"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:cvk3n4$1uq$1@news.net.uni-c.dk...
> Hmmm, i samme motorvolumen?
Hmm...nu synes jeg du går i detaljer.
Vi kan godt blive enige om, man bør
vælge den Yamaha udviklede motor
hvis det er muligt, men man er alligevel
godt kørende med 'den gamle konstruktion
med ny top'.
> En Yaris 1.3 yder 90hk og motoren kan dårlig høres i kabinen.
> Jeg tror altså ikke at holdbarheden af motoren bør være en bekymring.
Karossen ryger
> først, upåagtet af årlige besøg hos Pava/Dinitrol.
Det kan dên KA vi har i familien ikke skrive under på.
Som sagt, så har KA's mest grelle rustproblem
nu altid været 'suset' ved dørene, som blæser
lakken af. Men igen, andre biler har så
tilsvarende typiske 'rust-kendetegn'.
Den KA jeg omtalte har ingen rust
men har også fået SUVO fra dag 1.
> Ah kom nu! sandkorn får ikke malingen til at boble op midt på en dørside.
Sikkert ikke, men mig bekendt er det ikke
KA's mest forekommende rustproblem.
Man har altså også hørt om andre mærker/modeller/årgange
af andet fabrikat, udvise sære rust-fænomener, som den
du nævner.
> Detaljerne i de små sidevinduer (knapperne) ruster så det løber ned af
siden, de er
> ubehandlede.
Jeg har en kammy, hvis BORA 2.0
har en ret rusten vinduessprosse bagi,
men ærgerligt er det, ja.
> 'Vores' Ka fik skiftet næsten hele bremsesystemet for at bestå.
'Vores' sku' bar ha' nye fordæk.
> Det var temmeligt ynkeligt. Det endte med at den blev afleveret hos Ford
med besked om at
> de ikke behøvede at ringe førend den var godkendt.
Ak ja, de værksteder, de værksteder.
> >>Hendes dom var gocart agtig (positivt), kabinen ligner tupperware og
> >> motoren er noget skrammel (14kg/hk). Det var den gamle model med 60hk.
> >> Dengang havde vi en gammel Ascona C (11kg/hk).
> >
> > Sær sammenligning, og det undrer mig, at så gammel en dame
> > har prøvet at knibe sig ned i en go-cart.
>
> Min kone er ikke gammel.
OK, blir' det forhåbentlig med dig ved sin side *S*.
Men hun har da styr på kg/hk-dataene, og det må
man respektere..
> > Hvad materialevalget angår i kabinen, så er der
> > helt sikkert langt til Focus II niveau, ja, men
> > KA'en har andre kvaliteter.
>
> Den er billigt fremstillet i Polen :) og dog overraskende dyr.
I sammenligning med hvad ?
KA 1.3 70HK koster 119.900
"Fremover vil den vejledende udsalgspris på Ka være 119.900 kr. Det svarer
næsten til, hvad en ny Ka med servostyring kostede ved introduktionen i
1997"
Fiesta 1.3 70HK koster 135.548
KA med 1.6 90HK koster KUN 148.870
Billigste Peugeot 206 1.1 60HK koster 153.000
Yaris 1.0 koster 140.599
Så jeg synes KA'en er fornuftig prissat,
og når hjemmesiden snakker 70HK,
så ku' det tyde på, Anglia-rødderne
er væk.
> ??? Ikke de Ka'er jeg har hørt (kun 2), de klaprer og ralser som alle
andre gamle
> stødstangmotorer.
Også de amerikanske V8'er ? *S*
> Nå det er da godt du er glad for din bil, også for forhandleren :)
Jeg har ikke en KA.
> Sammenlignet med den generelle kvalitet hos de mærker Ford gerne
sammenligner sig med er
> Ka langt under middel.
KA er en helt udmærket bil, som ikke har værre eller alvorligere
problemer og fejl end så meget andet på markedet.
Du kan evt. nærlæse dette link og vurdere, om det
egentlig står SÅ slemt til, som du antyder.
http://www.bilbasen.dk/guide/Show_Artikel.asp?ArtID=44
En åben StreetKA ser desuden langt bedre ud end
en Audi TT *S*...
http://www.supercars.net/servlets/PW/garagePics/FireRed/38car4.jpg
http://jodorowski.free.fr/voitures/audi%20tt%20cab%20dos.JPG