/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Jeg skrev et indlæg sidste efterår... her ~
Fra : Morten Holst


Dato : 08-03-05 22:28

Sidste sommer sejlede jeg i stykker med min båd. Dvs. at den pludselig ikke
ville starte. Da det er en forholdsvis ny mariner ville jeg have den på et
autoriseret værksted. Jeg afleverede båden 26 juli 2004. Nogle dage efter
kontaktede jeg værkstedet for at hører hvordan det gik med min båd. Der fik
jeg at vide at grunden til at motoren ikke ville starte var at der var
mellem 10-15 l. vand i tanken. Det kunne jeg ikke forstå da jeg selv havde
haft låget at tanken da jeg troede den var løbet tør. Der så jeg lidt
vandperler på bunden af tanken ca. 2 cl. Båden er forsynes med ikke mindre
end 2 brændstoffiltre med vandudskiller så 2 cl. skulle de nok kunne tage.
Senere tømmer jeg selv tanken i gennem en vandudskiller og der var stadig
kun ca. 2 cl. vand i. hvor de 10-15 l. vand var kommet fra eller hvor de nu
var blevet af er der ingen der ved. Nå men den 12 august ringer de så fra
værkstedet og siger at nu er båden klar. jeg kører derud med det samme for
at hente den og vil lige hører motoren kører inden jeg kører hjem med den.
Da jeg kommer derud får jeg en regning på 7500,- men med min brors navn på.
Det var for de timer de havde brugt, reserve dele og en ny tændingslås med
kabel til motoren som var gået i stykker under repertisionen.Ved
afprøvningen vil motoren kunne motoren dog starte men kørte kun på 3 cyl. og
lød meget dårligt. Ejeren af værkstedet siger at det kan han slet ikke
forstå fordi hans nye mand som ellers skulle have styr på det havde meldt
den klar. jeg aflevere regningen igen og kører så derude fra igen uden båd.

2-3 uger efter ringede en kammerat som havde været ude på værkstedet med sin
egen motor og spurgte om jeg egentlig var klar over hvem det var der lavede
min båd. Det var så nogle fælles bekendte en bryggeriarbejder og en
pensionist UDEN kompertance til at lave påhængsmotorer.

Det blev jeg ret sur over. jeg mente ikke det var rimeligt at jeg skulle
betale for at 2 ufaglærte "amatører". Efter meddelelsen i telefonen kørte
jeg straks til værkstedet. Der fandt jeg min båd stående på gårdspladsen
delvis adskilt motor i regnvejs. Motoren var fuld af nedfaldne frø fra de
omkringstående birketræer og skjolde, skruer og andre dimser lå under vand i
båden da selvlænserøret var stoppet til at blade og motoren var trimmet helt
ned i lygtebummen på traileren så nummerpladen var krøllet og benet på
motoren havde dybe skrammer og lakken var skrabet af. I selvtægtens navn
satte koblede jeg bådtraileren efter bilen og kørte hjem. Dog ringede jeg
til den lokale politistation og forklarede forløbet så jeg ikke ville få dem
på nakken senere. Da jeg så kom hjem ringede jeg til ketner og beklagede mig
over en forhandler som de lagde navn til og som havde deres autorisation.
Der aftalte jeg at jeg skulle skrive det hele ned og sende det til dem. Det
gjorde jeg så samt billeder at skader på bådtrailer, motor og hvordan det
hele lå under vand.

Ketner kom så med et tilbud som man næsten ikke kunne modstå. Jeg skulle
komme til Brøndby med båden og så ville de lave den uden beregning. af sted
det gik mod Brøndby... her er vi så henne midt i september så der er ikke
meget sæson tilbage. båden blev så lavet i løbet af en uge og jeg hentede
den igen... og den virkede bare. Et par dage efter kom der så en regning fra
værkstedet (Ikke ketners) på samme beløb som før 7500,-. Da jeg ikke tog det
seriøst betalte jeg den ikke og hørte ikke mere fra værkstedet før nu. Et
brev fra en advokat som truer med fogedretten hvis regningen ikke bliver
betalt. Nu er mit spørgsmål så... Hvad kan man gøre?



