|
| DAF slutseddel Fra : Morgan Jones |
Dato : 20-02-05 20:45 |
|
Hey!
Er der nogen eksperter i DAF slutseddeler ?
Vi har netop underskrevet sådan een på et køb + bytte af en bil. Efter vi
kommer hjem - emailer forhandleren os at han vist lige har glemt at sige at
bilen har kørt 8000km - mod de "ca. 5000" der står på slutseddelen.
Han har (efter 10 emails) tilbudt en lille prisnedsættelse, men vi har
mistet al tillid til manden. Antallet af kilometer ofht. bilens pris - ifht.
bliens alder, gør (for os) en ret stor forskel, da den åbenbart ikke har
været en demobil, men nærmere firmabil for en af autoforhandlerens ansatte.
Han har hverken fået vores bil eller penge endnu.
Hvad gør man så?
Morgan
| |
Ukendt (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-02-05 20:59 |
|
"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:5N5Sd.100996$Vf.3916984@news000.worldonline.dk...
> Hey!
>
> Er der nogen eksperter i DAF slutseddeler ?
>
> Vi har netop underskrevet sådan een på et køb + bytte af en bil. Efter vi
> kommer hjem - emailer forhandleren os at han vist lige har glemt at sige
> at
> bilen har kørt 8000km - mod de "ca. 5000" der står på slutseddelen.
>
> Han har (efter 10 emails) tilbudt en lille prisnedsættelse, men vi har
> mistet al tillid til manden. Antallet af kilometer ofht. bilens pris -
> ifht.
> bliens alder, gør (for os) en ret stor forskel, da den åbenbart ikke har
> været en demobil, men nærmere firmabil for en af autoforhandlerens
> ansatte.
>
> Han har hverken fået vores bil eller penge endnu.
>
> Hvad gør man så?
Herregud 3.000 Km hvad er det?
Det er da ok at han tilbyder en prisnedsættelse.
--
Tom
| |
Morgan Jones (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 20-02-05 21:03 |
|
> Herregud 3.000 Km hvad er det?
> Det er da ok at han tilbyder en prisnedsættelse.
Jeps, det er ingenting ifht. bilens levetid, men bilen er 5 måneder. Dvs.
den har kørt 1600km/md - det syntes jeg er ret imponerende for en demobil ?
Oplægget var 4000 km - men vi skrev "ca. 5000" da han ikke huskede om det
var 4000 - 4500 - 4800km.
Det er trods alt 65% - og hvis man kigger på markedet er det en forskel på
10-12k hos de andre forhandlere.
Hans nedslag repræsenterer ca. 3-4.000
M
| |
alexbo (20-02-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 20-02-05 21:16 |
|
"Morgan Jones" skrev
> Oplægget var 4000 km - men vi skrev "ca. 5000" da han ikke huskede om det
> var 4000 - 4500 - 4800km.
> Det er trods alt 65% - og hvis man kigger på markedet er det en forskel på
> 10-12k hos de andre forhandlere.
> Hans nedslag repræsenterer ca. 3-4.000
Hvis I trods alt gerne vil købe bilen, så ville jeg prøve at regne på det.
Prisforskellen på en ny og den I har købt ligger dels i alderen og dels i
km., de km. er nu nærmest fordoblet fra de 4.00 km oplægget var.
Så hvis man sætter km. til halvdelen af nedslaget fra nypris, så er det den
halvdel der skal fordobles.
Hvis vi sætter tal på, et nedslag på 20.000 hvoraf de 10.000 er km, så skal
der yderlige 10.000 til for ekstra km.
Der har tidligere været tråde ang. demobiler, jeg citerer mig selv.
Desuden skal du være opmærksom på et forsikringsforhold.
En ny bil er nyværdiforsikret det første år, det betyder at hvis den bliver
totalskadet eller væk, så får ejeren en nyværdierstatning, så han kan købe
en ny uanset prisstigninger.
En demobil er brugt, og uden nyværdiforsikring, det kan nemt give en forskel
på den forkerte side af 50.000 kr.
Den skadede/stjålne bil bliver værdisat 20-30.000 under købspris, og den nye
er steget 20-30.000 kr.
mvh
Alex Christensen
| |
Morgan Jones (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 20-02-05 21:22 |
|
Hey!
> Hvis I trods alt gerne vil købe bilen, så ville jeg prøve at regne på det.
> Prisforskellen på en ny og den I har købt ligger dels i alderen og dels i
> km., de km. er nu nærmest fordoblet fra de 4.00 km oplægget var.
Vi vil meget gerne købe den. Det er en dejlig bil. Den står stadig hos
forhandleren.
