Hvad vil resultatet af for lavt dæktryk normalt være?
Prøvekører pt. en BMW K100RS fra 1986, og målte dæktrykket til 1.8-1.9 bar
foran. Havde bare ingen instruktionsbog, så jeg viste ikke hvad det rigtige
var. Ser her til aften på nettet at 2.55 er det korrekte. En ret stor
forskel. Bagtil var der vist 2.5, hvor det korrekte er 2.8 (solo). Vil
naturligvist straks ændre det i morgen, og selv gøre mig nogle erfaringer på
området. Men hvad siger i andre mht. forkert (her for lidt) dæktryk?
Har for øvrigt besvær med at finde dæktryksmaskiner med et passende håndtag
/ rør. De fleste kan ikke komme ind over ventilen, da røret rager på
bremseskiverne.
Synes maskinen var lidt slingrende / dirrende, ikke mest når man reducerer /
slipper gassen. Kan det være det hjælper med dæktrykket foran, eller er det
typisk hjul- og kronrørslejer, samt afbalancering som jeg har læst om i
FAQ'en på
www.dmc-org.dk ?