Morten Holst




 
 
Søren (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 09-03-05 09:10

Inden nogen fogedret, så skal der jo lige en dom først, som
fogeden kan arbejde ud fra. Det er jo ikke sådan at man,
selvom man er advokat, blot kan gå til fogeden og så
få ham til at rykke ud. Der skal først foreligge en dom.

Send den flinke advokat en kopi af dit resume og billederne
og tru med en erstatningssag, der var noget med din trailer
og man kan sikkert finde på andre ting, benzin, tort,
ødelagt trailer, besvær osv.

Hvis advokaten mener, at have en god sag (det er det jo,
da han jo tjener penge på sagen)
så sender han dig en stævning. Herefter kan du så vurdere om du
selv vil møde i retten eller du vil kontakte en advokat.

--
Venlig hilsen Søren


"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
news:422e1ca8$0$82433$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Sidste sommer sejlede jeg i stykker med min båd. Dvs. at den pludselig
ikke
> ville starte. Da det er en forholdsvis ny mariner ville jeg have den på et
> autoriseret værksted. Jeg afleverede båden 26 juli 2004. Nogle dage efter
> kontaktede jeg værkstedet for at hører hvordan det gik med min båd. Der
fik
> jeg at vide at grunden til at motoren ikke ville starte var at der var
> mellem 10-15 l. vand i tanken. Det kunne jeg ikke forstå da jeg selv havde
> haft låget at tanken da jeg troede den var løbet tør. Der så jeg lidt
> vandperler på bunden af tanken ca. 2 cl. Båden er forsynes med ikke mindre
> end 2 brændstoffiltre med vandudskiller så 2 cl. skulle de nok kunne tage.
> Senere tømmer jeg selv tanken i gennem en vandudskiller og der var stadig
> kun ca. 2 cl. vand i. hvor de 10-15 l. vand var kommet fra eller hvor de
nu
> var blevet af er der ingen der ved. Nå men den 12 august ringer de så fra
> værkstedet og siger at nu er båden klar. jeg kører derud med det samme for
> at hente den og vil lige hører motoren kører inden jeg kører hjem med den.
> Da jeg kommer derud får jeg en regning på 7500,- men med min brors navn
på.
> Det var for de timer de havde brugt, reserve dele og en ny tændingslås med
> kabel til motoren som var gået i stykker under repertisionen.Ved
> afprøvningen vil motoren kunne motoren dog starte men kørte kun på 3 cyl.
og
> lød meget dårligt. Ejeren af værkstedet siger at det kan han slet ikke
> forstå fordi hans nye mand som ellers skulle have styr på det havde meldt
> den klar. jeg aflevere regningen igen og kører så derude fra igen uden
båd.
>
> 2-3 uger efter ringede en kammerat som havde været ude på værkstedet med
sin
> egen motor og spurgte om jeg egentlig var klar over hvem det var der
lavede
> min båd. Det var så nogle fælles bekendte en bryggeriarbejder og en
> pensionist UDEN kompertance til at lave påhængsmotorer.
>
> Det blev jeg ret sur over. jeg mente ikke det var rimeligt at jeg skulle
> betale for at 2 ufaglærte "amatører". Efter meddelelsen i telefonen kørte
> jeg straks til værkstedet. Der fandt jeg min båd stående på gårdspladsen
> delvis adskilt motor i regnvejs. Motoren var fuld af nedfaldne frø fra de
> omkringstående birketræer og skjolde, skruer og andre dimser lå under vand
i
> båden da selvlænserøret var stoppet til at blade og motoren var trimmet
helt
> ned i lygtebummen på traileren så nummerpladen var krøllet og benet på
> motoren havde dybe skrammer og lakken var skrabet af. I selvtægtens navn
> satte koblede jeg bådtraileren efter bilen og kørte hjem. Dog ringede jeg
> til den lokale politistation og forklarede forløbet så jeg ikke ville få
dem
> på nakken senere. Da jeg så kom hjem ringede jeg til ketner og beklagede
mig
> over en forhandler som de lagde navn til og som havde deres autorisation.
> Der aftalte jeg at jeg skulle skrive det hele ned og sende det til dem.
Det
> gjorde jeg så samt billeder at skader på bådtrailer, motor og hvordan det
> hele lå under vand.
>
> Ketner kom så med et tilbud som man næsten ikke kunne modstå. Jeg skulle
> komme til Brøndby med båden og så ville de lave den uden beregning. af
sted
> det gik mod Brøndby... her er vi så henne midt i september så der er ikke
> meget sæson tilbage. båden blev så lavet i løbet af en uge og jeg hentede
> den igen... og den virkede bare. Et par dage efter kom der så en regning
fra
> værkstedet (Ikke ketners) på samme beløb som før 7500,-. Da jeg ikke tog
det
> seriøst betalte jeg den ikke og hørte ikke mere fra værkstedet før nu. Et
> brev fra en advokat som truer med fogedretten hvis regningen ikke bliver
> betalt. Nu er mit spørgsmål så... Hvad kan man gøre?
>
>
>
> Morten Holst
>
>
>



