|
| VW Golf II Diesel, indstrøjtningstidspunkt~ Fra : Bo Andersen |
Dato : 19-02-05 19:38 |
|
Hvordan indstilles dette ?
Ja, ja, jeg ved pumpen skal drejes.
Jeg ved der skal skrues et måleur i pumpen.
Men hvor meget skal uret vise og hvornår
Venligst, Bo Andersen.
| |
Hans Kjaergaard (19-02-2005)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 19-02-05 20:43 |
|
On 19 Feb 2005 10:38:10 -0800, BoNaur@gmail.com (Bo Andersen) wrote:
>Hvordan indstilles dette ?
>Ja, ja, jeg ved pumpen skal drejes.
>Jeg ved der skal skrues et måleur i pumpen.
>Men hvor meget skal uret vise og hvornår
Jeg har et tillægsspørgsmål.
Hvis man måler indstrøjtningstidspunktet dynamisk (under drift), hvad
skal det så være ?
/Hans
| |
Jan W Nielsen (19-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 19-02-05 22:33 |
|
> Hvis man måler indstrøjtningstidspunktet dynamisk (under drift), hvad
> skal det så være ?
Aner det ikke - men jeg håber ikke, din bil ender op med at være "chippet
diesel"-wanne-be, der oser ad helvede til.. Jeg har et par gange kørt efter
sådan et osende hundehus, og jeg kan smage det endnu..
/Jan W Nielsen
| |
Hans Kjaergaard (19-02-2005)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 19-02-05 23:13 |
|
On Sat, 19 Feb 2005 22:32:55 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>> Hvis man måler indstrøjtningstidspunktet dynamisk (under drift), hvad
>> skal det så være ?
>
>Aner det ikke - men jeg håber ikke, din bil ender op med at være "chippet
>diesel"-wanne-be, der oser ad helvede til.. Jeg har et par gange kørt efter
>sådan et osende hundehus, og jeg kan smage det endnu..
Min kære gamle vogn er desværre (gudskelov) ikke udstyret med andet
end en Bosch VE højtrykspumpe, denne har jeg dog skruet på, nemlig ned
i effekt, det giver lidt bedre brænstofsøkonomi og mindre problemer
ved syn ifht røggasprøven.
Men jeg er også i besiddelse af et instrument der kan måle
indsprøjtningstidspunktet dynamisk, jeg har ikke kunne finde ud af
hvornår indsprøjtningen skal finde sted når det er under drift.
Derfor mit tillægsspørgsmål.
/Hans
| |
peter (20-02-2005)
| Kommentar Fra : peter |
Dato : 20-02-05 10:54 |
|
>
> Aner det ikke - men jeg håber ikke, din bil ender op med at være "chippet
> diesel"-wanne-be, der oser ad helvede til.. Jeg har et par gange kørt
efter
> sådan et osende hundehus, og jeg kan smage det endnu..
ØH en chippet diesel golf II den må du lige forklarer lidt nærmere jan
>
> /Jan W Nielsen
>
>
| |
Jan W Nielsen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 20-02-05 11:23 |
|
> ØH en chippet diesel golf II den må du lige forklarer lidt nærmere jan
Nøgleordene her er de to sidste i denne sætning : "chippet
diesel"-wanne-be...
/Jan W Nielsen
| |
phk (20-02-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 20-02-05 11:03 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4217a8e8$0$30764$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Hvis man måler indstrøjtningstidspunktet dynamisk (under drift), hvad
>> skal det så være ?
>
> Aner det ikke - men jeg håber ikke, din bil ender op med at være "chippet
> diesel"-wanne-be, der oser ad helvede til.. Jeg har et par gange kørt
> efter sådan et osende hundehus, og jeg kan smage det endnu..
Du kunne ikke følge med til at overhale?
En chippet diesel oser ikke hvis den bliver kørt pænt .... undtagen måske
under accelleration?
