Jeg ved ikke, hvad Torbens vejer - men faktisk vejer en Saab 9000 Turbo 16
kun
75-100 kg mere end Ibiza´en.
De er sgu blewn tung´ i dag...
/Jan W Nielsen
| |
Henrik B. (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-02-05 14:47 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:4219c001$0$21986$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
>> Men okay, det er heller ikke så lille og let en bil som Ibiza'en.
>
> Jeg ved ikke, hvad Torbens vejer - men faktisk vejer en Saab 9000 Turbo 16
> kun
> 75-100 kg mere end Ibiza´en.
Ca. 1375 kg + brændstof, olie, reservehjul, fører m.m.
> De er sgu blewn tung´ i dag...
Jep.
M.v.h.
| |
Torben E (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 21-02-05 16:39 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:4219b537$0$22692$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> Torben E's er nu vældig sjov, med sine små 400 hypper i en
forhjulstrækker.
> Men okay, det er heller ikke så lille og let en bil som Ibiza'en.
Skal vi nu ikke sige 350, så håber jeg vi slipper for at overdrive
Men vi kan nu godt blive enige om at i dette vejr havde de 50
været nok
Torben E
| |
Uffe Bærentsen (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 21-02-05 17:53 |
|
"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:421a027f$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Skal vi nu ikke sige 350, så håber jeg vi slipper for at overdrive
> Men vi kan nu godt blive enige om at i dette vejr havde de 50
> været nok
Hmmmmmm, mon den laver hjulspin i tomgang
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Torben E (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 21-02-05 18:35 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:421a1163$0$263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hmmmmmm, mon den laver hjulspin i tomgang
>
Det er ikke umuligt, bare det er i min snedækkede indkørsel
Torben E
| |
Thomas (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 21-02-05 20:18 |
|
> Hmmmmmm, mon den laver hjulspin i tomgang
Dét gør en Camaro sgu! :)
--
Thomas Krath
| |
Jan W Nielsen (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 21-02-05 12:01 |
|
> hmm, den gad jeg ikke at eje - 330 hk og forhjulstræk hænger bare slet
> ikke sammen.
Det gad jeg nu godt..
Men enig - firehjulstræk ville være bedre..
/Jan W Nielsen
| |
Ukendt (22-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-02-05 16:03 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:4218f9df$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Jeg ville vælge en Ford Fiesta ST150 eller Seat Ibiza 1,8T....
>
> He-he..
>
> Det var NETOP Ibiza 1,8T, som jeg havde i tankerne... 229.000 kroner for
> sådan en bil med potentielt 190 hk og amok-præstationer er dæælme et godt
> tilbud, IMO...
Du mener vel 290 Hk :)
--
/Claus
Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk
| |
Frederik (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Frederik |
Dato : 21-02-05 10:17 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:4218f3fc$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Hvilken GTi-bil ville du vælge, hvis du skulle købe en fabriksny bil, hvis
> du lagde vægt på gode præstationer, og hvis du ikke skulle bruge vooldsomt
> mange penge på den..?
>
> I hvert fald under 300.000 kroner - men gerne langtt mindre....
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>
Enligt den engelske presse er svaret en Renault Clio Sport 182.
Men jeg tror ikke, den kan fås i DK pt.
Mvh.
Frederik
| |
Non-Desperado (22-02-2005)
| Kommentar Fra : Non-Desperado |
Dato : 22-02-05 09:07 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev:
>Hejsa
>
>Hvilken GTi-bil ville du vælge, hvis du skulle købe en fabriksny bil, hvis
>du lagde vægt på gode præstationer, og hvis du ikke skulle bruge vooldsomt
>mange penge på den..?
>
En Honda Civic Type-R: 0-100 km/t: 6,6 s.
Problem: Pris i DK: 360.000 kr
>I hvert fald under 300.000 kroner - men gerne langtt mindre....
Løsning: Pris i S: 209.000 SEK
- -
Det ovenstående er skrevet udfra hvad jeg har kunnet læse mig til
rundt om på nettet og herinde, og derfra har jeg så dannet mit eget
syn på sagen.
Hvis der er deciderede fejl i det skrevne, så ret mig gerne.
| |
MM (22-02-2005)
| Kommentar Fra : MM |
Dato : 22-02-05 11:06 |
|
>>Hejsa
>>
>>Hvilken GTi-bil ville du vælge, hvis du skulle købe en fabriksny bil, hvis
>>du lagde vægt på gode præstationer, og hvis du ikke skulle bruge vooldsomt
>>mange penge på den..?
>>
> En Honda Civic Type-R: 0-100 km/t: 6,6 s.
> Problem: Pris i DK: 360.000 kr
>
>>I hvert fald under 300.000 kroner - men gerne langtt mindre....
>
> Løsning: Pris i S: 209.000 SEK
> - -
> Det ovenstående er skrevet udfra hvad jeg har kunnet læse mig til
> rundt om på nettet og herinde, og derfra har jeg så dannet mit eget
> syn på sagen.
> Hvis der er deciderede fejl i det skrevne, så ret mig gerne.
Det samme gør sig jo gældende med den nye golf gti - 408.543 kr. herhjemme i
billigste udgave, og 242.900 SEK i Sverige, og kun 256.400 SEK med DSG
gearkassen...<savle.avi> (og ja, den ville være mit valg), ellers er jeg
enig med Jan og Thomas mht. Ibiza'en...
| |
|
|