> Så hvis man sætter km. til halvdelen af nedslaget fra nypris, så er det
den
> halvdel der skal fordobles.
> Hvis vi sætter tal på, et nedslag på 20.000 hvoraf de 10.000 er km, så
skal
> der yderlige 10.000 til for ekstra km.
Jeps. Det var også min argumentation. Der er en del af dem på markedet, og i
store termer ligger vores på 325 - en med det antal kilometer på 309k. (i
vores marked, aut. forhandler, osv)
> Der har tidligere været tråde ang. demobiler, jeg citerer mig selv.
>
> Desuden skal du være opmærksom på et forsikringsforhold.
> En ny bil er nyværdiforsikret det første år, det betyder at hvis den
bliver
> totalskadet eller væk, så får ejeren en nyværdierstatning, så han kan købe
> en ny uanset prisstigninger.
>
> En demobil er brugt, og uden nyværdiforsikring, det kan nemt give en
forskel
> på den forkerte side af 50.000 kr.
> Den skadede/stjålne bil bliver værdisat 20-30.000 under købspris, og den
nye
> er steget 20-30.000 kr.
Jeps, det er vi helt med på, men der er en del kampagner, så listepris minus
50k er OK.
Morgan
| |
Henrik B. (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-02-05 11:20 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:cvar7s$1sek$1@news.cybercity.dk...
> En demobil er brugt, og uden nyværdiforsikring, det kan nemt give en
> forskel
> på den forkerte side af 50.000 kr.
> Den skadede/stjålne bil bliver værdisat 20-30.000 under købspris, og den
> nye
> er steget 20-30.000 kr.
Det afhænger meget af, hvilket selskab man er forsikret hos!
M.v.h.
| |
alexbo (21-02-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 21-02-05 12:51 |
|
"Henrik B." skrev
> Det afhænger meget af, hvilket selskab man er forsikret hos!
Kan du nævne et selskab der nyværdiforsikrer en bil der ikke er købt som ny?
mvh
Alex Christensen
| |
Henrik B. (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-02-05 14:48 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:cvck5b$cvh$2@news.cybercity.dk...
>> Det afhænger meget af, hvilket selskab man er forsikret hos!
>
> Kan du nævne et selskab der nyværdiforsikrer en bil der ikke er købt som
> ny?
Fair f.eks. Har familie der har deres forsikringer dér. De købte en
forhandler-indregistreret bil, og ringede først til selskabet for at høre.
Det var ikke noget problem, de ville forsikre den som ny-bil.
M.v.h.
| |
alexbo (21-02-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 21-02-05 15:05 |
|
"Henrik B." skrev
> Fair f.eks. Har familie der har deres forsikringer dér. De købte en
> forhandler-indregistreret bil, og ringede først til selskabet for at høre.
> Det var ikke noget problem, de ville forsikre den som ny-bil.
Man må så håbe at det er skrevet i deres police,
for det er ikke det der står på Fair`s hjemmeside.
a.. Fair Forsikring erstatter den ødelagte bil med prisen på en fabriksny
af samme mærke, model, type og årgang, hvis følgende punkter er opfyldt:
1.. Skaden er sket inden for det første år efter bilens første
registrering.
2.. Den ødelagte bil var fabriksny, da forsikringen blev købt.
3.. Reparationsudgiften overstiger 50% af bilens nyværdi
mvh
Alex Christensen
| |
anders majland (22-02-2005)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 22-02-05 13:35 |
|
> Kan du nævne et selskab der nyværdiforsikrer en bil der ikke er købt som
> ny?
Skoda - ved køb af en demo skoda. Forhandleren slog på det som et af
argumenterne for at tegne forsikringen igennem ham.
/A
| |
Jørgen M. Rasmussen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 20-02-05 21:10 |
|
"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
>
> Han har hverken fået vores bil eller penge endnu.
>
> Hvad gør man så?
>
Du har ret til at aflevere bilen igen og sige "tak for lån". Jeg kan ikke
"mærke" om det bliver værre el. bedre at det er en af hans ansatte der har
kørt dobbelt så langt i den, teoretisk er det bedre- for det har været den
samme person, og ikke 25 forsk.som hver har svine "tævet" den.
Må man spørge om hvilken bil til hvilken slut pris/liste pris?, dvs hvor
meget er der "slået af". Det kan gøre en forskel ifht. vurdering af sagen
| |
Morgan Jones (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 20-02-05 21:25 |
|
> Du har ret til at aflevere bilen igen og sige "tak for lån". Jeg kan ikke
Vi har ikke fået den endnu.