--
Per, Esbjerg
| |
Jan W Nielsen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 20-02-05 11:25 |
|
> Du kunne ikke følge med til at overhale?
Jo, en af gangene måtte jeg simpelthen omkring den "gejlede" gamle spand,
der osede og sodede, så jeg næsten ikke kunne se ud af forruden.
> En chippet diesel oser ikke hvis den bliver kørt pænt .... undtagen måske
> under accelleration?
Nej, men jeg tror, den pågældende slagterlærling havde skruet den op i
pumpen, så den var overmættet - der var ikke tale om en pumpe-dyse-bil - men
en Golf II..
/Jan W Nielsen
| |
Bo Andersen (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Bo Andersen |
Dato : 20-02-05 20:30 |
|
> Nej, men jeg tror, den pågældende slagterlærling havde skruet den op i
> pumpen, så den var overmættet - der var ikke tale om en pumpe-dyse-bil -
> men en Golf II..
>
> /Jan W Nielsen
Det oprindelige spørgsmål var jo netop IKKE fyldningen som
skulle justeres, men tidspunktet. Når man klasker en ny/anden
pumpe på motoren aner man jo ikke en kæft om hvor den står.
Ved at have det korrekte indsprøjtningstudpunkt forurener bilen
jo netop mindre. Men alt dette og stort set alle øvrige indlæg er jo OT.
-Bo-
| |
Ukendt (20-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-02-05 21:38 |
|
> Det oprindelige spørgsmål var jo netop IKKE fyldningen som
> skulle justeres, men tidspunktet.
Ok..
> Men alt dette og stort set alle øvrige indlæg er jo OT.
Ok..
...men rolig nu.....sådan er det her i klubben.. ..det behøver ikke stå i
vejen for et kvalificeret svar...
/Jan W Nielsen
| |
ham-der (20-02-2005)
| Kommentar Fra : ham-der |
Dato : 20-02-05 21:27 |
|
"Bo Andersen" <BoNaur@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:da36074e.0502191038.1d1d8b71@posting.google.com...
> Hvordan indstilles dette ?
> Ja, ja, jeg ved pumpen skal drejes.
> Jeg ved der skal skrues et måleur i pumpen.
> Men hvor meget skal uret vise og hvornår
>
Ifølge tolerance data skal den stå på 0,90 +/- 0,02 målt statisk og på
16 grader +/- 1 grad målt ved 900 omdr. hvis du gør det med uret, så
monterer du måleuret ibagenden af pumpen, finder topmærket på svinghjulet,
kører motoren baglæns til viseren ikke bevæger sig mere, nulstiller viseren,
kører moteren frem til mærket, så skulle den gerne stå på de 0,90 du kan
godt risikere at skulle dreje motoren frem og tilbage mange gange før du
rammer plet.
A K Esbjerg
| |
Torben Madsen (21-02-2005)
| Kommentar Fra : Torben Madsen |
Dato : 21-02-05 12:39 |
|
> "Bo Andersen" <BoNaur@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:da36074e.0502191038.1d1d8b71@posting.google.com...
>
> Ifølge tolerance data skal den stå på 0,90 +/- 0,02 målt statisk og på
> 16 grader +/- 1 grad målt ved 900 omdr. hvis du gør det med uret, så
> monterer du måleuret ibagenden af pumpen, finder topmærket på svinghjulet,
> kører motoren baglæns til viseren ikke bevæger sig mere, nulstiller
viseren,
> kører moteren frem til mærket, så skulle den gerne stå på de 0,90 du kan
> godt risikere at skulle dreje motoren frem og tilbage mange gange før du
> rammer plet.
>
> A K Esbjerg
>
Jeg kan så tilføje at ovennævnte gælder for JP, JR og SB motorer. Er den af
typen RA eller 1V, da skal den måle 1,0 +/- 0,02.
mvh
Torben Madsen
| |
|
|