/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
Taxa i Kbh med barnestol?
Fra : Thomas Bendiksen


Dato : 10-05-05 08:19

Er det nogen der kender til et selskab der har vogne med barnestol i
bilen.
Jeg er kun kommet over et par stykker der har på centralen, og som
selvfølgelig først skal hentes, installeres etc. etc. med taxameteret
kørende...


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 74 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



 
 
karsten & Pia (10-05-2005)
Kommentar
Fra : karsten & Pia


Dato : 10-05-05 08:38


"Thomas Bendiksen" <thomas@bendiksen.net> skrev i en meddelelse
news:4280606c$0$50677$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Er det nogen der kender til et selskab der har vogne med barnestol i
> bilen.
> Jeg er kun kommet over et par stykker der har på centralen, og som
> selvfølgelig først skal hentes, installeres etc. etc. med taxameteret
> kørende...
>
>
> --

nej, men hvorfor ikke have din egen barnestol klar ved afhentning?

MVH Pia



Holst (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 10-05-05 10:11


karsten & Pia wrote:

> nej, men hvorfor ikke have din egen barnestol klar ved afhentning?

Det kunne måske være lidt ufedt at stå med en barnestol i hånden ude i
lufthavnen ...

Cat (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Cat


Dato : 10-05-05 17:56

Holst skrev:
>
> karsten & Pia wrote:
>
>> nej, men hvorfor ikke have din egen barnestol klar ved afhentning?
>
>
> Det kunne måske være lidt ufedt at stå med en barnestol i hånden ude i
> lufthavnen ...

Vi har ved flere lejligheder taget barnestol med til Frankrig - i fly.

Det er ikke så slemt, som det virker.

Tine

Nette (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 11-05-05 08:28


"Holst" skrev

> Det kunne måske være lidt ufedt at stå med en barnestol i hånden ude i
> lufthavnen ...

Når man flyver, ved man vel også i forvejen, hvornår man skal hjem fra
lufthavnen.
Skulle flyet være forsinket, er det vel ikke så ofte igen, man får brug for
at betale lidt ekstra?

I England havde de engang aflåste kunderum, som let kunne rumme en autostol
imens man var på rejse. Hvordan det er i Danmark, skal jeg ikke kunne sige.

Nette



Holst (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 10-05-05 08:45


Thomas Bendiksen wrote:

> Er det nogen der kender til et selskab der har vogne med barnestol i
> bilen.
> Jeg er kun kommet over et par stykker der har på centralen, og som
> selvfølgelig først skal hentes, installeres etc. etc. med taxameteret
> kørende...

Jeg har kørt i taxi, hvor der lå en barnestol i bagagerummet. Men om den
lå der permanent, eller om han blot har haft den hentet på centralen,
fordi han havde behov for den på den forrige tur, ved jeg ikke.

Men ellers er det vel blot at kontakte selskaberne og spørge dem.

Thomas Bendiksen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Bendiksen


Dato : 10-05-05 10:27


Jeg har kontaktet de store selskaber jeg kender i København, men håbet
måske
på der var et lille firma der faktisk leveret service... I Norge, hvor jeg
kommer fra, møder vi aldrig problemet, bare man bestille i god tid. Der er
altid et par biler ude på vejen med et barnestol bagi. Jeg har også flere
gange i andre storbyer i Euuropa, f.eks. kørt med Mecedes bile, der har
muligheden for at hæve bagsædet, så man også kan bruge den almindelig sele
til børn der selv kan sidde.

Vi har selv en barnestol, men som Holst skriver, - det er ikke fedt at
tage
barnestolen under armen ved endt rejse.


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 74 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Nette (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 10-05-05 09:03


"Thomas Bendiksen" skrev
> Er det nogen der kender til et selskab der har vogne med barnestol i
> bilen.
> Jeg er kun kommet over et par stykker der har på centralen, og som
> selvfølgelig først skal hentes, installeres etc. etc. med taxameteret
> kørende...

Som udgangspunkt har taxaselskaberne ingen barnestole. - At de vil køre
forbi centralen og sætte sæde i, er luksus!
Vi tog konsekvensen af det og købte en stol selv, som vi har klar, når
vognen kommer. - En barnestol koster ikke særlig meget og er hurtigt tjent
hjem i taxameterpenge.

Nette



Holst (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 10-05-05 10:12


Nette wrote:

> Som udgangspunkt har taxaselskaberne ingen barnestole. - At de vil køre
> forbi centralen og sætte sæde i, er luksus!

Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
er for små til at bruge bilen seler, som de er.

Nette (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 11-05-05 08:29


"Holst" skrev

> Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
> er for små til at bruge bilen seler, som de er.

Nej, det er ikke lovpligtigt, at centralen har autostole liggende.

Nette



Holst (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-05-05 09:12


Nette wrote:

>>Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
>>er for små til at bruge bilen seler, som de er.
>
> Nej, det er ikke lovpligtigt, at centralen har autostole liggende.

Det er lovpligtigt, at barnet er spændt fast. Jeg taler intet om
centralens pligt til at have barnestole liggende.

Nette (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 11-05-05 11:37


"Holst" skrev

> Det er lovpligtigt, at barnet er spændt fast. Jeg taler intet om
> centralens pligt til at have barnestole liggende.

Jo, det var det, du svarede på.

"> Som udgangspunkt har taxaselskaberne ingen barnestole. - At de vil køre
> forbi centralen og sætte sæde i, er luksus!

Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
er for små til at bruge bilen seler, som de er."

Det er lovpligtlig at børn er spændt fast, ja,- men taxien kan nemt sige nej
tak til at tage turen, hvis man ikke selv har sæde med. - Tilbyder taxien at
køre forbi centralen for at sætte et sæde i, så ER det luksus, for det er
bestemt ikke en selvfølge og heller ikke almindeligt.

Nette



Holst (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-05-05 12:32


Nette wrote:

> Jo, det var det, du svarede på.

Ja, vil du misforstå det, så gør bare det. Det er jo normalt i denne gruppe.

Søren G. (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren G.


Dato : 11-05-05 12:18


"Holst" <newsmay05@shelter.dk> wrote in message
news:42807afc$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
> er for små til at bruge bilen seler, som de er.
Der er ingen lov om at an taxachauffør skal stille barnesæde til rådighed
for dit barn (eller mit for den sags skyld). Men han må ikke køre med barnet
uden det er så rigtigt. Men gæt hvem der kommer til at stå tilbage i regnen
(et hint: Det er ikke chaufføren).

--
Søren



Holst (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-05-05 12:33


Søren G. wrote:

>>Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
>>er for små til at bruge bilen seler, som de er.
>
> Der er ingen lov om at an taxachauffør skal stille barnesæde til rådighed
> for dit barn (eller mit for den sags skyld). Men han må ikke køre med barnet
> uden det er så rigtigt. Men gæt hvem der kommer til at stå tilbage i regnen
> (et hint: Det er ikke chaufføren).

Som jeg skrev tre timer tidligere end dit indlæg, så gik min bemærkning
ikke på, om det var lovpligtigt for taxicentralen at have en autostol.
Den gik udelukkende på, at det er lovpligtigt at barnet er spændt fast.

Søren G. (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren G.


Dato : 11-05-05 13:25


"Holst" <newsmay05@shelter.dk> wrote in message
news:4281ed6c$0$50622$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Som jeg skrev tre timer tidligere end dit indlæg, så gik min bemærkning
> ikke på, om det var lovpligtigt for taxicentralen at have en autostol.
> Den gik udelukkende på, at det er lovpligtigt at barnet er spændt fast.

Så skal du lære at skrive under det du kommenterer, for det du skrev under,
gik på at taxachauffører hentede stolen som en service, og ikke fordi de
skulle.

--
Søren



Holst (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-05-05 13:33


Søren G. wrote:

>>Som jeg skrev tre timer tidligere end dit indlæg, så gik min bemærkning
>>ikke på, om det var lovpligtigt for taxicentralen at have en autostol.
>>Den gik udelukkende på, at det er lovpligtigt at barnet er spændt fast.
>
> Så skal du lære at skrive under det du kommenterer, for det du skrev under,
> gik på at taxachauffører hentede stolen som en service, og ikke fordi de
> skulle.

Jeg skrever skam altid under det, jeg kommenterer. Det har jeg gjort i
snart 15 år. At det så ikke altid er formuleret tilstrækkeligt godt, er
en anden sag. Og at du besvarer et indlæg tre timer efter at jeg har
rettet op på misforståelsen, kunne du jo bare lade være med.

Søren G. (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren G.


Dato : 11-05-05 14:42


"Holst" <newsmay05@shelter.dk> wrote in message
news:4281fb99$0$50638$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg skrever skam altid under det, jeg kommenterer. Det har jeg gjort i
> snart 15 år.
Hvor er det egentlig en fløjtende ligegyldig oplysning hvor lang tid du har
gjort en bestemt ting., for det gør det ikke mere korrekt. Den sætning du
besvarede under omhandlede ikke det du mente du svarede på.

> At det så ikke altid er formuleret tilstrækkeligt godt, er
> en anden sag.
Selv med 15 års erfaring. Det kan da ikke være rigtigt.

> Og at du besvarer et indlæg tre timer efter at jeg har
> rettet op på misforståelsen, kunne du jo bare lade være med.
Du rettede først op på misfoståelsen klokken 13:31. I din post klokken 10:12
(som jeg vil tro er den du mener), retter du ikke op på noget. Der svømmer
du bare rygcrawl. Så det var først 14 minutter efter at jeg skrev min post
at du fik skrevet at der var tale om en misforståelse.

--
Søren



Holst (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-05-05 14:49


Søren G. wrote:

>>At det så ikke altid er formuleret tilstrækkeligt godt, er
>>en anden sag.
>
> Selv med 15 års erfaring. Det kan da ikke være rigtigt.

Det har noget at gøre med dne tid, som jeg har til rådighed til at bruge
på usenet. Så bliver der ikke altid tid til at tænke alt for meget over,
om man nu har skrevet en sætning, som alle forstår.

>>Og at du besvarer et indlæg tre timer efter at jeg har
>>rettet op på misforståelsen, kunne du jo bare lade være med.
>
> Du rettede først op på misfoståelsen klokken 13:31. I din post klokken 10:12
> (som jeg vil tro er den du mener), retter du ikke op på noget. Der svømmer
> du bare rygcrawl. Så det var først 14 minutter efter at jeg skrev min post
> at du fik skrevet at der var tale om en misforståelse.

Jaja, hvis du får ret, så får jeg fred. Nå, det er egentlig også
ligegyldigt. Jeg gider ikke bruge med tid på dig.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste