|
| Min Golf IV springer baglygtepærer Fra : .°o.O Thomas O.o°. |
Dato : 14-02-05 09:11 |
|
Jeg har en Golf IV fra 1998 som nu har sprunget 3 baglygtepærer på 14 dage.
Det er ikke bremselyset men det alm. lys. Er der nogen der har et bud på
årsagen til at de springer så hurtigt? Det er kun i venstre side.
På forhånd tak.
--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam
Lej GRATIS alle de DVD film du vil i 14 dage - www.digitarian.dk - gavekode:
34741
| |
Roberto Saldo (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 14-02-05 09:55 |
|
..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Jeg har en Golf IV fra 1998 som nu har sprunget 3 baglygtepærer på 14 dage.
> Det er ikke bremselyset men det alm. lys. Er der nogen der har et bud på
> årsagen til at de springer så hurtigt? Det er kun i venstre side.
>
> På forhånd tak.
Dårlig generator?
Mvh
Roberto
| |
Claus Petersen (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Claus Petersen |
Dato : 14-02-05 10:36 |
|
>
> Dårlig generator?
>
Nok næppe.
Det ville nok ikke kun gå ud over en pære, og slet ikke den der faktiskt
sidder længst væk fra generatoren.
For billige pærer er nok snarer årsagen, en 12V pærer i en bil burde faktisk
kunne holde til 13,2V.
--
/Claus
Golf 3 TDI "GT Special" til salg: http://vwfanatic.dk
| |
Ukendt (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-02-05 10:41 |
|
> For billige pærer er nok snarer årsagen, en 12V pærer i en bil burde
faktisk
> kunne holde til 13,2V.
bruger Biltema pærer, og jeg lader med 13,6-7 stykker, ingen problemer her..
Mvh
Morten
| |
.°o.O Thomas O.o°. (14-02-2005)
| Kommentar Fra : .°o.O Thomas O.o°. |
Dato : 14-02-05 11:25 |
|
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:42107248$0$29274$14726298@news.sunsite.dk...
> > For billige pærer er nok snarer årsagen, en 12V pærer i en bil burde
> faktisk
> > kunne holde til 13,2V.
> bruger Biltema pærer, og jeg lader med 13,6-7 stykker, ingen problemer
her..
Det kunne lyde som om jeg skulle skifte fabrikat af pærer Dem jeg har i
nu er fra Bilka (kan ikke huske navnet - vistnok en gul emballage), og de
sidder i begge sider, men det er så kun den ene der springer. Hvor køber jeg
ordentlige pærer - og hvad skal jeg kigge efter?
--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam
Lej GRATIS alle de DVD film du vil i 14 dage - www.digitarian.dk - gavekode:
34741
| |
Ukendt (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-02-05 11:46 |
|
".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
men det er så kun den ene der springer. Hvor køber jeg
| ordentlige pærer - og hvad skal jeg kigge efter?
|
Til min Octavia har jeg købt hos H.Nyborg, og de har holdt udmærket, men jeg
tvivler på kvaliteten er bedre der end hos DK.supermarked. Så hvis du vil
lave en test, flytter du pæren fra h. lygte over i v., og sætter en ny i h.
lygte- så før du se om den også springer. Sagen er nemlig at du med garanti
har stelforbindelsen til lygterne til at sidde lige ved v. lygte, det har
jeg, dvs. den får marginalt højere spænding end den h.lygte, men det burde
ikke give SÅ store forskelle på levetid.
| |
Roberto Saldo (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 14-02-05 11:34 |
|
Claus Petersen wrote:
>>Dårlig generator?
>>
>
>
> Nok næppe.
>
> Det ville nok ikke kun gå ud over en pære, og slet ikke den der faktiskt
> sidder længst væk fra generatoren.
>
> For billige pærer er nok snarer årsagen, en 12V pærer i en bil burde faktisk
> kunne holde til 13,2V.
Tro mig det er der taget højde for :)
Der er 3 ting der slår pærer ihjel foruden alm slidtage,
1) overspænding
2) mekanisk påvirkning (vibrationer)
3) dårlig varmeafledning
Men hvis pæren har dårlig forbindelse så den tænder og slukker i tide og
utide kan den jo øgså komme af dage før tid.
Mvh
Roberto
| |
Ukendt (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-02-05 11:48 |
|
> Men hvis pæren har dårlig forbindelse så den tænder og slukker i tide og
> utide kan den jo øgså komme af dage før tid.
man har lavet tests, dog med 220V pærer med at tænde/slukke dem hele tiden,
og det forringede IKKE deres levettid, det er en gammel skrøne...
Mvh
Morten
| |
Roberto Saldo (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 14-02-05 12:02 |
|
Juel wrote:
>>Men hvis pæren har dårlig forbindelse så den tænder og slukker i tide og
>>utide kan den jo øgså komme af dage før tid.
>
>
> man har lavet tests, dog med 220V pærer med at tænde/slukke dem hele tiden,
> og det forringede IKKE deres levettid, det er en gammel skrøne...
Hvem er 'man' og hvor i landet har vi 220volt henne?
Men din superargumentation ;) kan jeg kun komme til den konklusion at en
golf er en skodbil der ikke kan holde er sur pære i live en sølle
tankfuld's tid!
Mine baglygtepærer har indtil videre fungeret i 15 mdr og ca 25000km og
jeg tvivler på det er Gucci-pærer der sidder i.
Jeg synes Thomas skal køre hen til en SMC-bix og bede dem skifte pæren.
Når den så springer efter 4.5 dage skal han vredt reklamere og så
fremdeles. På den måde får han gratis pærer til han ikke gider mere :)
Mvh
Roberto (helt)
| |
p.jarnbak (14-02-2005)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 14-02-05 13:05 |
|
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message
news:cuq065$pb6$1@news.net.uni-c.dk...
> Juel wrote:
>>>Men hvis pæren har dårlig forbindelse så den tænder og slukker i tide og
>>>utide kan den jo øgså komme af dage før tid.
>
> Mine baglygtepærer har indtil videre fungeret i 15 mdr og ca 25000km og
> jeg tvivler på det er Gucci-pærer der sidder i.
Jeg har aldrig skiftet bagpærer og de er 4 1/2 år og 125k km gamle og
det samme gælder for nummerpladelys,så 14 dage på 3 set er nok lidt
for kort levetid.
Hej Palle.
| |
Ukendt (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-02-05 13:13 |
|
> Hvem er 'man' og hvor i landet har vi 220volt henne?
Det er 2 år siden, så det kan jeg ikke huske, en af de store danske
institutioner..
Hehe du ved godt hvad jeg mener med 220v
mvh
Morten
| |
Roberto Saldo (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 14-02-05 13:18 |
|
Juel wrote:
>>Hvem er 'man' og hvor i landet har vi 220volt henne?
>
>
> Det er 2 år siden, så det kan jeg ikke huske, en af de store danske
> institutioner..
> Hehe du ved godt hvad jeg mener med 220v
Ja jeg har feks omkring 200volt ved 18-tiden, men nominelt er det 230.
Pærer mærket '12v', altså 12v nominelt, virker også med 14.4v ladespænding.
Jeg tror ikke Thomas problem er dårlig kvalitet på pæren.
Det må næsten være noget mekanisk, men det kan være svært at afsløre.
Mvh
Roberto
| |
Stefan Jacobsen (15-02-2005)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 15-02-05 19:38 |
|
> Mine baglygtepærer har indtil videre fungeret i 15 mdr og ca 25000km og
> jeg tvivler på det er Gucci-pærer der sidder i.
>
tsk. vores har holdt 124.276 km indtil videre, det er stadigt dem fra
fabrikken.
Stef
| |
Torben Madsen (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Torben Madsen |
Dato : 14-02-05 10:04 |
|
".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
news:42105b88$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har en Golf IV fra 1998 som nu har sprunget 3 baglygtepærer på 14
dage.
> Det er ikke bremselyset men det alm. lys. Er der nogen der har et bud på
> årsagen til at de springer så hurtigt? Det er kun i venstre side.
>
> På forhånd tak.
>
> --
> MVH Thomas
> http://www.pudekamp.dk - live webcam
> Lej GRATIS alle de DVD film du vil i 14 dage - www.digitarian.dk -
gavekode:
> 34741
>
Hvis det er pærer fra T-hansen, så har du forklaringen. De holder kun nogle
få dage.....
mvh
Torben Madsen
| |
Ukendt (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-02-05 10:31 |
|
".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
| Det er kun i venstre side.
|
Hvis det kun er denne ene det er galt med, skyldes det uden tvivl dårlig
kvalitet af pærer. Ellers skal du have checket om der lades med korrekt
spænding, eller der er "over"spænding.
| |
|
|