> "mærke" om det bliver værre el. bedre at det er en af hans ansatte der har
> kørt dobbelt så langt i den, teoretisk er det bedre- for det har været den
> samme person, og ikke 25 forsk.som hver har svine "tævet" den.
> Må man spørge om hvilken bil til hvilken slut pris/liste pris?, dvs hvor
> meget er der "slået af". Det kan gøre en forskel ifht. vurdering af sagen
God argumentation egentlig. Stadigvæk er der for mig en mental forskel på de
5000 vs. 8000. Specielt fordi vi ved vi ikke kommer til at køre mere end
20.000 i den over 3 år. Hvis han ville sætte nedslaget efter resten af
markedet er der ingen problemer. Jeg har det bare lidt sært med at det skal
koste mig 10.000 kr fordi han ikke oplyste det korrekte antal km. :)
Jeg vil helst ikke hænge nogen ud, så jeg vil helst ikke ud med fabrikatet.
Det er dog et af de relativt velrennomerede mærker herhjemme med et ret
stort marked.
Morgan
| |
Uffe Bærentsen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 20-02-05 21:53 |
|
"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:_m6Sd.101006$Vf.3917106@news000.worldonline.dk...
> Jeg vil helst ikke hænge nogen ud, så jeg vil helst ikke ud med
> fabrikatet.
> Det er dog et af de relativt velrennomerede mærker herhjemme med et ret
> stort marked.
Hvilken betydning har det, om fabrikatet er velrennomeret?
Eller for den sags skyld, om andre forhandlere af samme mærke er
velrennomerede?
Se blot tråden om VW forhandlere, hvor SMC skiller sig klart ud.
Ud fra ovenstående, så kan jeg ikke se hvorfor du beskytter forhandleren,
der jo forsøger at snyde dig, IMO.
Bare lige mine 2-cent
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Morgan Jones (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 20-02-05 22:25 |
|
> Ud fra ovenstående, så kan jeg ikke se hvorfor du beskytter forhandleren,
> der jo forsøger at snyde dig, IMO.
>
> Bare lige mine 2-cent
Hey Alle,
Det virker ihvertfald somom det ikke er mig der er helt gal, når jeg mener
at slutseddelen ikke holder, når oplysningerne er forkerte. Så nu må vi se.
Jeg får min advokat til at kigge på det imorgen. Jeg poster her, når der
kommer nyt i sagen.
Morgan
| |
Morgan Jones (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 21-02-05 20:06 |
|
Det bliver mere og mere skummelt. Efter gentagne afvisninger og underlige
mails frem og tilbage har vi oplyst forhandleren at vi annulerer handlen.
Til sidst tilbød han nedslag og alt muligt andet, men på det tidspunkt havde
han truet os flere gange med at vi "hang på den". Vores advokat har kigget
på det, og han mener at vi har retten på vores side. De har ikke varen, og
dermed begynder forhandlingerne forfra.
Imponerende at en forhandler som dem prøver at bondefange kunderne, og
bagefter prøve at true os til at forblive kunder.
Sært. Meget sært.
Mvh Morgan
> Det virker ihvertfald somom det ikke er mig der er helt gal, når jeg mener
> at slutseddelen ikke holder, når oplysningerne er forkerte. Så nu må vi
se.
> Jeg får min advokat til at kigge på det imorgen. Jeg poster her, når der
> kommer nyt i sagen.
| |
Brian (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-02-05 20:17 |
|
Hejsa!
Morgan Jones tog fat i nøglebrættet, og skrev:
> Imponerende at en forhandler som dem prøver at bondefange kunderne, og
> bagefter prøve at true os til at forblive kunder.
Må vi så høre hvem "dem" er ?
/Brian
| |
Morgan Jones (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Morgan Jones |
Dato : 21-02-05 20:25 |
|
> Må vi så høre hvem "dem" er ?
Toyota Gentofte. Krogsgaard-Jensen.
Mvh Morgan
| |
Brian (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 21-02-05 20:39 |
|
Hejsa!
Morgan Jones tog fat i nøglebrættet, og skrev:
>> Må vi så høre hvem "dem" er ?
>
> Toyota Gentofte. Krogsgaard-Jensen.
112% iorden... så ved "vi" hvem man skal være forsigtig
omkring.
/Brian
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-02-05 20:22 |
|
"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
> Imponerende at en forhandler som dem prøver at bondefange kunderne, og
> bagefter prøve at true os til at forblive kunder.
>
Kunne du ikke løfte sløret for hvor det er, så man ikke risikere at blive
taget i rø.....blive "kunde"???.
| |
|
|