EA 2730 (09-03-2005)
Kommentar
Fra : EA 2730


Dato : 09-03-05 04:37


Morten Holst <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:422e1ca8$0$82433$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Sidste sommer sejlede jeg i stykker med min båd. Dvs. at den pludselig
ikke
> ville starte. Da det er en forholdsvis ny mariner ville jeg have den
på et
> autoriseret værksted. Jeg afleverede båden 26 juli 2004. Nogle dage
efter
> kontaktede jeg værkstedet for at hører hvordan det gik med min båd.
Der fik
> jeg at vide at grunden til at motoren ikke ville starte var at der var
> mellem 10-15 l. vand i tanken. Det kunne jeg ikke forstå da jeg selv
havde
> haft låget at tanken da jeg troede den var løbet tør. Der så jeg lidt
> vandperler på bunden af tanken ca. 2 cl. Båden er forsynes med ikke
mindre
> end 2 brændstoffiltre med vandudskiller så 2 cl. skulle de nok kunne
tage.
> Senere tømmer jeg selv tanken i gennem en vandudskiller og der var
stadig
> kun ca. 2 cl. vand i. hvor de 10-15 l. vand var kommet fra eller hvor
de nu
> var blevet af er der ingen der ved. Nå men den 12 august ringer de så
fra
> værkstedet og siger at nu er båden klar. jeg kører derud med det samme
for
> at hente den og vil lige hører motoren kører inden jeg kører hjem med
den.
> Da jeg kommer derud får jeg en regning på 7500,- men med min brors
navn på.

Står regningen stadig i din broders navn????
Så kan du blæse dem en hattefjer.
Din broder har ingen båd og har derfor ikke indleveret en båd til rep.
De har slet ingen sag.

> Det var for de timer de havde brugt, reserve dele og en ny tændingslås
med
> kabel til motoren som var gået i stykker under repertisionen.Ved
> afprøvningen vil motoren kunne motoren dog starte men kørte kun på 3
cyl. og
> lød meget dårligt. Ejeren af værkstedet siger at det kan han slet ikke
> forstå fordi hans nye mand som ellers skulle have styr på det havde
meldt
> den klar. jeg aflevere regningen igen og kører så derude fra igen uden
båd.
>
> 2-3 uger efter ringede en kammerat som havde været ude på værkstedet
med sin
> egen motor og spurgte om jeg egentlig var klar over hvem det var der
lavede
> min båd. Det var så nogle fælles bekendte en bryggeriarbejder og en
> pensionist UDEN kompertance til at lave påhængsmotorer.
>
> Det blev jeg ret sur over. jeg mente ikke det var rimeligt at jeg
skulle
> betale for at 2 ufaglærte "amatører".

Sort arbejde?????

>Efter meddelelsen i telefonen kørte
> jeg straks til værkstedet. Der fandt jeg min båd stående på
gårdspladsen
> delvis adskilt motor i regnvejs. Motoren var fuld af nedfaldne frø fra
de
> omkringstående birketræer og skjolde, skruer og andre dimser lå under
vand i
> båden da selvlænserøret var stoppet til at blade og motoren var
trimmet helt
> ned i lygtebummen på traileren så nummerpladen var krøllet og benet på
> motoren havde dybe skrammer og lakken var skrabet af. I selvtægtens
navn
> satte koblede jeg bådtraileren efter bilen og kørte hjem. Dog ringede
jeg
> til den lokale politistation og forklarede forløbet så jeg ikke ville
få dem
> på nakken senere. Da jeg så kom hjem ringede jeg til ketner og
beklagede mig
> over en forhandler som de lagde navn til og som havde deres
autorisation.
> Der aftalte jeg at jeg skulle skrive det hele ned og sende det til
dem. Det
> gjorde jeg så samt billeder at skader på bådtrailer, motor og hvordan
det
> hele lå under vand.
>
> Ketner kom så med et tilbud som man næsten ikke kunne modstå. Jeg
skulle
> komme til Brøndby med båden og så ville de lave den uden beregning.

Fik du det på skrift???

> af sted
> det gik mod Brøndby... her er vi så henne midt i september så der er
ikke
> meget sæson tilbage. båden blev så lavet i løbet af en uge og jeg
hentede
> den igen... og den virkede bare. Et par dage efter kom der så en
regning fra
> værkstedet (Ikke ketners) på samme beløb som før 7500,-. Da jeg ikke
tog det
> seriøst betalte jeg den ikke og hørte ikke mere fra værkstedet før nu.
Et
> brev fra en advokat som truer med fogedretten hvis regningen ikke
bliver
> betalt. Nu er mit spørgsmål så... Hvad kan man gøre?

Før de sender dig i retten, skal de sende dig mindst to
betalingspåmindelser.
Har de ikke det, så mener jeg retten afviser sagen.

Der er helt faste regler for hvordan man opkræver betaling for varer og
vareydelser/tjenesteydelser, jeg kan bare ikke lige huske hvor de står.
Kommer jeg i tanke om det, skal jeg sige til.

Du skal skrive til advokaten og gøre opmærksom på, at din båd ikke er
repararet på det pågældende værksted og at du ikke vil betale den
fremsendte regning, som du naturligvis retunerer til advokaten og så
bare afvendte en stævning.

Det er kotyme, at når man modtager en vare/ydelse og ikke betaler ved
modtagelsen,(har en konto i det pågældende firma) så kvitterer man på en
følgeseddel og denne følgeseddel er beviset for modtagelsen af den
omtalte vare/ydelse, som du så skal betale for.

Når du så står i retten, så er det sagsøger (hvor du er sagsøgte)der
skal godtgøre, at du har modtaget den påstået vare/ydelse, som der skal
betales for og det kan de kun ved en følgeseddel med din underskrift på.
Så her har du efter min mening en ret god sag.

Du kan også få et bevis på, at båden er lavet hos Ketner, så det burde
ikke være det helt store problem.

For år tilbage, havde jeg et lille smedeværksted og her blev jeg
presenteret for en regning for en telefonbogsannonce, jeg ikke havde
bestilt.
Jeg sendte regningen tilbage, med besked på, at den havde jeg ikke
bestilt og ville derfor ikke betale for den.
Sagen endte i byretten, hvor de ikke kunne bevise, at jeg havde bestilt
den telefonannonce og jeg blev frikendt og tilkendt retsomkostninger,
der så vidt jeg husker var højre end deres faktura. he he.
De manglede beviset på, at jeg ville modtage deres vare/ydelse,
"følgeseddelen".

Hvis de alligevel fremsender en stævning, skal du rejse et
erstatningskrav for det de har ødelagt og det skal du opgøre til et
beløb der er større en det de kræver af dig og med billeddukomentation
og din vens udsagn har du en ret god sag.

--
Med venlig hilsen

Ejvind Andersen
Fjern"xx"



Morten Holst (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Holst


Dato : 09-03-05 08:50

Nej navnet er rette så det nu er mit navn der står på regningen.

Sort arbejde... tanken har også strejfet mig.
Jeg er ved at få fremskaffet en faktura nu så jeg har på skrift at den blev
lavet i Brøndby og ikke på værkstedet.

Morten Holst.



Henrik B. (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-03-05 09:02

On Tue, 8 Mar 2005 22:28:06 +0100, Morten Holst <stigsnaes@tdcadsl.dk>
wrote:

....
> den igen... og den virkede bare. Et par dage efter kom der så en regning
> fra
> værkstedet (Ikke ketners) på samme beløb som før 7500,-. Da jeg ikke tog
> det
> seriøst betalte jeg den ikke og hørte ikke mere fra værkstedet før nu. Et
> brev fra en advokat som truer med fogedretten hvis regningen ikke bliver
> betalt. Nu er mit spørgsmål så... Hvad kan man gøre?

Kontakt din egen advokat. Betal vedkommende for at sende et svar til
værkstedets advokat. Dermed signalerer du at du ikke vil give dig, at du
tager sagen seriøst og du mindsker din risiko for at skrive noget som kan
bruges imod dig.

Henrik.

Peter Andersen (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 09-03-05 10:40

Nu skal man jo ikke hænge firmaer ud på nettet, så man kan vel dreje den til
at spørge at hvis man virkelig har lyst til sådan en fin service hvor man
kigge motoren igennem flere gange hvor kan man så være så heldig at at opnå
en sådan service

MVH

Peter



Morten Holst (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Holst


Dato : 09-03-05 12:38

Hej Peter.

Det eneste navn jeg har nævnt i mine indlæg er Ketner.
Jeg ved ikke om jeg har udtrykt mig klart nok men jeg er yderst tilfreds med
den service ketner gav mig.

Morten Holst

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:422ec47d$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu skal man jo ikke hænge firmaer ud på nettet, så man kan vel dreje den
til
> at spørge at hvis man virkelig har lyst til sådan en fin service hvor man
> kigge motoren igennem flere gange hvor kan man så være så heldig at at
opnå
> en sådan service
>
> MVH
>
> Peter
>
>



Peter Andersen (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 09-03-05 13:09

Indlæget var måske rimelig ironisk ment fiske blot efter navnet på
problembarnet så man kan holde sig væk derfra

Peter

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
news:422ee406$0$82413$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Peter.
>
> Det eneste navn jeg har nævnt i mine indlæg er Ketner.
> Jeg ved ikke om jeg har udtrykt mig klart nok men jeg er yderst tilfreds
> med
> den service ketner gav mig.
>
> Morten Holst
>
> "Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:422ec47d$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nu skal man jo ikke hænge firmaer ud på nettet, så man kan vel dreje den
> til
>> at spørge at hvis man virkelig har lyst til sådan en fin service hvor man
>> kigge motoren igennem flere gange hvor kan man så være så heldig at at
> opnå
>> en sådan service
>>
>> MVH
>>
>> Peter
>>
>>
>
>



Claus Tersgov (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 09-03-05 16:17


"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev

> brev fra en advokat som truer med fogedretten hvis regningen ikke bliver
> betalt. Nu er mit spørgsmål så... Hvad kan man gøre?

Du *skal* gøre skriftelig indsigelse!

Dels kan han ikke sende dig i RKI, når du gør indsigelse, og dels skal han
fortælle fogden, at det er en tvist og ikke manglende betaling, så han kan
ikke umiddelbart køre den til inkasso.

Så husk, at det er vigtigt at du gør indsigelse, og send det anbefalet både
til advokaten og ham selv.

Jeg har tilladt mig at sende CC til din mail.

Claus



Morten Holst (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Holst


Dato : 09-03-05 20:59

Hej peter...

Det er så i orden :)
Jeg vil af hensyn til sagens forløb ikke røbe navnet endnu... Hvis
værkstedet mod al forventning skulle få medhold kan jeg nok få ørene i
maskinen...
Jeg er bere lidt ked af at være raget uklar med værkstedet da det er det
eneste autoriseret Mariner værksted i skælskør området ;)

Morten





Bjarke Christensen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 13-03-05 20:46

?? Det kan jeg da ikke forstå. jeg ville da aldrig kommer der igen.

Med den behandling din motor har fået, så er "ingen service" da vist bedre
end "service"

Bjarke

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
news:422f5962$0$21792$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej peter...
>
> Det er så i orden :)
> Jeg vil af hensyn til sagens forløb ikke røbe navnet endnu... Hvis
> værkstedet mod al forventning skulle få medhold kan jeg nok få ørene i
> maskinen...
> Jeg er bere lidt ked af at være raget uklar med værkstedet da det er det
> eneste autoriseret Mariner værksted i skælskør området ;)
>
> Morten
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste